Välikausipuvusta talvipukuun... ---milloin suunnilleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiinis

Jäsen
01.12.2007
292
0
16
Heipat arvot äidit,

Ainokaisen äitinä pähkäilen lapsen välikausipuku - talvipuku tilannetta. Neiti nyt 1v3kk pituus 76cm ja meillä on keväältä jonathanin 80cm välikausipuku, joka ei ole enää kamalan suuri tai siis ehkä nyt sopivan kokoinen, paitsi huomasin että jonathanin puvussa on lahkeet aika lyhyet meidän tytölle.

Kaapissa odottaa Reimatecin talvipuku, taaperomallia, koko 86cm(ostin alesta viime keväänä) . Jota kokeilin yksi päivä iso on mutta uskon että menee talvella kuitenkin.

joten kysymykseni on milloinka olette suunnilleen siirtyneet talvipukuun, muistatteko esim viime syksystä, talvi ei ainakaan alkanut täällä etelässä koskaan mutta kylmä taisi olla...

mietin tässä ostanko toisen välikausipuvun kokoa 86cm tai välikausi reimatecin 80cm vai talvipuvun kokoa 80cm... kun hyppäys tästä jonathanin vkpuvusta 80cm reimatecin talvipukuun 86cm tuntuu liian suurelta...

Hankalia kysytään. Välikausipuvullahan pärjää pitkään, jos käyttää villaa (eli kerrospukeutumista) alla.

86cm Reimatec voi olla tosi suuri, koska meillä poika käytti sitä 85senttisenä.

Todennäköisesti pärjäät tuolla välikausipuvulla syksyn. Talvivaatteita on kiva olla parit, joten 80cm talvipukua kannattaa harkita, kun aika on lähellä. Sillon näet, onko 86cm vaate liian iso yhä. Nyt sitä ei kannata varastoon ostaa.

kiitos vastauksesta työäiti!

mietin itsekin samaa että vuoden vaihteessa kun on tarhaanlähtö niin tarvii kuitenkin toisen talvipuvun joten josko se 80cm reima olisi siihen passeli... ehkä mullla on liikaa aikaa miettiä näitä juttuja....

Mä oon tenhy niin, että oon ostanu välikausipukuja joka toista kokoa oli 86 ja 98 ja niillä ollaan pärjätty ihan hyvin. Ekaa välikausihaalaria poika käytti kolme välikautta. Ja villahaalari on todella hyvä hankinta, koska sitä voi käyttää vk-haalarin olla kun alkaa olla lämmintä alle 5 astetta ja sitten toppahaalarin alla kun pakkasta on jotain yli 10 astetta (mikäli edes tulee enää niin kovia pakkasia). Mutta se siis kannattaa hoomata.

Talvihaalariin meillä ollaan siirrytty vasta sitten kun maa on jäässä tai tulee lunta. Talvihaalaria on mun mielestä turha kuluttaa hiekkaleikeissä, vk-haalari on siihen parempi.

eipä tullut mieleen tuokin hyvä pointti, että turha kuluttaa talvipukua hiekkaleikeissä, thanks halipupu!

villapuku meillä tosiaan on jo ja täytyy sekin muistaa käyttää kun aika tulee, meneehän tässä varmasti pitkälle syksyä, lährllr vuodenvaihdetta ennenkuin talvipukuun täällä etelässä siirrytään....

Yhteistyössä