Vain haaleita plussia rv 5+0, normaalia??

  • Viestiketjun aloittaja minä vain...
  • Ensimmäinen viesti
minä vain...
Kertokaahan, onko ok, että vielä rv 5+0 testit näyttää haaleaakin haaleampaa plussaa? Kahdella eri merkkisellä testillä testasin vieläpä, davidin ja rfsu:n. Aikaisemmin en edes älynnyt testata, melkosena yllärinä tuli plussa, jos se nyt sitä on... <3

Parin päivän päästä ajattelin testata apteekin omalla testillä vielä, mut en tiedä, mitä pitäis ajatella, jos EDELLEEN haalea viiva?? :eek: Esikoisesta testasin muistaakseni jo rv 4+0 suht tumman viivan apteekin omalla.
 
Muusia
Testaa viel parin pvän päästä uudelleen. Viivan tummuus kertoo raskaushormonin määrästä, eli haaleampi viiva tarkoittaa, että raskaushormonia on ehkä juuri testin tarkkuuden ylittävä määrä.... ja onhan sitä hormonia yleensä jo alkuraskaudessa niin paljon, että tulee tumma viiva.

En silti olisi huolissani, vaikka vaalea viiva voikin tarkoittaa keskeytynyttä keskenmenoa tai tuulimunaa, kohdunulkoista yms. koska ne ovat täysin luonnollisia asioita! Lisäksi ne saadaan Suomessa hoidettua hyvin. Fyysisesti asia ei siis ole ongelma tai kovin vaarallista, kunhan menet lääkäriin selvittämään asian. Eli alkuraskauden ultraan kannattaa mennä.

Henkisesti asia on vaikeampi, koska menetät siinä kuitenkin lapsen, jota kovasti toivot. Saat surra asiaa ihan rauhassa, mutta muista, että se on täysin luonnollista, ja uusi raskaus on mahdollinen.

Tai sitten kaikki on ihan hyvin. Itse menisin alkuraskauden ultraan viikon 7 alussa, silloin todennäköisesti jo näkee, mitä siellä kohdussa on.

Toivottavasti tämä helpotti oloasi.
 
Kyllä se on normaalia,mulla sama juttu ja aattelin että ootan viikon ja teen ihan aamusta uuden testin.Mulla on vahvat oireet kyllä mitkä kertoo kyllä että raskaana ollaan,mutta ihan oman mielenrauhan vuoksi teen kun haluan sen vahvan plussan vielä.:)
 
minä vain...
äiskä35, onko sulla samat viikot? :) Mullakin jonkun verran oireita ( toki olen myös mestari kuvittelemaan oireita ;) ), mutta pelkään kohdunulkoista, keskenmenoa tms...

Kokemuksia kellään, onko viivat vahvistuneet vai jääneet hailakoiksi??
 
"viiva"
Oli kuinka haalea viiva tahansa mut jos tulee, niin kyllä se silloin plussaa on :)
Toki kannattaa mennä varhaisultraan oman mielenrauhan vuoksi. Minullakin oli tosi haalea viiva. Neuvolan terkkari totesi, että ei se haaleus haittaa ja tee vaan uusi testi jos et ole varma.
 

Yhteistyössä