Vain tyttöjä tai poikia

Ehkä tästä on joskus ollut keskustelua, mutta laitanpa vaihteeksi tiedustelua näin kolmen tyttölapsen äitinä...

Onko täällä muita mammoja, joilla on kolme lasta (tai useampi) ja lapset samaa sukupuolta? Oletteko kohdanneet ikuisia uteluita "sen puuttuvan sukupuolen" hankkimisesta? Miten kolmas lapsi otettiin suvussa vastaan? Oletteko itse toivoneet tyttöä tai poikaa - tai onko vielä haaveissa useampikin lapsi?

Kaikkihan varmaan vastaavat, että pääasia, kun on terve lapsi. Rehellisesti voin niin itsekin todeta emmekä ole missään vaiheessa tehtailleet sukupuolta vaan saaneet ihanan lahjan - lapsen. Minä en osaisi toivoa poikaa, jos yrittäisimme joskus neljättä lasta, mutta tiedän, että KAIKKI muut sitä jo vähintäänkin vaatisivat. Niin hassulta kuin se kuulostaakin.

Kertokaapa kuulemianne kommentteja, kokemuksia ym.

Tyttötrion onnellinen (mutta energisten ja temperamenttisten tapausten vuoksi hyvin uupunutkin) mamma :)
 
Minulla on neljä tyttöä ja kuopus poika. Silloin kun uusi tyttö syntyi, anoppi sanoi, että onhan tuo edes terve (vaikkei poika olekaan). Anoppi itse on saanut ensin viisi tyttöä ja sitten neljä poikaa. Ja jokainenhan sen tietää, ett vauvan sukupuoleen ei voi vaikuttaa ja joillakin miehillä on vain tyttö- tai poikasiittiöitä. Meillä kauhisteltiin kun lapsia tuli mutta saimme sen tavallaan anteeksi, kun pitihän meidän yrittää sitä poikaa. Viidettä odottaessani ajattelin, että jos minä voisin vaikuttaa, tekisin anopin kiusallakin viidennen tytön.
Jatkuvasti kyseltiin, milloinkas on pojan vuoro? Minä olin onnellinen neljästä pikkuprinsessasta. Toki nyt olen onnellinen pojastakin. Yhtä rakkaita ne lapset ovat oli ne sitten tyttöjä tai poikia.
 
minulla on 3poikaa-voin myöntää(salaa) että olisin kyllä halunnut tytönkin,mutta kyllä tämä riittää ja ovat maailman parhaat pojat :) ,mutta kyllä oon kuullu että eikö enää lapsia,kun ei oo tyttöä vielä \|O
 
Meillä on kaksi tyttöä. Silloin kun odotin kuopusta niin anoppi kyseli kokoajan et koskakohan se"pikkuveikka" syntyy ja miehen mummo osti vaaleensinisiä vaatteita tulevalle vauvalle. Kyllähän se tytön jälkeen pitää poika tulla-periaate oli todella ärsyttävää koska näyttivät liian selvästi sen mitä HALUAVAT. Minä odotin LASTA ja muut poikaa :eek: . No kun toinen tyttö sitten syntyi niin anoppi tokas "ettei siten vieläkään sitä poikaa tullut ja että teette sitten vielä iltatähden joskus" Anoppi tietysti pojan toivossa. Hähää eipä tehdä enää lapsia vaan meidän lapsiluku on nyt täynnä, mitään sukupuolikiintiöitä kun ei ole. Mahtaiskohan se anoppi ottaa poikalasta enemmän hoitoonsa kun noita tyttöjä ei ota koskaan ;) Noh ehkä hänen rakkaat tyttärensä tekee poikia anopille sitten ihan meidänkin edestä.
 
archie
Meillä myös kaksi tyttöä ja olen myös saanut kuulla kyllästymiseen asti kommentteja "pikku isännästä" todella ärsyttävää vaikka ei kai ne ihmiset sinänsä pahaa tarkoita ovat vaan ajattelemattomia. Sikäli jännä että meillä on minun äitini pahimipia pojan toivojia, anopilta en ole kuullut kertaakaan uteluita pojasta. Pahinta minusta oli kun esikoinen syntyi niin mummo, siis äitini, oli miehelleni tokaissut puhelimessa "ei tullut poikaa" ja kyseessä oli ENSIMMÄINEN lapsenlapsi. Toisenkin kohdalla mummo vihjaili jos se nyt vaikka poika tulee... Jotenkin tuntuu ettei tyttöjä arvosteta kun vihjaillaan/kysellään "pojan tekemiseen". Minusta lapset ovat yhtä rakkaita olivat ne sitten tyttöjä tai poikia. Myönnän toki että olishan se tietty kiva jos olis kumpaakin sukupuolta mutta nuo ulkopuolisten kommentit saavat ainakin minut ärsyyntymään tosi pahasti. :(
 
hupuliina
Mulla on kaksi ystävää, joilla molemmilla kolme poikaa. Näistä "tapauksista" olen saanut tuntuman, että he halusivat sen kolmannen olevan tyttö. Poikien äideiltä olen useammin kuullut, että toivovat tyttöä, kun taas tyttöjen äidit ovat olleet ikäänkuin tyytyväisiä, että on tyttöjä eikä poikia. Hassua.
 
3xpoika
Meillä on kolme poikaa; 9v, 3v ja 1v. Toivoin tosissani viimeistään kolmannen olevan tyttö, vaan eipä ollut. Tuntui kolmosen jälkeen tosi pahalta, kun kaikenmaailman vieraat ihmisetkin kävivät vaunujen vierellä päivittelemässä 'että kolme poikaa'. Ihan oikeasti itkin asiaa aika paljon. Asia alkoi helpottaa mielessäni pikku hiljaa, kun puhuin asiasta miehelleni sekä äidilleni. Mies sanoo nykyään poika kommenteihin jotain vitsikkään napakkaa ja äitini lakkasi ääneen kaipaamasta tyttölastenlasta.

Rakastan jokaista poikaani aivan valtavasti, enkä heistä ketään vaihtaisi yhteenkään tyttöön, mutta haluaisin tytön. Oikein sydämeni pohjasta!

Jos vain saisin jotenkin sen tytön aikaiseksi, niin hankkisin neljännen lapsen...
 
hupuliina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2004 klo 00:30 3xpoika kirjoitti:
Meillä on kolme poikaa; 9v, 3v ja 1v. Toivoin tosissani viimeistään kolmannen olevan tyttö, vaan eipä ollut. Tuntui kolmosen jälkeen tosi pahalta, kun kaikenmaailman vieraat ihmisetkin kävivät vaunujen vierellä päivittelemässä 'että kolme poikaa'. Ihan oikeasti itkin asiaa aika paljon. Asia alkoi helpottaa mielessäni pikku hiljaa, kun puhuin asiasta miehelleni sekä äidilleni. Mies sanoo nykyään poika kommenteihin jotain vitsikkään napakkaa ja äitini lakkasi ääneen kaipaamasta tyttölastenlasta.

Rakastan jokaista poikaani aivan valtavasti, enkä heistä ketään vaihtaisi yhteenkään tyttöön, mutta haluaisin tytön. Oikein sydämeni pohjasta!

Jos vain saisin jotenkin sen tytön aikaiseksi, niin hankkisin neljännen lapsen...
Tuo vastaus kuulosti tutulta... (kts. aiempi viestini). Mielestäni tuommoisia kommentteja kuulee tosi harvoin. Äidit kai toivovat tyttöä, jotta voivat sitten omia tyttökokemuksiaan "siirtää" lapsilleen. Ja isät taasen haluavat sen suvun jatkajan... vaikka nykyisinhän onkin nimilaki muuttunut. :) Molempi parempi.
 

Yhteistyössä