vajaa 3-vuotias "kiroilee"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
Eli siis hokee koko ajan kakkaa joka ei kai sinänsä ole ruma sana mutta hän käyttää sitä "kakka mamma, kakka pappa, kakka setä" ym ym.
Tänää jo päiväkodissakin mainittiin että poika nimittelee hoitajia kakka se ja se.
Kakasta meillä saa puhua, mutta hädän yhteydessä ei niin että ihmisiä nimitellään.
Mutta sitten tämä pois kitkeminen...ollaan yritetty olla kiinnittämättä huomiota, ollaan oltu vihaisia jolloin poika välittömästi pyytää anteeksi, kuitenkin nimittely jatkuu hetken kuluttua.
Nyt tarvittasiin vinkkejä, miten olette saaneet omiltanne "rumat" sanat ja nimittelyn pois.
Apua?

meillä 4v puhuu koko ajan noita kakka juttuja. On keksinyt sen sanan ja sitä toistelee. Me ei kiinnitetä asiaan mitään huomiota niin lopettaa nopeasti. Joskus vaan aina keksii sen sanan ja sitä sitten toistelee.

Voi tehdä niin, että laittaa pojan vessaan puhumaan pois kakka asiat. Esim. Mennäämpä juttelemaan vessaan kakka jutut. Jos lapsella on paha olla voi huutaa vessassa kakka. Tai voi olla kiinnittämättä asiaan mitään huomiota. Antakaa hyvää palautetta, kun sitä ansaitsee :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
meillä 4v puhuu koko ajan noita kakka juttuja. On keksinyt sen sanan ja sitä toistelee. Me ei kiinnitetä asiaan mitään huomiota niin lopettaa nopeasti. Joskus vaan aina keksii sen sanan ja sitä sitten toistelee.

Meillä kun tätä on nyt kestänyt vaan, siis tosi kauan, eikä tunnu tuosta "ignooramisesta" olevan mitään apua, ehkä innostuu vaan kun kukaan ei kiellä.
Tänään mies oikein rähähti pojalle asiasta, olikin hetken hiljaa mutta jatkui taas kaupassa (tyhmänä otin hänet mukaan).

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
no jos muita "haukkuu" kakka sanalla niin viekää omaan huoneeseen sitä hokemaan ja kertokaa ettei se ole soveliasta muiden kuullen.

Tehty, ei apua. Jäähyt kokeiltu, on suututtu, ei kiinnitetty huomiota, kielletty kaikki kiva loppupäivältä..mikään ei auta.
Alanko pesemään suun saippualla, olisko tarpeeksi shokeeraavaa? No varmaan sitä tee, mutten tiedä mitä muutakaan.

meillä oli aikansa tälläistä:

"nyyyyt minä kakkaana-ja-pissaan sun pääääää-äälle..Laitan sut tynnyriin ja pissssaaan sun pikkukalsarit määääriksi.." kakkapissapissakakka.. Oot ihan kakka :D

Kyllä se menee ohi, usko pois :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
meillä oli aikansa tälläistä:

"nyyyyt minä kakkaana-ja-pissaan sun pääääää-äälle..Laitan sut tynnyriin ja pissssaaan sun pikkukalsarit määääriksi.." kakkapissapissakakka.. Oot ihan kakka :D

Kyllä se menee ohi, usko pois :hug:

Oliko jo näin pienenä? Poika siis 2v9kk..
Onneksi kesäloma on tulossa, hautaudumme mökille viideksi viikoksi, ehkä nämä hönttiydet unohtuvat siellä..

Meillä 3v viljelee tyhmä sanaa ja ei saa sitä pois siltä. On kielletty, on oltu niin ettei mitään huomiota anneta, on annettu tippa etikkaa ja ei auta. Mitä tehdä?

Voi sua. Eihän tommosta tarvii hävetä. Kun 2v. tuhahtaa kaupan tiskillä "Mun tekis mieli hakata toi vauva ihan paskaks." Se on noloa. Ja ihan hyvä siitäkin psykosta tuli. Lukion toisella, paljon kavereita ja keskiarvo 9 :) Itse olen vastaavassa jatkuvassa tilanteessa miettinyt, mikä on lapselle pahin mahdollinen rangaistus. Yhtenä kertana se oli kalapuikkopaivänä suoraan pihalta nukkumaan ilman ruokaa niin johan loppu jalkakäytävällä juoksentelu.

Jäin miettimään vielä. Miten mahdatte jäähytellä? Jos ensin kielletään monta kertaa, sitten hermostutaan ja viedään jäähylle täynnä raivoa, lapsi saa siitä vallantunnetta, mitä tuossa iässä haetaan. " Mä sanoin kakka ja se meni ihan tolaltaan." Tehkää kakan sanominen mahdollisimman tylsäksi. Noin ei puhuta ja sitten jäähylle. Jokaisesta kakasta. Täysin rauhallisena ja piittaamattomana. Ensin tuntuu siltä että saa rampata koko päivän,mutta kyllä se kovinkin kallo siitä pehmiää kun päivät käyvät vähän tylsiksi. Nyt kun teillä on se lomakin:) niin on aikaa tuhtata tommosten kanssa.

Meillä siis 4v välillä puhe tätä luokkaa kakka-äiti, kakka-isi, kakka-sisko, kakka-koira, koirankakka, kakkaruokaa, kakkaan sun päälle (naurua ) toooooooooooodellla rasittavaa ja räjähdän yleensä noille jutuille ja tietää oikein hyvin, että niin ei saa tehdä, mutta jatkaa vaan. Parhaiten meillä onnistuu tuo välinpitämättömyys ja olen vienyt vessaan ja sanonut, että jos kakattaa niin vessa on silloin ainut oikea paikka. Siellä kököttää sitten aikansa, kunnes on kunnolla.

Yhteistyössä