Vaivaa yksi juttu ja se vei yöunetkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sincere
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sincere

Vieras
Eräällä tuttavalla on pieni vauva, jolla on kauheasti iho-oireita ja jatkuvasti nenä vuotaa ja yskii ja pärskii ja on selvästi kärsivän näköinen.
Heillä on kissoja talossa, eikä millään uskota että vauvalla on hyvin todennäköisesti kissa-allergia, onhan lapsen isälläkin ja silti pitävät niitä kissojaan.
Kyllä mulla menisi vauvan terveys ihan kaiken muun edelle. :(
Niin vaivaa tämä asia, että viime yönäkin heräsin pohtimaan asiaa. Säälittää se vauva kun se selvästi kärsii ihon kutinastakin.
Millä ja miten saa tuollaiset puusilmät tajuamaan asian?! Eivät edes raaski yksityiselle mennä ja julkisella on tosi pitkät jonot...

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ei se ole mitenkään varmaa, että on juuri kissoille allerginen. Ensin pitää tutkia ja sitten vasta hutkia. Vaikeaa se on lemmikistä noin vain luopua.

Minä ainakin testauttaisin ja kokeilisin kaikkeni tehdä lapsen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
onko asia 100% varma että oireet aiheuttaa kissa? onko tutkittu mitenkään voiko kyseessä olla esim ruoka-aineallergia, eläinallergia, pesuaineet

No kun ovat kilometrien pituisessa jonossa allergiatesteihin. Tiedän, ettei testit näytä välttämättä, mutta käytännön testaamisella sekin selviäisi. Ja minä kyllä kokeilisin kaikkea.

Voi että.. mulla on kissa-allergia ja oireet kyllä passaa justiinkin. Kun ei voi vielä oikein olla siitepölystäkään johtuvaa. Kukathan on kans mitkä vois pärskintää aiheuttaa. Koita keksiä jotain... :hug: Eikö ne sais kissoja sijaishoitajalle joksikin aikaa? Ja se pelkkä kissojen poisto ei heti auta, koti pitää vähintäänkin imuroida, tuulettaa ja matot tampata. Silti sitä kissan hilsettä jää vielä paljon leijailemaan taloon ja vaatteisiin yms. Kumpa ymmärtäisivät vauvan parasta. Hitsi vieköön...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko asia 100% varma että oireet aiheuttaa kissa? onko tutkittu mitenkään voiko kyseessä olla esim ruoka-aineallergia, eläinallergia, pesuaineet

No kun ovat kilometrien pituisessa jonossa allergiatesteihin. Tiedän, ettei testit näytä välttämättä, mutta käytännön testaamisella sekin selviäisi. Ja minä kyllä kokeilisin kaikkea.

Mulla nousi allergiatesteissä kissasta isompi patti mitä vertailupahkura. :( Täys kymppi siis kissalle. Koirasta tuli nelonen.

Mutta jos ruoka-aineet ja pesuaineet on jo karsittu pois, eikä oireet vieläkään helpota?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta jos ruoka-aineet ja pesuaineet on jo karsittu pois, eikä oireet vieläkään helpota?

siis minkäikäinen on tämä pieni vauva jolta jo kaikki ruoka-aineet tutkittu?

Yhteistyössä