Vain yksi nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellinoor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellinoor

Vieras
Ollaan antamassa tytöllemme etunimeksi nimi Alexa, mutta pohdiskellaan tässä, että onko ihan tyhmää, jos lapselle ei tulisi ollenkaan muita nimiä. Ainakaan vielä ei olla keksitty Alexaan kauniisti sopivaa toista nimeä ja pikkuhiljaa alkaa tuntua ettei tullakaan keksimään :/ Jos jollakulla olisi ehdotuksia, ottaisin kiitollisena vastaan! :) Oma pää lyö niin tyhjää nimen suhteen :D

Meidän suvussa on (minä mukaanlukien) paljon "lapsia", joilla on vain yksi nimi. Itse en koskaan ole tajunnut, miksi pitäisi olla kaksi tai jopa kolme nimeä. Siis eihän niistä ole mitään hyötyä.

Kuopuksella oli alkuun vain yksi, mutta myöhemmin lisättiin kaksi lisää. Se yksi oli silloin hätäratkaisu maistraatin suhtautuessa nuivasti haluttuun nimeen. Kun asiaa mietin myöhemmin ja lapsikin oli tarpeeksi vanha itse päättämään asiasta, lisättiin ne kaksi muuta.

Ei sillä toisella nimellä tee mitään. Eli jos tässä Anna Maria Sofia Kristiina nimirotlamaassa uskaltaa antaa vain yhden nimen, niin se on hatun noston paikka. Esim aasiassa on yleensä vain yksi nimi

Yhteistyössä