vajaa 4v ja ERITTÄIN vaikea lääkittävä.... hermot menee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
poika kohta 4v ja lääkekuuri menossa. välillä lääke (suun kautta annettava) menee mukisematta alas, mutta tänään oli taas puolen tunnin taistelu iltalääkkeen ottamisesta. yritin aluksi nätisti, luparin tikkarin yms. lääkkeen jälkeen mutta mikään ei auttanut. tarpeeksi kauan vitkuteltuaan otin pojan lattialle selälleen jalkojeni väliin, kädet kiinni ja lääke suuhun. syksi kaiken pois, karjui ja itki. lopulta meinasi tukehtua ja yski vain.... miten saisin lääkkeet menemään alas? pojalla aika paljon jo voimaakin laittaa vastaan eikä homma ole mitään herkkua. onko mitään keinoja?? en haluaisi väkisin antaa mutta lääkkeet kuitenkin otettava, oli mikä oli.
aina jos lääke on otettu hyvin, kehun paljon ja sanon kuinka reipas poika on ja olen aidosti ilahtunut. halin ja annan joskus jotain pientä hyvää.
nyt vinkkejä kaipaan...

Anna itse ottaa, jos ei ruiskusta tykkä niin sitten lusikalla, tai jos olet antanut lusikalla niin kokeile josko ruisku ois kivampi.

meidän 5vee on joutunut niiiiiiiiin monta kuuria syömään korvien takia, että lääkkeen otosta on saanut tapella. Nuo keinot toimivat meillä, annan lapsen itse painaa ruiskusta lääkkeen suuhun.. Jossain vaiheessa ruisku pelotti niin laitoin lusikkaan

kokeili tänään myös ensin sitä että saisi itse ottaa, mutta ei suostunut. ruiskuja ei pelkää, olen tarkoituksella antanut juoda ruiskulla vettä ja mehua ettei tulisi ruiskuista kammoa. hyvin käyttää ruiskua veden kanssa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Älä koskaan pakota...

Anna vaikka vesilasi eteen et hörppii siitä heti lääkkeen otettua.

vesilasi tai mehulasi on aina vieressä, josta saa juoda heti lääkkee perään. tiedan että jos en pakota, lääke jää ottamatta. viimeksi oli korvatulehdus, välillä meni mukisematta ja välillä puolipakolla (sylissä istuma-asennossa) ja sen jälkeen saattoi taas mennä lääke hyvin alas.

Tsemppiä vaan! Meillä oli tuollasta melkein neljävuotiaaksi asti. Aina. Ei millään suostunut ottamaan, ni pakko oli pakolla ja huudolla yrittää. :( Onneks ei tota ennen tarvittu kuin kerran antibioottia. Tavalliset särkylääkkeet halusi itsekin mieluummin suppoina!

Teillä on aika jännä, jos välillä ottaa hyvin... Meillä sit onneks suunnilleen kerrasta muuttui. Nykyään se lääkkeen ottaminen saattaa kestää ja kestää kun otta pienenpienen hörpyn kerrallaan, mutta ottaa kuitenkin. Onnistuiskohan teillä helpommin jo tabletin otto?

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Tsemppiä vaan! Meillä oli tuollasta melkein neljävuotiaaksi asti. Aina. Ei millään suostunut ottamaan, ni pakko oli pakolla ja huudolla yrittää. :( Onneks ei tota ennen tarvittu kuin kerran antibioottia. Tavalliset särkylääkkeet halusi itsekin mieluummin suppoina!

Teillä on aika jännä, jos välillä ottaa hyvin... Meillä sit onneks suunnilleen kerrasta muuttui. Nykyään se lääkkeen ottaminen saattaa kestää ja kestää kun otta pienenpienen hörpyn kerrallaan, mutta ottaa kuitenkin. Onnistuiskohan teillä helpommin jo tabletin otto?

poika ei osaa vielä tabletteja ottaa, ja tämä lääke on nestemäisenä :(
kokeilen huomenna lusikalla ja palkitsemalla, josko se siitä. 80% menne ihan hyvin mutta välillä tulee näitä tällaisia päiviä. en kuitenkaan haluaisi antaa periksi, silloinhan poika oppii että jos tarpeeksi kiukuttelee, ei lääkettä tarvitse ottaa. tänäänkin juttelin että "muistatko kuinka reippaasti eilen otit lääkkeen, äiti oli tosi iloinen" ym.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Minä sanoin aikoinaan että sitten lähdetään lääkäriin ottamaan se lääke piikkinä niin johan alkoi kelvata.

kiitos vinkistä! tänään lääke meni kun sanoin että muuten lähdetään terveyskeskukseen ja siellä lääke annetaan suppona pyllyyn. johan upposi :D
ja lusikasta meni paremmin