Väkivaltaiset ajatukset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "räsynukke"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"räsynukke"

Vieras
Mulla meinaa mennä hermo joskus meidän kaks vuotiaaseen, kun se uhmailee ja kiukkuaa. Joskus vaan tekis mieli ottaa kiinni ja ravistaa tai nakata se johonkin. Oonko mä terve? Tuleeko kellekään muulle mieleen ikinä satuttaa lasta? Itelle tulee niin paha mieli tuollaisista ajatuksista, varsinkin jos on hermostunut ja sanonut rumasti lapselle. En ois ikinä uskonut itsestä, että haluaisin ikinä satuttaa ketään. Enhän mä sit parin minuutin päästä enää ees niin ajattele, mutta hetkellisesti. Ennen lapsia ei ole moiset ajatukset käyneet edes mielessä... Miten ihmeessä sitä voikin olla niin kärsimätön? Muka aikuinen ihminen ja niin monesti vajoaa lapsen tasolle eli kiukuttelemaan...ei läheskään niin hyvä äiti kuin joskus ajatteli.

Ei ajatuksilleen kukaan mitään mahda. Anna niiden tulla ja mennä, äläkä takerru niihin. Eiköhän niitä epämieluisia ajtuksia ole itse kullakin silloin tällöin. Ajattele niitä vaikka unen tapaisina pikaisina mielen mutkina. Ei ne sen vakavampia olekaan.

"kiva", että ajatuksia pyörii muillakin silloin tällöin. Onneksi ne ovat vain ajatuksia, eivätkä sinällään voi satuttaa lasta. Pelottaa vain, että toivottavasti en joskus kilahda ja tee jotain pahaa. Pelottaa itseäkin vaan ne ajatukset, koska tosiaankaan en ennen ole ikänä ajatellut mitään vastaavaa. Äitinä olo on yllättävän haastavaa!

Juu ja lomankin tarpeessa varmasti! :) Univelkaa on kertynyt..

Voi, mun tekis useinkin mieli kuristaa meidän koirat, laittaa vauva kaappiin kun se huutaa tai lyödä miestä nyrkillä naamaan, mutta en mä silti oikeasti ikinä tekisi niin. Mä luulen että tollaset ajatukset on stressaantuneena ja varsinkin väsyneenä ihan normaaleja, kunhan niitä ei lähde toteuttamaan.

Voi, mun tekis useinkin mieli kuristaa meidän koirat, laittaa vauva kaappiin kun se huutaa tai lyödä miestä nyrkillä naamaan, mutta en mä silti oikeasti ikinä tekisi niin. Mä luulen että tollaset ajatukset on stressaantuneena ja varsinkin väsyneenä ihan normaaleja, kunhan niitä ei lähde toteuttamaan.

Kuulostat ihanan itsevarmalta. Kunpa mullakin ois voimia ajatella noin ja unohtaa sitä myöten negat ajatukset.

Yhteistyössä