Vaivaisenluun itsehoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lk

Vieras
Onko kellään kokemusta siitä, miten vaivaisenluun kanssa kannattaisi lähteä toimimaan. Itselläni isovarvas on jo hyvin lievästi alkanut kääntyä toisia varpaita kohti ja välillä tuota vaivaisenluun kohtaa pakottaa. Onko tässä mitään itse tehtävissä edes tai jotain keinoa, millä tuota kääntymistä voisi estää?

Eikai muuta itsehoitoa kuin nuo edellämainitut.
Mulla on kans tota pakotusta joskus ollut ja oon hommannut semmoset silikoniset tosi über sexyt kumit varpaidenväliin. Mulla ainakin auttaa siihen pakotukseen kun pitää isovarpaan suoremmassa kuin ilman.

Oikean kokoiset ja malliset, suoralestiset ja matalakorkoiset kengät. Varvas- ja jalkajumppaa säännöllisesti, jotta lihakset pysyvät kunnossa ja nivelet liikkuvina. Silicon orteesi (mieluiten yksilöllisesti nimenomaan omiin jalkoihisi tehdyt) varvasväliin tukemaan varpaan oikeaa asentoa. Tässäpä ne keinot, joilla voit itseäsi auttaa. Kannattaa ehdottomasti käyttää kaikkia näitä, sillä paha vaivaisenluu on niin ikävä vitsaus, ettei kannata omia jalkojaan siihen tilaan päästää.

Käytän korkokenkiä satunnaisesti 1 kerran kuussa, joskus jopa harvemmin, mulle on ostettu AINA uudet ja sopivat kengät, mutta silti näin 22 vuotiaana omistan erittäin haitallisen vaivasen luun, joka on kipeä aijoittain.

Sain ohjeen jalkahoitajalta,ota kiinni jalkaterästä ja vedä isovarvasta ulos ,hiero vaivasenluun kohdalta.Tein näin iltaisi kun katsoin telkkaria,jalka sylissä ja rasvan kanssa hieroskelin ,pakotus katos ja luun kasvusta ei enää tietoakaa,nykyjään kengät ovat leveät kärkiosasta.Auttoi minulla.

Olen ostanut sellaisen varvastuen, joka laitetaan yöksi. Vetää ukkovarvasta ulospäin. Sitten minulla on sellainen kuminen pieni tuki, joka laitetaan ukko- ja etuvarpaiden väliin. Sitä voi pitää kengässä.

Toisilla vaivaisenluu johtuu pelkästään ulkoisista tekijöistä kuten esim. vääränlaisista kengistä. Toisilla voi olla jalan rakenne syntyjään sellainen, että vaivasenluu kipeytyy helpommin. Etenkin jälkimmäisessä tapauksessa kannattaa tosiaan hoitaa niitä varpaitaan. Ennaltaehkäisy on aina helpompaa kuin jälkikäteen korjaaminen.

Tuo ellun saama ohje on myös hyvä, vastaa sitä varvasjumppaa, josta aiemmassa viestissäni puhuin.

Se vielä kengistä piti sanomani, että oikeanmallinen kenkä ei tarkoita mitä tahansa uutta kenkää, joka on samaa kokonumeroa kuin muutkin kotona olevat kengät. Itse asiassa hyvin harva kenkä on oikean mallinen ja muotoinen, erityisesti kauniit ja trendikkäät edullisemmat kengät ovat usein lestiltään vääränlaisia (kengän pohjaan kun piirtää luotisuoran kantapään keskeltä ylöspäin ei viiva osukaan kengän kärjessä 2-varpaan kohdalle vaan todennäköisemmin jonnekin 4-5 -varpaiden paikkeille, mikä tarkoittaa sitä, ettei lesti ole suora).

Tuttavani oli kuullut tällaisesta tuotteesta ku Bonorto. Se on sukka joka tukee varpaita ja se helpotti oloani, kivut poistui heti. Mullakin on ollut silikonituet mutta ne on niin epämukavia käyttää eikä ne tahtonu pysyä paikallaan. Käykää tsekkaamassa www.bonorto.com
Ainakin mua ne on auttanut kovasti.

"Vähän" vanha keskustelu näemmä mut Googlellakaan ei pahemmin mitään uudempaa löytyny.. Oon tilannut aiemmin tukisukkia netistä Tukisukat-shop.comista ja ollut niihin tyytyväinen, mutta mietin pitäisikö tuolta tilata noita varvaisenluun tukiakin.. Onko jollain kokemusta esim. tuollaisista vaivaisenluun yötuista? Tällaisia tuotteita löytyy tuolta kaupasta: http://www.tukisukat-shop.com/pohjalliset-1/vaivaisenluu/.

Yhteistyössä