nääs
Haluan korostaa että pulloruokinta ei ainakaan meillä pilannut mitenkään vauvan kiinnostusta rintaan tai sen imemiseen, viisi ensimmäistä viikkoa siis pelkällä pullolla.
"Saanut korviketta ja nyt yhä enemmän" Tuossa. =) Kyllä korvikkeelakin kasvaa, mutta jos haluat imetystä jatkaa, niin käy vaikka imetystukilistalla, sieltä löytyy oikein hyvin apuja. =)Alkuperäinen kirjoittaja meiju:Missä kohtaa kerroin antaneeni korviketta? :OAlkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Tietysti se maito tyrehtyy, jos antaa korviketta.
Näin minäkin luulin, kun kahta ensimmäistä imetin vuoden, vaikka ei aina niin helppoa ollutkaan. Kolmannen kanssa se maito kuitenkin vain loppui 4kk:n jälkeen, vaikka kaikki temput tein, ettei niin olisi käynyt.Alkuperäinen kirjoittaja imetä vaan!:Ne jotka ei kehtaa imettää, lopettavat ja sitten vielä keksivät maailman kuluneimman selityksen "maito loppu"
Mulla vähän sama homma.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lopetin esikoisen ollessa 5 viikkoa kun kyllästyin taistelemaan, enkä halunnut enää edes yrittää. Vihasin kaiken sen tuskan jälkeen imetystä täydestä sydämmestä.
kuopusta en siitä syystä imettänyt lainkaan.
Minkälaisia oireita tuli pojalle?Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:Jouduin juuri lopettamaan 2kk pojan imetyksen kun hänelle iski ihan hirveät allergiat eikä mikään välttämisdieetti auttanut :'( Vieläkin itkettää koska imetys sujui loistavasti ja poika kasvoi +käyrällä. Kiukuttaa kun joutuu pyrittämään pullohelvettiä täällä kotona.. Mutta pojan terveys on kuitenkin tärkein :heart:
Multa ei maito loppunut, mutta lopetin imetyksen. Pumppasin omaa oloa helpottaakseni maitoa vähänn pakkaseen, mutta siirryin korvikkeelle ja onneksi se tuotanto sieltä rinnoistakin viimein loppui.Alkuperäinen kirjoittaja imetä vaan!:Ne jotka ei kehtaa imettää, lopettavat ja sitten vielä keksivät maailman kuluneimman selityksen "maito loppu"
Ei kannata tosta imetyksestä ottaa oikeesti kauheesti ressiä. Ei se äitiyttä pahenna jos antaa pullosta korviketta. Mulla loppu maidon tulo kummallakin kerralla siihen vähän reilu kuukauteen. Ja imuotteet kummallakin lapsella ilmeisesti väärä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tämä on mulle ihan todella kova paikka. Olen YRITTÄNYT. Jumankauta en ole muuta tehnytkään viimeisen kymmenen viikon aikana. Olen imettänyt lapsentahtisesti.
Lapsi on saanut rintaa jokaiseen vinkaisuunsa.
Aluksi imetys sujuikin suht hyvin ja lapsi oli napakasti rinnassa kiinni. Sitten yhtäkkiä rinnanpää muuttui sukkelaksi ja ihan selvästi on nänni vain "puoliksi" suussa, toisin sanoen nänni on muotoutunut semmoiseksi, että on toisesta päästä "korkeampi" kuin toisesta.
Laitan rintaa 50 kertaa vauivan suuhun, hän imaisee 2-3 kertaa kunnes sylkee rinnan suustaan huomatessaan, että maitoa ei tule.
TODELLA harvoin saa rinnan päästä kunnolla kiinni. Sen tunnen itsekin kun ote on oikea ja maitoa todella tulee rinnasta. Silloin istun kuin jäykkä paska sohvan reunalla ja teen kaikkeni, että hyvä imuote ei irtoaisi, koska uuden löytymiseen menee taas puoli tuntia ja hiestä märkänä rääkyvä nälkäinen lapsi...
Tämä on kamalaa myös siksi, että TODELLAKIN TIEDÄN yrittäneeni ja haluaisin NIIN PALJON imettää. Mutta MITEN? Millä saan sen imuotteen korjattua?
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:Minkälaisia oireita tuli pojalle?Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:Jouduin juuri lopettamaan 2kk pojan imetyksen kun hänelle iski ihan hirveät allergiat eikä mikään välttämisdieetti auttanut :'( Vieläkin itkettää koska imetys sujui loistavasti ja poika kasvoi +käyrällä. Kiukuttaa kun joutuu pyrittämään pullohelvettiä täällä kotona.. Mutta pojan terveys on kuitenkin tärkein :heart:
Jos se maidon tule ei edes kunnolla ala itsestään tahtomattomasta syystä, voi se loppua!!!Alkuperäinen kirjoittaja imetä vaan!:Ne jotka ei kehtaa imettää, lopettavat ja sitten vielä keksivät maailman kuluneimman selityksen "maito loppu"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:"Saanut korviketta ja nyt yhä enemmän" Tuossa. =) Kyllä korvikkeelakin kasvaa, mutta jos haluat imetystä jatkaa, niin käy vaikka imetystukilistalla, sieltä löytyy oikein hyvin apuja. =)Alkuperäinen kirjoittaja meiju:Missä kohtaa kerroin antaneeni korviketta? :OAlkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Tietysti se maito tyrehtyy, jos antaa korviketta.
Oi jos viitsisit??! Olisi todella kultaista sinulta =)Alkuperäinen kirjoittaja fifi:Olet ilmeisesti antanut korvikkeen pullosta? Hörppyyttämällä tai ruiskulla annettaessa se ei haittaa imuotetta. Eka imetys loppui muutamaan kuukauteen kun ei kukaan ollut tuota minulle kertonut. Toka kun tuli ja jouduin antamaan lisämaitoa alussa niin kätilö näytti miten hörppyytetään. Tällä kertaa ei mennyt kuin viikko niin päästiin korvikkeista eroon ku lapsi oli rinnalla paljon enemmän ja imi enemmän, kun kätilö neuvoi miten lisäruokinta kannattaa tehdä. Ekan kanssa jäin ihan yksin ja kun esikoinenkin oli niin olin ihan hukassa, tuuppasin pieneen vauvaan ihan liikaa maitoa joten ei enää suostunut rinnalle.
Rinnoilla kestää oikeasti vain 2-3 päivää nostaa maitomäärät osittaisesta täyteen, mutta jos vauvaa hylkii rintaa vahvasti, niin saattaa olla jo liian myöhäistä. Voisit tosin ehkä vielä kokeilla? Mä voin kirjottaa tähän ne ohjeet mitä sain itse jos haluat ne, JOS haluat vielä yrittää.
Mä kirjotan nyt neuvoja sillä asenteella, että saat ottaa ne jos haluat. En yritä nyt painostaa enkä todellakaan tuomitse sinua. Näitä voi kokeilla, ne voivat toimia tai sitten eivät.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tämä on mulle ihan todella kova paikka. Olen YRITTÄNYT. Jumankauta en ole muuta tehnytkään viimeisen kymmenen viikon aikana. Olen imettänyt lapsentahtisesti.
Lapsi on saanut rintaa jokaiseen vinkaisuunsa.
Aluksi imetys sujuikin suht hyvin ja lapsi oli napakasti rinnassa kiinni. Sitten yhtäkkiä rinnanpää muuttui sukkelaksi ja ihan selvästi on nänni vain "puoliksi" suussa, toisin sanoen nänni on muotoutunut semmoiseksi, että on toisesta päästä "korkeampi" kuin toisesta.
Laitan rintaa 50 kertaa vauivan suuhun, hän imaisee 2-3 kertaa kunnes sylkee rinnan suustaan huomatessaan, että maitoa ei tule.
TODELLA harvoin saa rinnan päästä kunnolla kiinni. Sen tunnen itsekin kun ote on oikea ja maitoa todella tulee rinnasta. Silloin istun kuin jäykkä paska sohvan reunalla ja teen kaikkeni, että hyvä imuote ei irtoaisi, koska uuden löytymiseen menee taas puoli tuntia ja hiestä märkänä rääkyvä nälkäinen lapsi...
Tämä on kamalaa myös siksi, että TODELLAKIN TIEDÄN yrittäneeni ja haluaisin NIIN PALJON imettää. Mutta MITEN? Millä saan sen imuotteen korjattua?
Mä vastaan nyt tähän omasta kokemuksesta..Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:Miksi ihmeessä istuit ja imetit yöllä? Eikös yöllä yleensä olla maate ja nukuta?
No eikö se nimenomaan ole IMUOTE, millä vauva imee?Alkuperäinen kirjoittaja nääs:Voi herrajestas, ei ole mitään Imuotetta, uskokaa huviksenne, se on ihan sen vauvan oma tyyli millä se imee, ei sitä voi sille opettaa.
Nyt on pakko peesata tätä, mäkään en ole ikinä ymmärtänyt, miten vastasyntyneelle vois opettaa imuotetta (mulla kolme lasta). Tulee jos on tullakseen, jos ei niin onneksi nykymaailmassa on korvikkeetAlkuperäinen kirjoittaja nääs:Voi herrajestas, ei ole mitään Imuotetta, uskokaa huviksenne, se on ihan sen vauvan oma tyyli millä se imee, ei sitä voi sille opettaa.
Mulla esikoinen taas pisti imetystä vastaan aina rähinällä Joka kerta kun yritin häntä syöttää, hän hermona pyöritteli päätään eikä millään saanut kiinni koskaan pitkäksi aikaa. Aina kun vähän aikaa toivoi että nyt se sujuu niin 5 sekuntin päästä hän haukkoo suuauki ilmaa eikä syö ja pyörii etsien uutta otetta. Ja lopulta aina vauva raivostui ihan kunnolla ja sitten ei syömisestä tullut enää senkään vertaa mitään. Sairaalasta asti sama taistelu, (keskosvauva)Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:Mulla vähän sama homma.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lopetin esikoisen ollessa 5 viikkoa kun kyllästyin taistelemaan, enkä halunnut enää edes yrittää. Vihasin kaiken sen tuskan jälkeen imetystä täydestä sydämmestä.
kuopusta en siitä syystä imettänyt lainkaan.
Toisaalta taas neuvolan painostus ei asiaa auttanut esikoisen kohdalla, jolla paino tippui kun ei saanut maitoa tarpeeksi ja tyttö huusi päivät ja yöt nälkäänsä.
Aloin sitten jossain vaiheessa antaa salaa pullosta.
Sen jälkeen inhosin imetystä sydämmestäni, eikä siitä ole yhtään hyvää muistoa, ja kolmosen kohdalla päätin jo raskauden alussa etten edes yritä, vaikka hajanaisesti imetinkin.