Vain muutaman kuukauden imettäneet! MIKSI LOPETITTE IMETYKSEN?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Vertaistukea kai tällä avauksella haen :/.
Lapsi nyt 10 viikkoa ja alkanut hylkimään rintaa. Imuote on päin vittua.
Saanut korviketta ja nyt yhä enemmän alkanut huutamaan heti kun näkeekin tissin. Välillä ei suostu imemään ollenkaan, välillä imee kaksi-kolme kertaa, kunnes alkaa huutamaan.

Rintakumi ei auta :(.

vieras
Esikoista imetin 2kk. Maito ei olisi loppunut, jos imetys olisi sujunut ilman rintakumia, mutta koska poika ei huolinut kuin rintakumin kanssa nii maidontulo hiipui. Siis en imettänyt joka kerta enkä esim. kodin ulkopuolella koskaan, koska se rintakumi oli minusta haittaava tekijä siinä. Eli lopetin siis, koska minun laiskuuteni takia maito hiipui ja poika joi mieluusti pullosta koska siitä sai nopsasti. Oli kova syömään silloin ja syö edelleen tosi paljon, vaikka onki melkoinen hoikkeliini. Pian 7v siis jo.

Olen ottanut vahingon takaisin seuraavien kanssa. Keskimmäistä imetin 2v4kk ikäiseksi. lopetin rv17. Kolmosta imetän edelleen ja täyttää tässä kuussa 2v.

sett
ootko varma ettei oo korvatulehusta tms? Jos joutuu sen tissimaidon eteen enemmän imemään ja käy korviin, pullosta taitaa tulla helpommin. Itse kysymykseen en vastaa koska 11kk ikäinen tyttöni syö vielä tissiä iltaisin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vertaistukea kai tällä avauksella haen :/.
Lapsi nyt 10 viikkoa ja alkanut hylkimään rintaa. Imuote on päin vittua.
Saanut korviketta ja nyt yhä enemmän alkanut huutamaan heti kun näkeekin tissin. Välillä ei suostu imemään ollenkaan, välillä imee kaksi-kolme kertaa, kunnes alkaa huutamaan.

Rintakumi ei auta :(.
No älä imetä, jos ei vauva ime. Korvikkeellakin kasvaa ihan täyspäisiä ipanoita. ;)

näin
Pumppasin maitoa juotin sitä lapselle pullosta 4 kk. Sitten vaihdettiin korvikkeeseen ja pakastettuun äidinmaitoon. Meilläkin imuote oli päin vittua:) eikä sitä saanut se sairaalan imetystuki-ihminenkään korjattua... Mieluummin kylläinen ja tyytyväinen lapsi kuin nälkäinen, väsynyt ja itkuinen.

cukkis
juuri noilla syillä lopetin ekan kanssa 2kk jälkeen kun aop:llä. Alkoi huutaa tissistä ja pulloon rauhotui. En ollut edes himoimettäjä ja en tykännyt imettää julkisesti tai edes kotona jos oli vieraita niin vetäydyin huoneeseen. Ei ollut mun juttuni.

Tokasta toivoin että olisin avoimempi ja kaikki meni hyvin tai sai jo korviketta sairaalassa mutta silti asenne oli ok itellä ja kotona imetin sohvalla vaikka olikin vieraita, mutat yölläkun 2h istut ja imetät ja olet kipeä niin ei kiitos...en jaksanut.....joten matiopulloon siirryttiin tokan kanssa jo aikasemmin :) En kadu.
Nä'in meillä.

Piiiipi
Itsellä sama peli ja pelleily rintakumin ja rintaraivareiden kanssa muutaman viikon. Viimeinen tikki oli kun huomattiin ettei pojan paino nouse, silloin päätin että tissillä pelleily loppuu nyt. Poika sai siitä lähtien ravintonsa pullosta ja molemmat voivat sen jälkeen paljon paremmin, sekä äiti että lapsi!!!! =) Älä siis pode syyllisyyttä vaan tee niinkuin susta parhaalta tuntuu.

fifi
Olet ilmeisesti antanut korvikkeen pullosta? :( Hörppyyttämällä tai ruiskulla annettaessa se ei haittaa imuotetta. Eka imetys loppui muutamaan kuukauteen kun ei kukaan ollut tuota minulle kertonut. Toka kun tuli ja jouduin antamaan lisämaitoa alussa niin kätilö näytti miten hörppyytetään. Tällä kertaa ei mennyt kuin viikko niin päästiin korvikkeista eroon ku lapsi oli rinnalla paljon enemmän ja imi enemmän, kun kätilö neuvoi miten lisäruokinta kannattaa tehdä. Ekan kanssa jäin ihan yksin ja kun esikoinenkin oli niin olin ihan hukassa, tuuppasin pieneen vauvaan ihan liikaa maitoa joten ei enää suostunut rinnalle.

Rinnoilla kestää oikeasti vain 2-3 päivää nostaa maitomäärät osittaisesta täyteen, mutta jos vauvaa hylkii rintaa vahvasti, niin saattaa olla jo liian myöhäistä. Voisit tosin ehkä vielä kokeilla? Mä voin kirjottaa tähän ne ohjeet mitä sain itse jos haluat ne, JOS haluat vielä yrittää.

nääs
Ipana alkoi imeä rintaa viisiviikkoisena ihan itse sängyssä nukkuessani vieressä, lopetti itsenäisesti 5-kuisena. Ei selittelyä, olisin halunnut imettää ainakin vuoden mutta ei väkisin. Se lopettaminen tarkoittaa ettei enää ottanut nänniä suuhun, pakko oli antaa pulloa.

minä vain
esikoisen imetin 9kk ikään asti, jonka jälkeen ei enää joutanut touhuiltaan tissittelemään. Toisen lapsen imuote oli aina huono... suostui olemaan rinnalla vain niin kauan kun maito "suihkus" suuhun... 3kk imetin,pumppasin,pullotin, pumppasin, imetin ja hoidan tissi/pumppu/pullo rulianssin lisäksi viellä kodin ja toisen lapsen ... sit väsyn ja maidon tulokin ehtyi. Myöhemmin refuksia ja maitoallergia diagnoosit ja epäilen et hankaloittivat tuota alkuakin.... yhden onnistuneen imetyksen jälkeen en voinut kuvitellakkaan ettei imetys toisen lapsen kohdalla onnistuis =(

ihmettelijä
Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
juuri noilla syillä lopetin ekan kanssa 2kk jälkeen kun aop:llä. Alkoi huutaa tissistä ja pulloon rauhotui. En ollut edes himoimettäjä ja en tykännyt imettää julkisesti tai edes kotona jos oli vieraita niin vetäydyin huoneeseen. Ei ollut mun juttuni.

Tokasta toivoin että olisin avoimempi ja kaikki meni hyvin tai sai jo korviketta sairaalassa mutta silti asenne oli ok itellä ja kotona imetin sohvalla vaikka olikin vieraita, mutat yölläkun 2h istut ja imetät ja olet kipeä niin ei kiitos...en jaksanut.....joten matiopulloon siirryttiin tokan kanssa jo aikasemmin :) En kadu.
Nä'in meillä.
Miksi ihmeessä istuit ja imetit yöllä? Eikös yöllä yleensä olla maate ja nukuta?

nove
Ota ihan rennosti :) anna korviketta. Minun lapsi on terve ja hyvinvoiva vaikka ei ole paljoa imetetty. Lopetin imetyksen muutaman kuukauden jälkeen kun rinnanpäät oli verillä, maitoa ei tullut tarpeeksi ja lapsi olisi nähnyt nälkää iman korviketta.

Jouduin juuri lopettamaan 2kk pojan imetyksen kun hänelle iski ihan hirveät allergiat eikä mikään välttämisdieetti auttanut :'( Vieläkin itkettää koska imetys sujui loistavasti ja poika kasvoi +käyrällä. Kiukuttaa kun joutuu pyrittämään pullohelvettiä täällä kotona.. Mutta pojan terveys on kuitenkin tärkein :heart:

vieras
Lopetin esikoisen ollessa 5 viikkoa kun kyllästyin taistelemaan, enkä halunnut enää edes yrittää. Vihasin kaiken sen tuskan jälkeen imetystä täydestä sydämmestä.

kuopusta en siitä syystä imettänyt lainkaan.

ap
Tämä on mulle ihan todella kova paikka. Olen YRITTÄNYT. Jumankauta en ole muuta tehnytkään viimeisen kymmenen viikon aikana. Olen imettänyt lapsentahtisesti.
Lapsi on saanut rintaa jokaiseen vinkaisuunsa.

Aluksi imetys sujuikin suht hyvin ja lapsi oli napakasti rinnassa kiinni. Sitten yhtäkkiä rinnanpää muuttui sukkelaksi ja ihan selvästi on nänni vain "puoliksi" suussa, toisin sanoen nänni on muotoutunut semmoiseksi, että on toisesta päästä "korkeampi" kuin toisesta.

Laitan rintaa 50 kertaa vauivan suuhun, hän imaisee 2-3 kertaa kunnes sylkee rinnan suustaan huomatessaan, että maitoa ei tule.

TODELLA harvoin saa rinnan päästä kunnolla kiinni. Sen tunnen itsekin kun ote on oikea ja maitoa todella tulee rinnasta. Silloin istun kuin jäykkä paska sohvan reunalla ja teen kaikkeni, että hyvä imuote ei irtoaisi, koska uuden löytymiseen menee taas puoli tuntia ja hiestä märkänä rääkyvä nälkäinen lapsi...:(

Tämä on kamalaa myös siksi, että TODELLAKIN TIEDÄN yrittäneeni ja haluaisin NIIN PALJON imettää. Mutta MITEN? Millä saan sen imuotteen korjattua? :(:(:(

meiju
Alkuperäinen kirjoittaja DD:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tietysti se maito tyrehtyy, jos antaa korviketta.
Missä kohtaa kerroin antaneeni korviketta? :O
oletetaan että annoit koko ajan vain enemmän korviketta ja siitä se sitten lähti
Ja mä oletan että sä olet vitun tyhmä! Ihmekkös täällä on niin kummallista porukkaa ja asiatonta keskustelua kun sitä vaan oletetaan kaikenlaista! Tosi fiksua.. "oletetaan että annoit korviketta" Just juu HUOH!

apua
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Olet ilmeisesti antanut korvikkeen pullosta? :( Hörppyyttämällä tai ruiskulla annettaessa se ei haittaa imuotetta. Eka imetys loppui muutamaan kuukauteen kun ei kukaan ollut tuota minulle kertonut. Toka kun tuli ja jouduin antamaan lisämaitoa alussa niin kätilö näytti miten hörppyytetään. Tällä kertaa ei mennyt kuin viikko niin päästiin korvikkeista eroon ku lapsi oli rinnalla paljon enemmän ja imi enemmän, kun kätilö neuvoi miten lisäruokinta kannattaa tehdä. Ekan kanssa jäin ihan yksin ja kun esikoinenkin oli niin olin ihan hukassa, tuuppasin pieneen vauvaan ihan liikaa maitoa joten ei enää suostunut rinnalle.

Rinnoilla kestää oikeasti vain 2-3 päivää nostaa maitomäärät osittaisesta täyteen, mutta jos vauvaa hylkii rintaa vahvasti, niin saattaa olla jo liian myöhäistä. Voisit tosin ehkä vielä kokeilla? Mä voin kirjottaa tähän ne ohjeet mitä sain itse jos haluat ne, JOS haluat vielä yrittää.
Lääkäri antoi ison kiivassanaisen saarnan imetyshörhölle kätilölle Kätilöopistolla tuosta hörppyytys -skeidasta. Koska imeminen on REFLEKSI, se ei todellakaan kärsi pullon antamisesta. Suurta typeryyttä nuo imuotteen kärsimis -jutut.

annukka83
koskaa en oo valheita päästelly,et maito muka loppunu! Mä uskallan suoraa sanoo et imetys ei oo mun juttu! Mä en siitä nauti! Mut aina oon pyrkiny imettää sen 3 kk:tta.

DD
Alkuperäinen kirjoittaja DD:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tietysti se maito tyrehtyy, jos antaa korviketta.
Missä kohtaa kerroin antaneeni korviketta? :O
oletetaan että annoit koko ajan vain enemmän korviketta ja siitä se sitten lähti
Ja mä oletan että sä olet vitun tyhmä! Ihmekkös täällä on niin kummallista porukkaa ja asiatonta keskustelua kun sitä vaan oletetaan kaikenlaista! Tosi fiksua.. "oletetaan että annoit korviketta" Just juu HUOH!
Säkö sit katoit että "maito loppu" ja annoit vauvan olla nälissään??

Yhteistyössä