Valehtelin tänään oikeen silmät kirkkaina. :)

Neuvolassa aamulla.

Täti kysyi: paljonko syöt nyt raskausaikana herkkuja? sanoin, en paljoa, n. kerran viikossa jonkun pullan tms.
oikeesti syön varmaan melkeen joka päivä, mulla on autossakin tryffeliboksi, ettei lapset syö niitä. :D
täti kysyi: paljonko liikuntaa harrastat? sanoin että joka ilta on tavoitteena mennä n. tunnin kävelylle 7v:n kanssa.
oikeesti en oo kyllä kävelyllä käyny sen jälkeen, kun on tarvinnu takkia alkaa käyttää, eli ehkä syyskuussa viimeks.. :whistle:
ja sitten vielä paino, senkin valehtelin kilon vähemmäksi, kun vedin eilen puolikkaan brita-kakun ja painonnousu olisi ollut muuten 1,5kg/viikko. :D

oon niin possu.. :saint:
 
mamma
No itse sanoin myös, etten tapaa syödä herkkuja, enkä rasvaisia ruokia...no en ole mikään perso niille, mutta vedin kyllä alakanttiin ihan kirkkain silmin ja hyvin upposi!
Lisäks kun kysyy, olenko antanut vitolia muksulle, niin aina kiltisti kyllä kyllä...en muista edes milloin viimeksi. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Neuvolassa aamulla.

Täti kysyi: paljonko syöt nyt raskausaikana herkkuja? sanoin, en paljoa, n. kerran viikossa jonkun pullan tms.
oikeesti syön varmaan melkeen joka päivä, mulla on autossakin tryffeliboksi, ettei lapset syö niitä. :D
täti kysyi: paljonko liikuntaa harrastat? sanoin että joka ilta on tavoitteena mennä n. tunnin kävelylle 7v:n kanssa.
oikeesti en oo kyllä kävelyllä käyny sen jälkeen, kun on tarvinnu takkia alkaa käyttää, eli ehkä syyskuussa viimeks.. :whistle:
ja sitten vielä paino, senkin valehtelin kilon vähemmäksi, kun vedin eilen puolikkaan brita-kakun ja painonnousu olisi ollut muuten 1,5kg/viikko. :D

oon niin possu.. :saint:
Ymmärrän hyvin, et ei aina tee mieli puhuu totta neuvolassa!!! :LOL:
 
aiheen vierestä...
Alkuperäinen kirjoittaja pii:
miten neuvolassa voi valehdella painon? eikös ne siellä punnitse sinut?
Minä en oo tällä kertaa neuvolassa käyny puntarissa kuin kahdesti(nyt rv 30+),kysyy siis että haluunko käydä....En tee mitään sillä tiedolla paljonko painan ja jos sillä alkaa olla OLEELLISTA tietoa raskauden kannalta niin sitten tietty käyn.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
No itse sanoin myös, etten tapaa syödä herkkuja, enkä rasvaisia ruokia...no en ole mikään perso niille, mutta vedin kyllä alakanttiin ihan kirkkain silmin ja hyvin upposi!
Lisäks kun kysyy, olenko antanut vitolia muksulle, niin aina kiltisti kyllä kyllä...en muista edes milloin viimeksi. :snotty:
Tiesitkö, että d-vitamiinin puute altistaa 1-tyypin diabetekselle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Neuvolassa aamulla.

Täti kysyi:1. paljonko syöt nyt raskausaikana herkkuja? sanoin, en paljoa, n. kerran viikossa jonkun pullan tms.
oikeesti syön varmaan melkeen joka päivä, mulla on autossakin tryffeliboksi, ettei lapset syö niitä. :D
täti kysyi:2. paljonko liikuntaa harrastat? sanoin että joka ilta on tavoitteena mennä n. tunnin kävelylle 7v:n kanssa.
oikeesti en oo kyllä kävelyllä käyny sen jälkeen, kun on tarvinnu takkia alkaa käyttää, eli ehkä syyskuussa viimeks.. :whistle:
ja sitten vielä3. paino, senkin valehtelin kilon vähemmäksi, kun vedin eilen puolikkaan brita-kakun ja painonnousu olisi ollut muuten 1,5kg/viikko. :D

oon niin possu.. :saint:
1. Paljonko on paljon? Se mikä on hälle paljon, ei varmaan sit sulle ole :whistle:
2. Sulla on tavoitteena n. tunnin kävely joka ilta. Kaikkihan sen tietää, ettei ne tavotteet aina toteudu :saint:
3. Aina ei voi muistaa painoa oikein... Tai ehkä sä alun alkaenkin näit lukeman väärin, roska silmässä tai jtn...

Missä kohtaa sä siis valehtelit??? :attn:
Hyvää joulun odotusta :xmas:

 
Josa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
D-vitamiinin puute voi pahimmillaan aiheuttaa myös riisitautia diabeteksen lisäksi, joita vielä valitettavasti aina silloin tällöin näkee.
Meillä on kolme hyvää esimerkkiä siitä ettei d-vitamiini ole välttämätöntä pienille. Jokainen meidän lapsista sai d-vitamiinista vatsaoireita, joten he eivät niitä saaneet kokeilua enempää. Nyt ovat 4-10 vuotiaita terveitä lapsia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
D-vitamiinin puute voi pahimmillaan aiheuttaa myös riisitautia diabeteksen lisäksi, joita vielä valitettavasti aina silloin tällöin näkee.
Meillä on kolme hyvää esimerkkiä siitä ettei d-vitamiini ole välttämätöntä pienille. Jokainen meidän lapsista sai d-vitamiinista vatsaoireita, joten he eivät niitä saaneet kokeilua enempää. Nyt ovat 4-10 vuotiaita terveitä lapsia.
Tiedätkö heidän luuston kuntoa? Se ei välttämättä näy vielä ulospäin. Mitäpä jos saakin jonkun murtuman joka ei meinaa parantua millään =/ D vitamiini kun vaikuttaa luihin ja ilman sitä kalsium ei oikein imeydy.
 
äiti
Rehellisyyttä ihmiset!
Neuvolantäti on "vastuullinen" sekä äidistä että myös VAUVASTA, otappa sekin huomioon.
Kyllä ne on niin fiksuja et näkevät heti kuka pelaa valheelle, ei ne tyhmiä ole niinkuin asiakas joskus voi olla.
 
eikö suomessa
Eikö Suomessa ole erityisen tärkeää että sitä d-vitamiinia otetaan. Ymmärtääkseni myös suositukset ovat vielä hyvin alakanttiin mitä muualla. Olen vielä ymmärtänyt että d-vitamiinin puute (voi?) aiheuttaa kaikenlaista vakavaa oiretta myöhemmällä iällä.
 
vieras
itseäsi ja syntyättömän vauvan terveyttä vaarannat tolla valehtelulla!
Ihmeellistä touhua, sitten jos ei neuvoloissa näitä asioita kontrolloitas niin valitettais kun on niin syvältä koko terveydenhoito....
 
muista se d-vitamiini
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
D-vitamiinin puute voi pahimmillaan aiheuttaa myös riisitautia diabeteksen lisäksi, joita vielä valitettavasti aina silloin tällöin näkee.
Meillä on kolme hyvää esimerkkiä siitä ettei d-vitamiini ole välttämätöntä pienille. Jokainen meidän lapsista sai d-vitamiinista vatsaoireita, joten he eivät niitä saaneet kokeilua enempää. Nyt ovat 4-10 vuotiaita terveitä lapsia.
Tiedätkö heidän luuston kuntoa? Se ei välttämättä näy vielä ulospäin. Mitäpä jos saakin jonkun murtuman joka ei meinaa parantua millään =/ D vitamiini kun vaikuttaa luihin ja ilman sitä kalsium ei oikein imeydy.
Vasta aikuisiässä ja vanhuudessahan tuo alkaa kostautua. Jos Suomessa ois kaikkien aikuistenkin syötävä lisää d-vitamiinia, niin aika kamalan ajattelematonta pelata uhkapeliä omien lasten tulevalla terveydellä :( Appiukko kärsii nyt luustohauraudesta, syynä se ettei pienenä saanut mitään lisäravinteita.
 
ajattelematonta
Ap, ei siellä neuvolasssa ole edes mikään pakko käydä, ja sun tapauksessa vois olla parempi jos asenne on tollanen. Se on sun ja sun lapsen omaksi hyväksi tarkoitettu eikä tartte tuhlata kunnan varoja jos suhtautuu tolla tavalla.
 

Yhteistyössä