Vain muutaman kuukauden imettäneet! MIKSI LOPETITTE IMETYKSEN?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
uuniomena
Alkuperäinen kirjoittaja annukka83:
koskaa en oo valheita päästelly,et maito muka loppunu! Mä uskallan suoraa sanoo et imetys ei oo mun juttu! Mä en siitä nauti! Mut aina oon pyrkiny imettää sen 3 kk:tta.
Peesi! Imetys oli vaan mulle niin vastenmielistä, että tokan kanssa lopetin 2,5 kk iässä. Ekaa imetin sen 8 kk ihan vaan "koska niin kuuluu tehdä, että on hyvä äiti".

sunflower20
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lopetin esikoisen ollessa 5 viikkoa kun kyllästyin taistelemaan, enkä halunnut enää edes yrittää. Vihasin kaiken sen tuskan jälkeen imetystä täydestä sydämmestä.

kuopusta en siitä syystä imettänyt lainkaan.
Mulla vähän sama homma.
Toisaalta taas neuvolan painostus ei asiaa auttanut esikoisen kohdalla, jolla paino tippui kun ei saanut maitoa tarpeeksi ja tyttö huusi päivät ja yöt nälkäänsä.
Aloin sitten jossain vaiheessa antaa salaa pullosta.
Sen jälkeen inhosin imetystä sydämmestäni, eikä siitä ole yhtään hyvää muistoa, ja kolmosen kohdalla päätin jo raskauden alussa etten edes yritä, vaikka hajanaisesti imetinkin.
Mulla oli sama juttu. Mä kyllästyin siihen ainaiseen kitinään ja siihen "laittautumiseen", etsiä oikea imetysasento. Istua 4 tuntia putkeen sohvalla, yrittäen saada lapsi täyteen.

Mulla taas neuvolassa oltiin hyvin ymmärtäväisiä ja se itsesyytösten määrä huonosta äidistä olemisesta sai höpöhöpöjutut neuvolassa. Kehoittivat sitten lopettaa imettämisen ja tuki korvikeruokintaan siirtymistä.
Ja oikeasti, 2 päivää kun mä lopetin imettämisen, ei herunut enää tippaakaan. Että mä en kyllä valehtele yhtään jos sanon että multa loppui maito.

Kuopuksen kohdalla mä hihkuin riemusta kun pumppaamalla sain kuin sainkin yhteensä molemmista rinnoista 45 ml!! Ei kyllä olllut mun hommaa toi imettäminen ja ihan terveitä muksuja noista on tullut vaikka korvikkeella kasvavat.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja iitu:
Alkuperäinen kirjoittaja nääs:
Ei sitä vauvaa voi opettaa imemään "oikein" se on synnynnäinen taipumus, ajatelkaa nyt niitä miljoonia äitejä joille ei ole ikinä edes puhuttu imetyksestä mutta asia luonnistuu ihan itsestään, ja jos vauva ei ime se kuolee nälkään, ikävä kyllä, antakaa vaan sitä pulloa kun meillä niitä on.
Juu ja ei. Lapsen refleksejä pitää vahvistaa, muuten ne häviävät. Lapsen pitäis saada tulla rinnalle heti synnyttyään, mutta nykyään mukeloita pestään ja punnitaan ja yms ja yms ja hyvä jos laps saa olla rinnalla ollenkaan. Kehitysmaissahan vastasyntyneet ja pienet vauvat on tissillä monta kertaa tunnissa. Täällä annetaan heti korviketta jos laps suvaitsee häiritä äitiänsä kerran tunnissa.
Mä annoin vauvan öiksi vauvalaan kahdeksi yöksi kun halusin rankan synnytyksen jälkeen nukkua. :xmas: Mutta ne toikin hänet silti vähintään 3 tunnin välein rinnalle.

Kuopus syntyi toista kuukautta etuajassa, eikä saanut ensimmäiseen pariin viikkoon suun kautta mitään. Oppi imemään kuitenkin kun harjoiteltiin, pullosta että rinnasta.

Vierailija
Imetin esikoistani osittain n. 4 kk ajan. Missään vaiheessa maito ei noussut kunnolla, ja ensimmäisenä päivänä syntymän jälkeen en edes saanut imettää lasta lääkitykseni vuoksi. Tiedän nyt, miksi maito ei noussut, syynä oli yksi lääkkeistäni, jota en voinut jättää pois + sektio.

Lapsi kasvoi hyvin, ja sairauksieni (ja ottamani monien lääkkeiden) vuoksi oli myös parempi antaa lapselle enimmäkseen korviketta. En halunnut lapsen saavan enempää "myrkkyjä" elimistöön, mitä raskausaikana sai. Arkea myös helpotti, että mieheni ja vanhempani hoitivat lapsen yösyötöt pullolla, että pystyin nukkumaan kunnolla (fibromyalgiaan kuuluu uniongelmia, ja mikäli ei saa nukuttua kunnolla, tautiin kuuluvat kivut ovat pahempia, sillä seurauksella, että arjesta selviytyminen on joillakin melkeinpä mahdotonta).

Odotan nyt toista lastamme, enkä aio imettää häntä vain sen vuoksi että se olisi muka hänen parhaakseen. Kyseenalaistan sen täysin, sillä en voi jättää ottamatta lääkkeitäni, ja en halua lapseni saavan haitallisia aineita elimistöönsä, mikäli sen voi välttää. Kaikkia syömiäni lääkkeitä ei ole edes kunnolla tutkittu edes raskauden ajalta, mutta olen joutunut silti jatkamaan niiden syömistä raskaana ollessani (pienempi paha, kuin mitä lääkkeen syömättä jättäminen tekisi, mm. mahdollinen hapen puute sekä minulla, että lapsella).

Vanhemman tehtävä on päättää, mikä on lapsen etu. Fanaattinen "pakko"imettäminen ei ole aina se lapsen paras. Imetyksellä on kiistatta kyllä hyvät puolensa, mutta on otettava huomioon, että kaikille se ei ole mahdollista tai edes järkevää!

iitu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nääs:
Ei sitä vauvaa voi opettaa imemään "oikein" se on synnynnäinen taipumus, ajatelkaa nyt niitä miljoonia äitejä joille ei ole ikinä edes puhuttu imetyksestä mutta asia luonnistuu ihan itsestään, ja jos vauva ei ime se kuolee nälkään, ikävä kyllä, antakaa vaan sitä pulloa kun meillä niitä on.
Juu ja ei. Lapsen refleksejä pitää vahvistaa, muuten ne häviävät. Lapsen pitäis saada tulla rinnalle heti synnyttyään, mutta nykyään mukeloita pestään ja punnitaan ja yms ja yms ja hyvä jos laps saa olla rinnalla ollenkaan. Kehitysmaissahan vastasyntyneet ja pienet vauvat on tissillä monta kertaa tunnissa. Täällä annetaan heti korviketta jos laps suvaitsee häiritä äitiänsä kerran tunnissa.
Mä annoin vauvan öiksi vauvalaan kahdeksi yöksi kun halusin rankan synnytyksen jälkeen nukkua. :xmas: Mutta ne toikin hänet silti vähintään 3 tunnin välein rinnalle.

Kuopus syntyi toista kuukautta etuajassa, eikä saanut ensimmäiseen pariin viikkoon suun kautta mitään. Oppi imemään kuitenkin kun harjoiteltiin, pullosta että rinnasta.
Eli näin :D Pitää vähän harjoitella joskus :) On se refleksi siellä kaikilla (paitsi todella reilusti etuaikaan syntyneillä ei itseasiassa taida olla) mutta se tarvitsee jotain vahvistusta, muuten se häviää. Jos se on jo häviämässä, niin alku on ns opettelua. Refleksin uudelleenherättämistä jne. Sitä, että suu muotoutuu juuri tähän ravinnonlähteeseen, tämän malliseen nänniin tai pulloon.

nyyti
kaksi ekaa imetin 1,5v ikään asti,kuopus oli sairaalassa elämänsä ekat 3kk,joten maito loppui,kun tyttö oli 2kk.Mielelläni olisin kyllä pidempään,mutta pumppaaminen oli aika rankkaa puuhaa,maito ehtyi itsestään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Koko ketjua lukematta, tahtoisitko imettää pitempään? Ja olisiko mahdollista ottaa yhteys imetystukihenkilöön? Ja lisäksi annatko korvikkeen ennen vai jälkeen tissin?
Tahtoisin. Todella tahtoisin.

Olen tehnyt mielestäni kaikkeni. Väilää kuule teen sitäkin, että makaan ja vuorotellen annan lapselle tuttia, vuoroin rintaa :ashamed:...Tuolla siis haetaan oikeaa imuotetta. Lapsi imee 3 kertaa rintaa kun on väärä imuote ja alkaa sen jöälkeen huutamaan, minä ryykään tutin suuhun.
Pian nyppään taas tutin pois ja tarjoan rintaa uudestaan. Lapsi imaisee 2-3 kertaa ja aloittaa huudon...Taas tutti suuhun ja kerään itseni sekä rintani ( :D ) ja kolmas, neljäs, viides, kuudes yritys.
Joskus oikea imuote löytyy 15 yrittämiskerran jälkeen, joskus ei silloinkaan :ashamed:

Olen kävellyt (kuten jo aiemminkin mainitsin ) rinta lapsen suussa, istunut, keinutellut, maannut, tukenut tyynyillä lasta sivuttain rinnalle ymsymsyms

...
Fifin vinkit on varmasti kokeilemisen arvoisia.Sit esim.sellainen saattaa toimia,että kokeilee ruiskulla laittaa tippoja maitoja siitä tissin vierestä ja katsoa,että nappaako vauva kiinni.Eli tavallaan yrittää estää se,että vauva ei heti kärsimättömänä päästä irti.Rintakumia olit kai kokeillutkin,mutta se saattaisi toimia myös.Jos mitenkään mahdollista niin olisi hyvä jos puoliso laittaa vauvan rinnalle ja ottaa pois jos itku menee hysteeriseksi ja tätä joutuu tekemään ehkä useamman kerran.
Ja todellakin neuvolasta neuvoja ja konkreettista ohjausta ja kysyä esim.onko paikkakunnalla jonkinlaista imetysohjaus/imetyspolitoimintaa.
Motivaatiota siulla tuntuu olevan ja kova halu onnistua.Ymmärrän kyllä,että pettymys on iso jos iemetys ei lähde onnistumaan,mutta muista että se ei todellakaan tee siusta huonoa äitiä.

Meiju
Alkuperäinen kirjoittaja DD:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja DD:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tietysti se maito tyrehtyy, jos antaa korviketta.
Missä kohtaa kerroin antaneeni korviketta? :O
oletetaan että annoit koko ajan vain enemmän korviketta ja siitä se sitten lähti
Ja mä oletan että sä olet vitun tyhmä! Ihmekkös täällä on niin kummallista porukkaa ja asiatonta keskustelua kun sitä vaan oletetaan kaikenlaista! Tosi fiksua.. "oletetaan että annoit korviketta" Just juu HUOH!
Säkö sit katoit että "maito loppu" ja annoit vauvan olla nälissään??
Maitoa ei alusta alkaenkaan tullut kunnolla, vaikka siis vauva sai PELKKÄÄ RINTAA! Oli harvinaista herkkua kun joskus saunan lämmössä maitoa valui rinnoista, muuten tulo oli niukkaa. Pumppasin minkä kerkesin ja pakastin sen 10-20ml minkä sain kovalla työllä aikaiseksi. Vauva kasvoi alakäyrillä, mutta kasvoi kumminkin.. pikkuhiljaa painon tulo väheni, neuvolassa käskivät vaan sinnikkästi imettämään, näin tein. Seuraavalla kerralla painoa oli tullut vielä vähemmän ja tällöin käskivät siirtymään korvikkeeseen. Lisäänpä vielä (ettei sun tarvi mitään oletella) että en pitänyt vauvaa nälissäni, vauva oli tyytyväinen siihen mitä sai vaikka paino kertoikin muuta. 4,5kk iässä sitten siirryin korvikkeeseen ja siinä vasta ongelmia olikin, koska vauva ei osaanut imeä pullosta. Valehtelematta kokeilin kaikki markkinoilla olevat pullotutit, mutta jokaisesta tuli liian kovaa ja helpolla maitoa ja vauva ei pystynyt imemään niin nopesti koska oli tottunut siihen että rinnasta tulee kovalla vaivalla maitoa. No loppu hyvin kaikki hyvin, vauva oppi pullollekkin lopulta ja aivan terve 5v tuhisee sängyssä! Minulta siis maidon tulo LOPPUI!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä on mulle ihan todella kova paikka. Olen YRITTÄNYT. Jumankauta en ole muuta tehnytkään viimeisen kymmenen viikon aikana. Olen imettänyt lapsentahtisesti.
Lapsi on saanut rintaa jokaiseen vinkaisuunsa.

Aluksi imetys sujuikin suht hyvin ja lapsi oli napakasti rinnassa kiinni. Sitten yhtäkkiä rinnanpää muuttui sukkelaksi ja ihan selvästi on nänni vain "puoliksi" suussa, toisin sanoen nänni on muotoutunut semmoiseksi, että on toisesta päästä "korkeampi" kuin toisesta.

Laitan rintaa 50 kertaa vauivan suuhun, hän imaisee 2-3 kertaa kunnes sylkee rinnan suustaan huomatessaan, että maitoa ei tule.

TODELLA harvoin saa rinnan päästä kunnolla kiinni. Sen tunnen itsekin kun ote on oikea ja maitoa todella tulee rinnasta. Silloin istun kuin jäykkä paska sohvan reunalla ja teen kaikkeni, että hyvä imuote ei irtoaisi, koska uuden löytymiseen menee taas puoli tuntia ja hiestä märkänä rääkyvä nälkäinen lapsi...:(

Tämä on kamalaa myös siksi, että TODELLAKIN TIEDÄN yrittäneeni ja haluaisin NIIN PALJON imettää. Mutta MITEN? Millä saan sen imuotteen korjattua? :(:(:(
Mä kirjotan nyt neuvoja sillä asenteella, että saat ottaa ne jos haluat. En yritä nyt painostaa enkä todellakaan tuomitse sinua. Näitä voi kokeilla, ne voivat toimia tai sitten eivät.

-Oletteko paljon ihokkain? Eli ilman mitään paineita imemiseen. Ihan hengailette vain, iho ihoa vasten. Vauvan imuote on refleksi joka kumpuaa geeneistä. Refleksi vahvistuu oksitosiinin myötä. Oksitosiinia tulee ihokontaktista (ja imemisestä...)
-Ota rinta ns C-otteella tai hampurilaisotteella käsiin, eli käsi c-kirjaimen muotoiseksi, otat tiukan otteen rinnasta jolloin se on hieman litteämpi. Sillä kutittelet lapsen nenää tai ylähuulta ja annat lapsen haukata rinta suuhun.
-Voitko saada ammattilaiselta imetysohjausta? Onko joku neuvolasta auttanut?
-Hiero rintaa ja lypsä siihen tippa maistiaisiksi lapselle ennen kuin imetät. Jos lapsi ei siltikään suostu imemään, niin hänellä ei taida olla nälkä. Jos lapsi kovasti huutaa, niin kokeile rauhoittaa sylissä, kävellen, tai vaikkapa kantoliinassa jos sellaisen omistat. Joskus lapset itkevät väsymystänsä, ja rauhallinen vanhempi tuttipulloineen saa lapsen rauhoittumaan, ei maidon avulla vaan rauhallisen läsnäolon ja imemisen takia.
-Usein helpoimmaksi asennoksi koetaan makuultaan imettäminen, napa napaa vasten.

Muista itse juoda tarpeeksi ja pyydä vaikka miestäsi antamaan rentouttava hartiahieronta tai jotain muuta pientä jotta olo olisi rennompi =) Nyt tämä varmaan tuntuu isolta ja kipeältä asialta, mutta kävi kummin päin tahansa (imetys joko jatkuu tai loppuu) niin jälkeenpäin se ei enää näytä yhtä kriittiseltä.

Tähän vielä lisäksi, onko lapsen kielijännettä tarkistettu? Jos se imuote sitkeästi ei vain parane, tuo voi olla syy ettei se onnistu!!

hohhoi
Ap, säästä itseäsi ja hermojasi. Jos tuntuu ettei imetys suju, niin sit se ei suju. Mie imetin vajaa 7kk ikään ja lopetin saman asian takia. Poika raivosi vaan rinnalla, ei suostunut syömään missään asennossa ja alkoi huutaa ku tissin otti esiin. Meillä imetys oli alusta asti kauheeta paskaa, mutta jotenkin kitkutin sen reilut puoli vuotta hampaat irvessä.

Alkuperäinen kirjoittaja mammalii harmailee:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Miksi ihmeessä istuit ja imetit yöllä? Eikös yöllä yleensä olla maate ja nukuta?
Mä vastaan nyt tähän omasta kokemuksesta..

Mä en voi imettää maaten, koska mulla tulee maitoa niin reilusti toisesta tissistä imettämisen aikana, että maidonkerääjänkin joudun välistä tyhjentämään kun imetän, joten jos imettäisin makuultaan olis kaikki paikat aivan maidossa ja tulis kauhee vaatteiden vaihto rumba 2-3x yössä..
Sänkyyn muovifrotee alle, sitten monta monta pyyhettä, aina imetyksen jälkeen voi sen päälimmäisen märän kiskoa alta pois. Harsoja vielä avuksi :D

ap
Voi kun saisin edes puoli vuotta lasta ruokittua itse.
Imetys on ilmaista ja ruoka on aina mukana.
En MILLÄÄN haluaisi lähteä siihen maidon lämmitys + pullosouviin. Yölläkin on niin helppoa kun mies saa vaan kääntää kylkeä sen sijaan että joutuisi lähtemään pulloja lämmittelemään ( :D ) ja itsekin saa vaan työntää tissin vauvan suuhun ja torkkua kunnes vauva on saanut ruokansa ja sitten saa taas jatkaa unia.

Joku kyseli aiemmin rintakumista. Juu, se meillä on ollut koko ajan melkein käytössä. Imetys sujuu sillä JONKUNVERRAN paremmin kuin ilman. Rintakumin kanssa lapsi suostuu edes ottamaan rinnan suuhunsa. Rintakumin kanssakin kuitenkin imetyssessiot saattaa kestää 2 tuntiakin, eikä lapsi tule siltikään kylläiseksi...Imee paljon, mutta lupsuttamalla ja maitoa ei näin ollen tule yhtäpaljon kuin oikeian imuotteen ollessa käynnissä ja lapsi torkkuu puolet ajasta.

Välillä yritän livauttaa rintakumia imemisen välissä pois lapsen suun ja rinnan välistä...Lapsi imee pelkkää rintaa muutaman kerran, mutta JÄLLEEN hylkää sen, kun ilman kumia maitoa ei väärän imuotteen ansiosta tule senkään vertaa kuin kumin kanssa.

Voi kun saisin edes puoli vuotta lasta ruokittua itse.
Imetys on ilmaista ja ruoka on aina mukana.
En MILLÄÄN haluaisi lähteä siihen maidon lämmitys + pullosouviin. Yölläkin on niin helppoa kun mies saa vaan kääntää kylkeä sen sijaan että joutuisi lähtemään pulloja lämmittelemään ( :D ) ja itsekin saa vaan työntää tissin vauvan suuhun ja torkkua kunnes vauva on saanut ruokansa ja sitten saa taas jatkaa unia.

Joku kyseli aiemmin rintakumista. Juu, se meillä on ollut koko ajan melkein käytössä. Imetys sujuu sillä JONKUNVERRAN paremmin kuin ilman. Rintakumin kanssa lapsi suostuu edes ottamaan rinnan suuhunsa. Rintakumin kanssakin kuitenkin imetyssessiot saattaa kestää 2 tuntiakin, eikä lapsi tule siltikään kylläiseksi...Imee paljon, mutta lupsuttamalla ja maitoa ei näin ollen tule yhtäpaljon kuin oikeian imuotteen ollessa käynnissä ja lapsi torkkuu puolet ajasta.

Välillä yritän livauttaa rintakumia imemisen välissä pois lapsen suun ja rinnan välistä...Lapsi imee pelkkää rintaa muutaman kerran, mutta JÄLLEEN hylkää sen, kun ilman kumia maitoa ei väärän imuotteen ansiosta tule senkään vertaa kuin kumin kanssa.
Älä kuitenkaan suotta pelkää tätä pullojen kanssa leikkimistä. Ei se niin vaikeeta oo sitten kun siihen tottuu. Ja meillä alettiin nukkuun täysiä öitä kun alotettiin korvike.
En siis tarkota että korvike on parempaa kun rintamaito tietenkään. Toivottavasti pystyt imettään niin kauan kun ite haluat. Sitä kieltämättä vähän kaipaa, kun se oli kuitenkin niin ihanaa tavallansa vaikka sattukin mielettömästi. :)

taru
Mulla ei maito noussut kunnolla ollenkaan, vauva sai jo sairaalassa lisämaitoa joka syöntikerralla.
Imetys sattui, vauvalla väärä imuote, imetin rintakumeilla, olin rintatulehduskierteessä.
Ja vauva lopetti yösyönnin jo 2kk ikäisenä, jolloin imetyskerrat väheni ja maito väheni.
Sinnittelin kuitenkin 4kk, jolloin lopetin, se oli helpotus sekä vauvalle että äidille.

:hug: jaksuja sulle ap. ei ole se pullo show mitään herkkua, itse sen kokeneena. mulla ei tullut maitoa kunnolla ollenkaan , ei edes sairaalan rintapumpulla. hyvin on jannu kasvanu tuttelillakin ja en enää pode syyllisyyttä siitä etten imettäny. se vana ei onnistunu niin ei onnistunu. pääasia on että lapsi saa ruokaa tarpeekseen, oli se sitten tissistä tai pullosta.

Vieras
Mä en imettänyt ollenkaan. Inhosin ajatustakin. Loistavasti mennyt kolmen lapsen vauva-ajat korvikkeellakin. Sähän olet jo paljon parempi kuin mä, kun olet tuon verran imettänyt. Palstan mukaan äidin hyvyys mitataan imetyksen kestolla, tiedätkös. ;)

Lopeta ihmeessä jos hankalalle tuntuu. Onnellinen äiti=onnellinen lapsi. Ne syötöt on kuitenkin olennainen osa päivää, ei hyvä juttu jos on tuskallista vääntämistä koko ajan se. Läheisyyttä saa vauva varsin hyvin pullostakin ruokittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Koko ketjua lukematta, tahtoisitko imettää pitempään? Ja olisiko mahdollista ottaa yhteys imetystukihenkilöön? Ja lisäksi annatko korvikkeen ennen vai jälkeen tissin?
Tahtoisin. Todella tahtoisin.

Olen tehnyt mielestäni kaikkeni. Väilää kuule teen sitäkin, että makaan ja vuorotellen annan lapselle tuttia, vuoroin rintaa :ashamed:...Tuolla siis haetaan oikeaa imuotetta. Lapsi imee 3 kertaa rintaa kun on väärä imuote ja alkaa sen jöälkeen huutamaan, minä ryykään tutin suuhun.
Pian nyppään taas tutin pois ja tarjoan rintaa uudestaan. Lapsi imaisee 2-3 kertaa ja aloittaa huudon...Taas tutti suuhun ja kerään itseni sekä rintani ( :D ) ja kolmas, neljäs, viides, kuudes yritys.
Joskus oikea imuote löytyy 15 yrittämiskerran jälkeen, joskus ei silloinkaan :ashamed:

Olen kävellyt (kuten jo aiemminkin mainitsin ) rinta lapsen suussa, istunut, keinutellut, maannut, tukenut tyynyillä lasta sivuttain rinnalle ymsymsyms
Hamuaako vauva itse otteen rinnasta, vai asetteletko rintaa hänen suuhunsa? Onko joku ammattilainen katsonut otteen ja todennut vääräksi?
Siis kuuletko kulahduksia lapsen kurkusta kun hän saa rinnasta otteen?
Oletko koittanut rintakumia? Sillä jotkut saavat otteen kuntoon, jotkut taas saavat sillä otteen menemään päin persettä.
Oletko kokeillut hampurilaisotteet yms.?

jko
ekaa lasta osittain imetin 3kk nyt kakkonen 7vko vanha olen lopettelemassa imetystä, inhoan imetystä ja se tuntuu pahalta.
itse en ole koskaan kokenut pullottelua vaikeaksi, ja lapsi juo huoneenlämpöstä ja jääkaappikylmäkin maito kelpaa.
itse koen myös kaupungilla pullosta antamisen helpommaksi kun imetyksen, voi vauhdissa antaa pullosta, mut imettää ei voi missä vaan, eikä ainakaan kävellessä kaupungilla, kun esikoinen roikkuu puntissa.
usein itse saa myös hengähtää, kun mies voi syöttää välillä lapsen pullosta.
ja itse en jaksa 3-4 tunnin imetys sessioita...kun olis esikoinenkin hoidettavana.

Yhteistyössä