Vajaa 2-v:n ruokavalio

• Viestiketjun aloittaja Taylor
  • Ensimmäinen viesti
Taylor
Meidän poitsu on pian 2 vuotta vanha. Poika syö edelleen aamuin ja illoin velliä. Puuro ei erimuodoissakaan maistu. Kotiruokaa syö hyvin ja tykkää myös monenlaisista hedelmistä. Aamu- ja iltapalalla maistuu jogurtti, velli, hedelmät, kaakao yms. Leivän syönnissäkin on nyt tauko menossa, syö päälliset margariinia myöten, mutta muuten itse leivän murustaa. Miten teillä muilla sujuu syömiset? Meillä syömisesessä on menossa myös minä itse vaihe eli syöttää ei juurikaan saa. :D

meidän poju 1v10kk, eikä tavallinen puuro tai leipä maistu. nyt keksin ostaa ns. vauvapuuroa, sitä jauhetta joka on tarkoitettu yli 5kk vanhoille vauvoille. se maistuu aamuisin, mutta ei sitäkään mene paljoa. en tiedä, onko se kauhean terveellistä näin isolle lapselle, mutta jostainhan kuituja on saatava.

poju syö myös paljon jogurttia, mutta hedelmät ovat olleet jonkun aikaa mukamas pahoja. pilttipurkista hedelmäsose maistuu, kun pikkusiskokin syö samaa. maitoa menee paljon, samoin perunaruokia. riisi tai makarooni eivät niinkään maistu. liha, kala ja kana perunoiden kanssa, yleensä keitot, maistuvat.

vajaa 2V syö meillä ihan samaa ruokaa kuin muutkin - siis välipalat ja aamupuurot ym on samat kuin isosiskolla ja vanhemmillakin.
Meidän pikkunen on oikee puurotyttö joka suuttuu ja hirmustuu jos aamupalalla on muuta kuin puuroa.
ruisleipä vähän tökkii mutta senkin syö kun nälkä on :D

herpertti
Meillä viikon päästä 2-vuotta ja syö samaa ruokaa ku muutkin, sillon ku on sillä päällä. Välillä syö kaiken mitä löytää (lattialtakin) ja sit ku tulee sellainen kausi ettei mikään kelpaa, voi olla parikin päivää syömättä juuri mitään.

no esikko on jo 2v.6kk mutta syö kyllä hyvin, tosin on pirun laiska lippaamaan itse, johtuen tosta 11kuisesta mille lipataan... On kausia jolloin leivästä katoaa vain voit ja kausia jolloin tuntuis kaikki ruoka laskevan liiankin hyvin ja usein. Pääasia että lapsi syö

Yhteistyössä