\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 11:34 vieras kirjoitti:
Kirjoitan nyt anonyymina. Olen saanut tietää, että eräs lähisukulaiseni käy "vakoilemassa" kirjoituksiani täällä vauvapalstalla. Olen rekisteröitynyt lempinimelläni ja käytän viesteissäni myös lapseni oikeaa nimeä ja tarvittaessa syntymäaikaa. Nyt tämä sukulainen seuraa elämäämme palstan kautta ja ihmettelee sitten elämäämme muille sukulaisille. Tiedän kyllä että olen itse vastuussa teksteistäni ja on ollut oma valinta kirjoittaa tunnistettavana henkilönä, ei kai aihetta valittamiseen ole. Toimiiko sukulainen mielestänne moraalisesti oikein. Minulle hän ei ole koskaan tunnustanut vakoiluaan, väittää ettei tätä palstaa käytä koskaan...
miksi sinun tarvitsee kirjoittaa noin avoimesti niin tokihan aina mahdollisuus että joku tuntee, ja se tunnistaja voi olla sekä ystäväsi että vihamiehesi.
kannattaa miettiä mitä täällä kirjoitta ja mitä paljastaa. Parempi pysytellä sopivan verran tuntemattomana ja jättää paikkakunnat, omat ja lastensa nimet, syntymäajat ja sellaiset tunnistetiedot mainitsematta koska ne ei ole mitenkään oleellisia keskustelussa täällä.
toki ei ole kivaa kertoa mitä täältä lukee mutta jotkut toimii noin, juoruaa muutenkin (mitä se muuten on se jos täällä kamalasti taivastellaan jotakin ihmistä ja entäs jos sen kertoo niin tarkkaan että tuo kamala naapuri tai anoppi itsensä siitä tunnistaa????!!!).
Samalla tapaa kertoessaan kaiken tunnistettavasti ottaa riskin kuin se että paljastaisi salaisuutensa irl sille kylän pahimmalle juoruämmälle.