vaippajuttuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaipatpois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaipatpois

Vieras
Mulla on 2,5 vuotias tyttö ja sanoo koska on pissa ja kakka hätä niin käydään pöntöllä.se ei ole ollut ikinä ongelma.ymmärtää että pönttöön tekee. vahinkoja ei ole juurikaan sattunut kun vain muutaman kerran.

olen aina laittanut vaipan päikkäri ja yön ajaksi. ja nyt olen miettiny että jättäsin kokonaan vaipat pois.minkä ikäsenä teijän lapset jätti vaipat kokonaan?
minu velipuoli käytti yöllä vaippoja piiiitkään niin siksi mulla on tullut sellainen kuva että tyttöni on liian nuori vielä.pitäis hommata joku suoja jos sattuu vahinko,mut ois tosi siistiä jos ei tarvis enää värkätä vaippojen kans! :)

2 v 2 kk iässä jätettiin tytöltä sekä päivä- että yövaippa pois. Olisi ollut aikaisemminkin valmis, mutten tainnut huomata sitä, kun perheessä oli pieni vauva :snotty:

Mä jätin vaipan pois, vaikka se oli joka aamu ihan märkä. Poika oli juuri alkanut omaehtoisesti mennä vessaan. Tosin puolen vuoden taistelun jälkeen :) Mä tein tämän kokeen, koska huomasin, että poitsu käytti vaippaa surutta hyväkseen. Parissa yössä tottui pidättämään pisun ja nyt ollaan täysin vaipaton. Ikää 2v11kk kun yövaipat saatiin pois, mutta poika oli siis valmis ja hyödynsin pojan omaa intoa vessassa käyntiin (oli juuri äsken suuri hitti).

meillä nyt poika 2½v ja kesällä kokeillaan tuota ulkona ilman vaippaa olemista ja sit varmaan siitä yöllä ilman vaippaa.. voi olla että pikkusiskoveljen syntyminen tulee vähän sekoittamaan pakkaa mutta..

ja ollut päiväkuiva viime syksystä eli vähän alle 2v.

yleensä jätetty siinä vaiheessa kun vaippa aamulla/päikkäreiden jälkeen kuiva useita kertoja peräkkäin... Ekan kanssa (tyttö) jätettiin pois n. 2 vuotiaana, toinen (poika) n. 2,5 vuotiaana ja nyt harjoitellaan kolmannen kanssa (tyttö) joka reilu kaksi vuotias. Vielä vaippa liian usein märkä aamulla, joten vielä vaatii vähän aikaa. Suoja sänkyyn ja ehkä vähän enemmän lakanapyykkiä jonkin aikaa, mutta vahinkoja kyllä voi sattua paljon myöhemminkin... Alkuaikoina ollaan pidetty potta sängyn vieressä. Osaksi sen takia että lapsi aamulla ei tarvii pitkälle kävellä ja osaksi sen takia että alkuaikoina ollaan pissatettu lapsi yöllä. N. 1-2 tuntia siitä kun on nukahtanut nostettu nukkuva lapsi ylös, pissat yleensä tullut heti potalla/pöntöllä ja siitä vaan vielä nukkuva lapsi takaisin sänkyyn. Esikoistyttö tarvitsi tähän enemmän aikaa (joi myös hirveesti vettä...) kun taas pojan kanssa meni suht nopeesti. Pojalle tosin ei potasta tullut pissarefleksiä niin häntä jouduimme pissattamaan pöntöllä. Nyt jännätään täällä että tuleeko kuopukselle vauvavaihe päälle kun neljäs lapsi tossa kolmen viikon päästä syntyy vai jatkuuko hyvä harjoitus...

Yhteistyössä