vaipan vaihto väli???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yölintunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yölintunen

Jäsen
18.06.2004
266
0
16
lukaisin tuossa ketjua ja siinä puhuttiin vaipanvaihtovälistä. Siis kahden kolmen tunnin välein vaihto??? Meillä vaihdetaan tarvittaessa eli siis silloin kun vaippa on märkä (niin et sen huomaa) yöksi ja päiväunille (silloinkin ku on tarpeeks märkä en laita märkänä nukkuu...) Jokainen tietysti hoitaa tyylillään mutta sitä ihmettelen et on noin usein tarpeellista vaihtaa???
Niin ja meillä menee vaippoja (ikää 9 KK) n 4 pv riippuen kyllä mahantoiminnasta silloin tietenkin heti vaihtuu vaippa...

Aamuisin kun vaippa on ollut yön n. 12 tuntia, sitten tulee n. 3 tunnin tauko ja vaihdan päikkäreille puhtaan. Seuraava ehkä n. 4 tunnin kuluttua ja sitten iltavaippa. Väliksi tulee n. 4 tuntia. Jos kakat, niin sitten ylimääräisiä kertoja.

Kyllä se varmaan sen kolme-neljä tuntia väliksi tulee. Aamulla 8-9 ja sitten päiväunille 12.00 ja päiväunien jälkeen jonkin ajan kuluttua eli noin 16.00 ja sitten yksi vaippa vielä ennen yövaippaa 20.00 ellei olla käyty potalla hyvään aikaan.

Meillä vaihdetaan vaippa n.5krt/pv. Aamutoimien jälkeen, päikkäreille mennessä ja yleensä pian niiden jälkeen saa vaihtaa. Sit joskus jää kaksi vaihtoa väliin ennen yövaipan laittoa, riippuu vatsan toiminnasta... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2006 klo 20:25 vieras kirjoitti:
Aamuisin kun vaippa on ollut yön n. 12 tuntia, sitten tulee n. 3 tunnin tauko ja vaihdan päikkäreille puhtaan. Seuraava ehkä n. 4 tunnin kuluttua ja sitten iltavaippa. Väliksi tulee n. 4 tuntia. Jos kakat, niin sitten ylimääräisiä kertoja.
Aikalailla samanlailla meilläkin...

Meillä vaihtoväli aika tiheä, inhottaa pitää märässä vaipassa, vaikkei sitten kovin monet pissat vaipassa olisikaan. Joskus vaihdan yövaipankin, jos menen itse nukkumaan vasta 23-24 aikoihin ja olen laittanut pojan nukkumaan ennen 21. Itse olen mielessäni ihmetellyt esim. joitakin tuttaviani, jotka saattavat kyläillä useita tunteja meillä ja vaippaa ei vaihdeta koko aikana eikä esim. unille laitettaessa tai kotiin lähtiessäkään. :o

Mutta jokainen tyylillään, onhan nykyajan vaipat tosi hyviä ja luontoahan se säästää, kun ei turhia vaihda :flower:

Yhteistyössä