Vaippaihottumaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja et
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

et

Vieras
Auttakaa jos mahdollista! Minulla on vajaa kolme viikkoa vanha poikavauva. Huomasin viikonloppuna, että hänen vatsaan on alkanut tulla ihottumaa. Tänä aamuna tämä ihottuma oli jo levinnyt rintakehään ja kylkiin. Ihottuma on sellaisia punaisia läiskiä ja myös vesikellon näkoistä rakkulaa löytyy. Sisäreisissä on punaisia paukamia ja pylly punoittaa.
Olen käyttänyt kertakäyttövaippoja ja nyt vaipan reuna on rullattu niin alas, että se ei osu kuin alavatsaan. Olen pessyt vauvan pyllyn aina kun siihen on ollut tarvetta. Kuivaan ihon huolellisesti ja annan ilmakylpyjä joka päivä.
Luulin, että vaippaihottuma tulee vain takapuolelle. Olenko väärässä? Mitä tämä vatsan alueella oleva ihottuma on? Onko kenelläkään kokemuksia samanlaisesta vaivasta? Hoito-ohjeita? Alan todella huolestua...

Minä kävisin lääkärissä, että voidaan varmistaa diagnoosi. meillä tuli noin pienenä pojalle hormooninäppyjä, jotka olivat kuin nuppineulanpäällä olisi pistelty ympäri kehoa. Se menee ajallaan ohi.
Myös allergia saattaa näyttää tuolta, että mahassa ja muuaallakin on ihottumaa, siksi olisi hyvä käydä lääkärissä tai ainakin neuvolassa näyttämässä.
vaippaihottuma tulee yleensä peppuun ja nivustaipeisiin.

Yhteistyössä