Väkertäjät ja muutkin kiinnostuneet: itse tehdyt joulupaketit -pino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maranooka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maranooka

Aktiivinen jäsen
31.01.2005
2 602
0
36
Kerättäisiinkö pinoon ideoita itse tehtyihin joulupaketteihin =)

Itse olen vasta suunnitteluasteella vielä toistaiseksi, mutta aika pian aion perustaa lahjapajan... (En vain osaa aloittaa joulun valmistelua ennen lumen tuloa :whistle:)

Itse tehdyt lahjat ovat sinällään aika haasteellisia, koska kuitenkin tahtoo tehdä jotain vastaanottajalle mieluista ja käyttöön tulevaa..

Omat ideani tähän mennessä:
*kukkaro
*meikkipussi
*kännykkäsuojus
*lorupussi
*steinernukke
*pehmolelu
*villasukat
*saippuat /näihin laitan joko valmiit tai itse reunustetut pyyhkeet tai laudeliinat mukaan
*keittiöpyyhkeet (painan näihin perinteisen malliset kirjailut sabluunan avulla)
*kynttilät kahvikupeissa
*virkattu ja kovetettu kulho
*lapaset (ompelin joustofroteesta ja fleecestä viime vuoden paketteihin)
*kankaiset korit
*ommellut koristeet
*itse sidotut muistikirjaset

Ja lapsen opettajille (koulussa ja päiväkodissa) ajattelin viedä joko cookiemix-ainekset kauniisti purkitettuna tai ihan valmiiksi leivotut suklaakeksit, jotka on paketoitu kauniisti. Myös saippuaa harkitsen, riippuu vähän minkä verran saan sitä tehtyä.

Vielä itsekin kaipaan muutaman idean lisää... Teineille ja esiteinille en ole vielä keksinyt mitään.

Tonttuillaan :xmas:

Minulla on tehtynä haarukkapitsikaulaliinoja, sukkia ja lapasia. Näitä siis kummilapsille. Lisäksi yhteistyökumppaneille leivon kakut joka joulu.

Muuta en ole vielä ehtinyt kehittämään ;)

Lapset tahtovat varmasit ilahduttaa myös kavereitaan jollain pienellä paketilla. =)
Ajattelin ehdottaa, että tekisivät kavereilleen suklaalusikat (joilla hämmennetään kuumaa juomaa) tai hamahelmimagneetit.

Vielä yksi opettajalle sopiva lahjaideakin tuli mieleen: makukaakao, esim piparminttukaakao (itse tehtynä ja purkitettuna) ja tämän kaveriksi suklaalusikka/ keksejä.

sukkia
lapasia
kaulaliinoja
virkattuja balleriinoja (ohje dropsdesign sivustolla)
polvenyli villasukat ja siihen sopiva tunika
virkattuja ja neulottuja "kulhoja" jossa tuikkuja

tervehdys(alkoholi)pulloihin viinijussit erilaisilla kuvioilla, pitsineuletta ym saajan mukaan

Tossut meinasivat unohtua.. Virkatut, neulotut tai ommellut.

Kaverilahjaksi tuo pilttipurkkipossu olisi myös kiva. :) Tytöistäni toinen sattui juuri kurkkaamaan koneelle, kun avasin kuvan ja kommentti oli "ihana!".

[QUOTE="joulufani";22494279]Pilttipurkista tehdyt possut, niihin voi sisällöksi pistää erilaisia karkkeja (ransaknpastelleja, geishan konvehteja jne), tai vaikkapa suolaa ja pippuria. :)

[/QUOTE]

Ei millään pahalla, mutta kenelle oot ajatellut antaa moisen..

Muutamat villasukat ajattelin tehdä. Karkkeja teen ja jotain hilloja. Koristelen purkkeja sitten niille, viime vuonna tein tälläsiä:
herkkupurkki.jpg

Lisään, että neulon myös mukinlämmittimiä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä