Vain parasta mun lapsille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu81"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minttu81"

Vieras
Mä on päättänyt, että mun lapset saa aina kaikessa sitä mahdollisimman parasta. Vaatteissa, päivähoidossa, turvallisuudessa, äidinrakkaudessa yms. Oon siinä onnellisessa asemassa, että pystyn ostamaan esim. vaatteet uusina ja laadukkaina. Ei tämä silti mitenkään hirveen kalliiksi tuu. Parempi pienempi määrä laatuvaatteita kuin paljon kirppismoskaa.

Auton pitää kanssa olla turvallisin mahdollinen. Koti tip top, lapsien kasvuympäristön mahdollisimman hyvä. Minä olen kotona vielä, lapset 4 ja 2v, mutta huolehdin että lapsilla on paljon seuraa. Ikävät lapset karsin lasten ystäväpiiristä. Aina löytyy niitä hirviölapsia, jotka on kasvatettu todella huonosti. Niiden seuraan ei tarvi mun lasten mennä.

Lelut kanssa laadukkaita, mutta määrällisesti ei paljon. Laatulelut kestää koko lapsuuden.

Ajattelin, että oon kotona sen aikaa kun saan kotihoidon tukee. Mutta sitten isompi eskariin ja nuorempi päiväkotiin. Tämä on ongelma. En tiedä mistä voisin tässä asiassa saada parasta mahdollista laatua.

Asun pk-seudulla, että varmaan valinnanvaraa löytyy. Mieluummin vien lapsen vähän kauemmaksi hyvään hoitoon kuin lähelle keskinkertaiseen.

Kun lapset saavat laatua ja välittämistä joka näkyy kaikissa asioissa pienestä pitäen, kasvaa heistäkin mahtavia olentoja. Itse olen saanut tuollaisen ympäristön, mieheni on saanut sellaisen ja nyt lapseni tulevat sen saamaan...

Paras lapselle ei tarkoita sitä materian määrää tai tavaran hintaa.
Se voi toisinaan olla sitä että lapsi oppii tyytymään vähempään tai vaikka sitä että päiväkoti on lähellä äidin työpaikkaa ja yhdessä vietetty aika mahd suuri, puhumattakaan siitä että äiti jää kotiin lasten kanssa, näitä ei voi rahalla korvata.

No johan näpäkän provon pykäsit.:D

Mä mietin just eilen tuota vaateasiaa. Eräs kaverini ei osallistu lasten vaatteiden kierrätykseen, jota me muut äidit harrastamme. Oon kovasti yrittänyt miettiä, miksi hän haluaa lapselleen kaiken uutena? Mitä lisäarvoa se tuo, että saa itse nyhtää hintalaput tuotteista? Miksi käytetty ei kelpaa, vaikkei siinä edes näkyisi käytön jälkiä?

Miten vain uutta käyttävä perustelee sen, että vie luonnonvaroja lapseltaan, vaikka voisi kierrättämällä tehdä oman pienen osansa paremman tulevaisuuden eteen?

Sehän tässä vaan on ongelma, ettei sitä voi tietää mikä on parasta.

Mun paras voi olla sun mielestä ihan huono ja päinvastoin.

No ei voikkaan. Emmä tarkoitakkaan että joka kerta mietitään, että onko nyt tää vai toi paras. Riittää että on sitä huippuluokkaa. Esimerkkeinä vois sanoo, että ei koskaan ostaa Pirkkaa vaan laatumerkkkejä. Pirkka vielä jossain menee, mutta ei tasan tarkkaan x-tra, spar ja muut joutomerkit. Lihat aina tiskiltä.

Auton pitää olla turvallinen. Katotaan testeistä ne parhaat (Se on ihan sama kunhan on vaikka se viis tähtee) ja muuten valitaan omien mieltymysten mukaan.

Vaatteissa laatumerkit kyllä tietää kaikki. Yleensä hinnasta tunnistaa, maksa pikkasen enempi, mutta ON mukavat ja kestävät. Ja voihan nuo sitten sinne kirpparille myydä, että vähäosaiset saa ostaa.

No johan näpäkän provon pykäsit.:D

Mä mietin just eilen tuota vaateasiaa. Eräs kaverini ei osallistu lasten vaatteiden kierrätykseen, jota me muut äidit harrastamme. Oon kovasti yrittänyt miettiä, miksi hän haluaa lapselleen kaiken uutena? Mitä lisäarvoa se tuo, että saa itse nyhtää hintalaput tuotteista? Miksi käytetty ei kelpaa, vaikkei siinä edes näkyisi käytön jälkiä?

Miten vain uutta käyttävä perustelee sen, että vie luonnonvaroja lapseltaan, vaikka voisi kierrättämällä tehdä oman pienen osansa paremman tulevaisuuden eteen?

Jonkun ne uudetkin pitää ostaa, että köyhemmät vois ostaa kirppikseltä! Eli oo kiitollinen meille jotka ostaa uutena.

Ite en vois kuvitellakaan ostavani kirppisvaatteita. Toisen päällä olleet kuteet... epämiellyttävä ajatuskin. Ja on tossa muutakin... Mut se siitä.

No auto asiassa olen samaa mieltä kanssasi. Meillä autot ostetaan aina uutena ja renkaat vaihdetaan uusiin joku talvi,jne.. samoin turvavälineet ovat aina testien parhaat.
Toinen asia mistä olen samaa mieltä on se että aion olla kotona niin kauan kun siltä tuntuu lasten kanssa. Luultavasti ainakin kouluun menoon saakka.

Muussa en sitten olekaan samaa mieltä. Meillä ei todella ole rahasta kiinni. Mutta haluan opettaa lapsilleni hyvät arvot. Haluan että he oppivat, että kaiken ei tarvitse olla uutta ja kallista sekä että heistä kasvaa empaattisia ihmisiä, jotka eivät tuomitse muita esim. vaatteiden merkkien perusteella.

mutta hei!! eihän se ole lapsillesi parhaaksi,että istutat heitä pitkät matkat autossa kun viet päiväkotiin?eikös se olisi parhaaksi,että lapset istuisivat mahdollisimman vähän autossa?vaikka se nyt tietysti onki se viiden tähden menopeli!

[QUOTE="jahas";24828869]No auto asiassa olen samaa mieltä kanssasi. Meillä autot ostetaan aina uutena ja renkaat vaihdetaan uusiin joku talvi,jne.. samoin turvavälineet ovat aina testien parhaat.
Toinen asia mistä olen samaa mieltä on se että aion olla kotona niin kauan kun siltä tuntuu lasten kanssa. Luultavasti ainakin kouluun menoon saakka.

Muussa en sitten olekaan samaa mieltä. Meillä ei todella ole rahasta kiinni. Mutta haluan opettaa lapsilleni hyvät arvot. Haluan että he oppivat, että kaiken ei tarvitse olla uutta ja kallista sekä että heistä kasvaa empaattisia ihmisiä, jotka eivät tuomitse muita esim. vaatteiden merkkien perusteella.[/QUOTE]

Opetetaan mekin hyvät arvot. Jos jollain on vaikka nuhjuset vaatteet ja lapsi kysyy, niin sanoisin jotain: "Sen lapsen isä ja äiti on köyhiä, mutta silti ne on ostanut niin hyvät vaatteet lapsilleen kuin voi."

Lisäksi tietty kerron, että köyhyys ei aina oo edes oma vika. Ainakaan täysin.

Ei saakeli mitä jorinaa ap!!:D Ja tuollahan tavalla tiedän lapsista kasvaa todella suvaitsevaisia.... just. Ennemminkin kaikkitieitäviä, näsäviisaita pissiksiä... Just niitä mitä ME ei haluta ainakaan perhepiiriimme. Ja ollaan ns. hyvätuloinen perhe, mutta ostan silti välillä myös kirppikseltä;)

[QUOTE="ap";24828879]Opetetaan mekin hyvät arvot. Jos jollain on vaikka nuhjuset vaatteet ja lapsi kysyy, niin sanoisin jotain: "Sen lapsen isä ja äiti on köyhiä, mutta silti ne on ostanut niin hyvät vaatteet lapsilleen kuin voi."

Lisäksi tietty kerron, että köyhyys ei aina oo edes oma vika. Ainakaan täysin.[/QUOTE]

Hah! Kasvatat siis lapsesi omaksumaan kunnon luokkayhteiskunnan: vaatemerkeistä näkee ketkä on köyhiä ja vähempiosaisia. Ei se ihan niin mustavalkoista oo.

Että 5 tähteä kertoo turvallisuuden ja kallis on laatua. Tämän minäkin haluaisin nähdä :D

Millaiset turvaistuimet lapsillasi on? Millä krteerillä ne on valittu? Mitkä kumisaappaat lapsillasi on?

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24828940:
mä oon luullu tekeväni oikein kun ompelen lapsille itse vaatteet kankaista mikä lapset ovat valinneet.
Kun ei kaupasta saa kaikkea mitä lapset tahtovat.

No sehän on hyvä jos osaat tehä ja sul on aikaa. Musta ei oo tohon, mutta hienoo. Kyllä itsetehty on sitten ihan omassa arvossa, jos on siis hyvin tehty. Huonosti itsetehty on aika paha...

Ap, sinulla on aika paljon kielioppivirheitä tekstissäsi. Et todellakaan ole itse saanut parasta mahdollista koulutusta. Näin ollen et myöskään pysty valitsemaan omille lapsillesi parasta mahdollista kaikessa. Kun et edes tiedä, mikä se paras mahdollinen voisi olla.

Vähän huono provo.

Jos teillä on ap kerta varaa niinkuin mainostat ja kerta haluat lapsillesi sitä parasta mahdollista niin miksi ihmeessä laitat lapset päiväkotiin?
Mikset ole heidän kanssaan kotona koluluikään asti, eikös se oman vanhemman seura ole sitä parasta mahdollista? Tiedä mikä köyhä kirppisvaatteissa hoitaa sinun lapsiasi siellä päiväkodissa ja siellä niitä hirviölapsia saattaa sunkin lasten seuraan päästä.

Yhteistyössä