Vakuutukseen tuli rajoitus=(

• Viestiketjun aloittaja vempula
  • Ensimmäinen viesti
vempula
Joo.Kyllä mä sen aavistinkin.
Haettiin tytölle vakuutus fenniasta.
Tytöllämme todettiin vajaa 2kk ikäisenä maitoallergia.
Vakuutus saatiin,mutta rajoituksena,ettei korvaa MITÄÄN allergioita :'(
Sama vastaus tulisi ilmeisesti mistä vain vakuutus yhtiöstä?Onko kokemuksia?Että siis rajataan kaikki mahdolliset allergiat saman tien pois?
Kiitti,jos jollain omakohtaisia kokemuksia :wave:

Tämä tuntuu olevan käytäntö joka yhtiössä. Ainut tapa kiertää nuo rajoitukset on ottaa vakuutus ennen lapsen syntymää. Mutta harva yhtiö yleensäkään korvaa ravintotuotteita eli maitoja. Meillä korvataan allergiakäynnit sairaalassa ja sellaiset rasvat, joista ei saa kelan korvausta. Eli allergioiden suhteen ei tuosta vakuutuksesta ole juurikaan hyötyä kun sairaalamaksuissahan on vuotuinen maksukatto ja samoin noissa lääkekustannuksissa kelalla se reilu 600e.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 10:32 vempula kirjoitti:
Joo.Kyllä mä sen aavistinkin.
Haettiin tytölle vakuutus fenniasta.
Tytöllämme todettiin vajaa 2kk ikäisenä maitoallergia.
Vakuutus saatiin,mutta rajoituksena,ettei korvaa MITÄÄN allergioita :'(
Sama vastaus tulisi ilmeisesti mistä vain vakuutus yhtiöstä?Onko kokemuksia?Että siis rajataan kaikki mahdolliset allergiat saman tien pois?
Kiitti,jos jollain omakohtaisia kokemuksia :wave:
just ton takia otettiin vakuutus ennen syntymää. pelkona nimittäin on että poika perii isältänsä kaiken maailman allergiat ja iho-ongelmat..

keskosen äiti
Minä en tule edes saamaan vakuutusta seuraavassa mahdollisessa raskaudessani odotusaikana... :(
Syynä raskausmyrkytys ja keskossynnytys... sinänsä jännä pointti vakuutusyhtiöiltä, kun jokapaikassa kuitenkin toitotetaan raskausmyrkytyksen olevan ENSISYNNYTTÄJIEN tauti, eikä mitenkään katsota riskiksi seuraavissa raskaauksissa. Mutta näin vain on...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 20:35 keskosen äiti kirjoitti:
Minä en tule edes saamaan vakuutusta seuraavassa mahdollisessa raskaudessani odotusaikana... :(
Syynä raskausmyrkytys ja keskossynnytys... sinänsä jännä pointti vakuutusyhtiöiltä, kun jokapaikassa kuitenkin toitotetaan raskausmyrkytyksen olevan ENSISYNNYTTÄJIEN tauti, eikä mitenkään katsota riskiksi seuraavissa raskaauksissa. Mutta näin vain on...
Missä yhtiössä näin? Minullaa on ensimmäinen vauva kuollut kohtuun ja olen riskisynnyttäjä. Silti sain vakuutuksen tälle nuorimmaiselle jo odotusaikana. Vakuutusyhtiö on tietoinen kohtukuolemasta ja siitä, että olen riskisynnyttäjä ja minun raskauksia seurataan todella tarkasti. Meillä on vakuutukset If:ssä.

keskosen äiti
En nyt aivan tarkalleen muista, evättiinkö vakuutus kokonaan; muistaakseni ainakin jossain yhtiössä. Ja jossain tuli ainakin niinpaljon rajoituksia, ettei vakuutuksen otto olisi juuri kannattanut. Kyselin useammasta yhtiöstä, mutta aikaa siitä on nyt yli 2 vuotta, että ihan tarkalleen en muista. Eikä nyt vielä ole ajankohtaista, että olisin asioista uudelleen tiedustellut...

Äitskäläinen
Me ollaan otettu esikoiselle vakuutus jo ennen syntymää ja jouduttiin silloin vaihtamaan yhtiötä kun ei saatu enää muualta vakuutusta ennen syntymää kun oltiin liian myöhään liikkeellä (alle 3kk la:han). Nyt kun oltais vaihdettu vakuututyhtiötä kun oltais saatu muualta halvemmalla kotivakuutukset ym. niin eteen tuli just se et kaikki sairaudet joihin ollaan saatu vakuutuksesta korvausta rajattais pois uudesta vakuutuksesta eli just ne joihin tota vakuutusta tarvittais. Eli on ihan yleinen käytäntö et kaikki allergiat rajataan ulkopuolelle yhden takia, meilläkin tytöllä ollut vain atoppista ihottumaa jonka lääkäri totesi et tuskin johtuu mistää allergiasta, mutta vakuutuksessa menneet allergia nimikkeen alle nuo korvaukset rasvoista.

taustalta
vakuutusyhtiöiden perimmainen tarkoitus on kuitenkin tuottaa voittoa mahdollisimman pienin kustannuksin eli pyrkiä maksamaan mahdollisimman vähän korvauksia. Tästä syystä jo aluksi rajataan ulos ne asiat joista hyvin todennäköisesti joutuisi maksamaan korvauksia (eli maitoallergikko todennäköisesti kärsii myöhemmin muistakin allergioista).
Omilla lapsillani ei ole vakuutuksia sillä olen ajatellut että saattaisinkin olla niitä jotka pitää yllä vakuutusyhtiön taloutta eli maksaa sinne enemman kuin saa. Ja loppujen lopuksi ei sinne paljoa matematiikkaa tarvitse kun tajuaa sen, että vakuutusyhtiön maksamat korvaukset tulee olla pienemmät kuin asiakkailta kerätyt vakuutusmaksut!

toista odottava
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 11:00 Hinni kirjoitti:
Tämä tuntuu olevan käytäntö joka yhtiössä. Ainut tapa kiertää nuo rajoitukset on ottaa vakuutus ennen lapsen syntymää. Mutta harva yhtiö yleensäkään korvaa ravintotuotteita eli maitoja. Meillä korvataan allergiakäynnit sairaalassa ja sellaiset rasvat, joista ei saa kelan korvausta. Eli allergioiden suhteen ei tuosta vakuutuksesta ole juurikaan hyötyä kun sairaalamaksuissahan on vuotuinen maksukatto ja samoin noissa lääkekustannuksissa kelalla se reilu 600e.
Pohjantähti on ainoa vakuutusyhtiö mikä korvaa ns. erikoismaidot tai ehkä tuo ainoa on väärä sana mutta kaikki isoimmat ja tunnettuimmat oon soittanut läpi. Otettiin eilen pohjantähdestä syntymättömälle vakuutus 281 euroa ja 50 euroa oma vastuu per sairaus... =)

Lasten vakuutukset oli pohjantähdessä kalliimmat mutta kattavammat kuin edellisessä yhtiössä, mutta talo vakuutuksessa säästettiin ja auto vakuutuksessa säästettiin satoja euroja vuodessa :flower:

Biibi
Onko se paha jos ei korvaa? Ta siis mitä seurauksia siitä voi olla, paitsi rahanmenoa? Useimmilla allergikoilla - esimerkiksi minulla ja sisaruksillani - ei ole koskaan ollut vakuutusta, eikä se Suomessa nyt niin kamala ongelma ole, allegian kanssa kun tulee harvoin sellaista että olisi pakko mennä päivystävälle. Oma lukunsa tietysti nämä pahat kohtaukset, mutta ne hoidetaan kiireellisinä julkisissakin. =)

toista odottava
No, ei se nyt paha oon mutta esikoinen söi 5 kk ikäisestä kahden vuoden ikään apteekin erikoismaitoa ( ei soija) ja meillä meni 400-800 markkaa kuussa maitoihin Kela korvauksen jälkeen.. Eli ainakin meidän taloudessa tuollainen raha summa tuntuu :/ Ja jos ne maidot voi saada yhdella 50 euron maksulla niin kumman itse valitsisit.. :saint: Ja ainakaan täällä tuppukylässä missä asutaan on lääkärille pääsy tuskan takana niin onpa kuiten takaportti millä pääsee allergia testeihin yksityiselle jos sen tarve tulee..

Ollaan käyty sellainen "allergia helvetti" :( läpi ekan lapsen kanssa en ehdoin tahdoin samaan pinteeseen itseäni laita, esim. kunnallisen kautta on tosi hankala päästä pienen vauvan kanssa testeihin. Esikoisen piti saada shokki ja kokea melkein tuhketumis kuolema tuttelin takia ennen kuin neuvola uskoi että apua tarvittaa..

Oon tainut saada sellaiset traumat esikon kanssa että teen melkein mitä vain että toisen kanssa olis helpompaa :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Mutta tämäkin on niitä asioita mitä toiset kokee tärkeäksi ja toiset ei... Meidän vauvalla on sellaiset geeniperimät että on melkein 100 % varmaa että allergialapsi tulee niin ollaan ukon kanssa ajateltu että parempi varautua kuin katua

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2004 klo 09:44 Biibi kirjoitti:
Onko se paha jos ei korvaa? Ta siis mitä seurauksia siitä voi olla, paitsi rahanmenoa? Useimmilla allergikoilla - esimerkiksi minulla ja sisaruksillani - ei ole koskaan ollut vakuutusta, eikä se Suomessa nyt niin kamala ongelma ole, allegian kanssa kun tulee harvoin sellaista että olisi pakko mennä päivystävälle. Oma lukunsa tietysti nämä pahat kohtaukset, mutta ne hoidetaan kiireellisinä julkisissakin. =)
Pelkän allergian vuoksi ei mekään vakuutusta periaatteessa välttämättä tarvittaisi. Mutta nyt ainakin voidaan hoitaa allergiaan liittyvät asiat yksityisen kautta. Testeihin pääsee nopeammin kuin kunnallisella puolella.
Mutta kun lapsella on synnynnäinen vamma, joka vaatii monenlaisia hoitoja ja lääkärikäyntejä, niin vakuutus on kyllä siinä suhteessa ollut tosi tarpeellinen. Meillä kun vakuutuksessa maksetaan omavastuu vain kerran sairautta kohti niin kaikki vamman hoidosta aiheutuvat kulut saa maksattaa vakuutuksesta.
Suomessa on hyvä kyllä tuo maksukattosysteemi niin lääkekuluissa kuin sairaalamaksuissakin. Mutta jos erikoismaidotkin korvattaisiin vakuutuksesta niin hyvä olisi. Pienituloisella nuo maidot vie tilipussista ison osan kuukaudessa, samoin perusvoiteet ym.
Ilman vakuutustakin pärjää aivan hyvin Suomessa, kiitos terveydenhuoltojärjestelmän. Vanhemmalla lapsella ei ole muuta kuin tapaturmavakuutus ja hyvin on pärjätty silläkin. Nuoremmalle vakuutuksesta on ollut jo ensimmäisen vuoden aikana tosi paljon hyötyä. Tiivistettynä vakuutuksista on se hyöty, että saa itse valita lastaan hoitavan lääkärin.

Yhteistyössä