Vaipan vaihdon aika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaippapeppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaippapeppu

Vieras
Vaihdatteko vaipan vauvan herättyä vai vasta syötön jälkeen? Meillä herra nukahtaa tissille ja kun vaihdan vaipan herää poika tietysti eikä tahdo saada unesta kiinni uudelleen. Meillä ollut tämä käytäntö koska ruokaillessa tulee mahtavat läjät. Kertokaa käytännöistänne!!

Kun tyttö oli pieni en vaihtanu ollenkaan vaippaa yöllä juuri heräilyn takia. Ainoastaan jos oli kakat. Meidän tyttö alkoi nukkumaan täydet yöunet 2 viikkoisesta ja nukkuu edelleen. Tunnin pääst nukahtamisesta herää ja vaatii tuttia mut sit ei enää ennen aamua. Ei ole heränny yöllä seisomaan, kääntymään ei mitään. Tuntuu niin oudolta kun täältä lukee yöunista et enhän minä uskalla toista lasta tehdä :) Päikkäritkin nukkuu nyt paremmin kun koskaan. 1X3h ja 1x2h päiväunia ja yöllä 20.30-8.30 (9.00) ja on 10kk. Siskon mies nukkuu kl.14-18 (29.8 2v) taitaa olla periytyvää. Perheemme naiset nukkuu 12h jos mahdollista. Niin minäkin ennen tyttöä et pääsi töihin pirteänä.

Aina ennen syöttöä että on mukavampi syödä. Siitä on tullut rutiini. Vauva tietää että sen jälkeen tulee tisu/pullo.
Jos syönnin jlk tulee vielä kakat niin sitten vaihdan uudestaan. Näin meillä:)

Mulle neuvottiin juuri toiste päin siksi että vauvalla on usein niin nälkä kun herää ja syönnin jälkeen tulee aina kuitenkin pissat joten sit joutuu vaihtaa juuri kaksi kertaa. Mutta yöllä ei suositella vaihtoa juuri tuon heräämisen takia. Kyllä on hauska nähdä miten monella eri tavalla meitä on neuvottu : )

Ihan pienenä tapa oli, että tissi-vaipanvaihto-toinen tissi. Sai syötettyä kummankin rinnan, kun tuo vaipanvaihto piti tytön hereillä. Yöllä vaihdoin vain, jos oli kakka.
Nyt kun tyttö on 9kk, niin vaihtorytmi menee niin, että kun herää unilta tai alkaa yöunille tai jos on kakka tullut, niin vaihdan vaipan eli n. 3 tunnin välein päivällä, yöllä en vaihda.

Mä syötän vauvan aina heti kun se herää ja vaihdan vaipan syönnin jälkeen. Meillä vauva on tosi kärttynen, jos asiat tekee toisinpäin.
Yöllä en vaihda vaippaa (nukahdetaan yleensä sekä minä että vauva imetykseen), tai sitten aamuyöstä joskus 5-6 aikaan jos tuntuu, että ihan täysi.

Meille neuvottiin sairaalassa, että ennen syöttöä. Ja niin olen tehnytkin, koska meidän vauva oli aikas kova pulauttelija, joten ei tullut mieleenkään alkaa vauvaa pyöritteleen heti ruuan päälle. Tietty jos kakat tulee syödessä niin sitten vaihdan ruuan päälle.

Meillä vaippa vaihdetaan syönnin jälkeen.Kun on syöty,ollaan vähän aikaan et tulee pissa ja ehkä kakkakin ja sit puhdas vaippa ni on kiva olla ku on massu täynnä ja kuiva vaippa.

Yhteistyössä