Vaipanvaihto raivo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellu-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellu-80

Vieras
Meillä on 1 vuotias poika joka on ihan mahoton AINA kun vaippaa vaihdetaan!! Siis ihan älytöntä rimpuilua, selkä kaarella huutamista ja tästä ei näytä tulevan loppua ikinä! \|O onkos teillä ollu tällanen vaihe ja onko millon menny ohi jos on.. :o Pitäskö jo ruveta totutteleen pottaan jos se helpottas?? :whistle:

toi vaihe tuli ja meni....ainakin meillä. heti kun poika oppi seisoo, en enää häntä pöydälle laittanut vaan housuvaipat ja vaihdoin seisaaltaan.
jos oli kakka, suoraan vein hanan alle ja pidän häntä vasemmalla kädellä ja revin vaipan irti oikeella ja heti pesen pyllyn. kuivaan myös hänet seisaaltaan (pitää ammeen reunasta kiinni)
kylvyn jälkeen hänet kuivaan hoitopöydällä ja fixaan pyjamaan, no problem.
tsemppiä

Samaa sitä on meilläkin... :/ Kun ei enää millään malttais selällään pötköttää, siitä vaiheestahan on jo päästy yli =) Meillä vaihdettu housuvaippoihin, ovat nopeampia vetää päälle...

Niin ja olen koettanut sanoa, että odota hetki. Ja heti kun on valmista sanon saa kääntyä ja hoksannut on tuon... Useasti annan jonkun mieluisan lelun käteen.

meillä alko noi raivarit jo jossain 10-11kk ikäsenä ja siirrytiin housuvaippoihin..hoito pöytä siirettiin jo kauan sitten pois. meillä poika on nyt oppinut nostaa jalan vaippaan ja sitten välillä syliin vaan istuu ja siitä puetaan päälle.. :whistle:

Juu niin meilläkin on ollu housuvaipat käytössä jo pitemmän aikaa ja sylissähän ne vaipat on vaihettava... mutta silti... :/ Tuntuu vaan että rimpuilu ja huuto vaan pahenee :o no eiköhän tämä mene ohi jossaki vaiheessa... huoh.. :whistle:

Sama homma meillä. Käytetään sekä housu- että teippivaippoja ja aina on kova huuto ja vääntely. Teippivaipatkin laitan siis kun tyttö seisoo. Mä oon nyt tehny niin että oon kiinnittäny tytön huomion johonkin esim. telkkarin mainokseen, lamppuun, matossa olevaan kukkaan... niin on sit malttanu olla paikallaan sen hetken et saan vaipan päälle. niin ja sama juttu on vaatteidenkin kanssa.

Jokaisen 5 lapsemme kohdalla sama homma jossain vaiheessa. Mutta kun ne vaipat on vaihdettava niin se on vaan tehtävä lapselle selväksi että nyt aloillaan. Annettiin yleensä joku lelu käteen tms että olisi sen pari sekuntia paikallaan. Ja yleensä ei ollut siltikkään :)

Meillä vaipanvaihtoasentoa sanotaan vaippa-asennoksi. Se oli huvittavaa kun sitä hoettiin aina siinä vaipanvaihtotilanteessa niin jossain vaiheessa kun sanottiin että nyt vaippa-asentoon niin itse menivät lattialle pitkälleen!

Että kyllä ne jotain oppiivat kun tarpeeksi pitkään hokee!

Yhteistyössä