Vaimosta tuli äiti, pelottaako?

Olin kovin halukas pian synnytyksen jälkeen. Mieheni sanoi, anna olla vähän aikaa, näky oli aika kamala. Ei hän tarkoittanut pahaa, ymmärsin kyllä. No, innokkuus on kyllä palannut, minulla kadonnut. Roolini on taas muuttunut. Olenhan äiti, enkä mikään seksikone. Mistä löytyykään taas se nuoruuden into. Äitiys, isyys muuttaa. Kertokaa kokemuksia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2004 klo 22:50 tallu kirjoitti:
Olin kovin halukas pian synnytyksen jälkeen. Mieheni sanoi, anna olla vähän aikaa, näky oli aika kamala. Ei hän tarkoittanut pahaa, ymmärsin kyllä. No, innokkuus on kyllä palannut, minulla kadonnut. Roolini on taas muuttunut. Olenhan äiti, enkä mikään seksikone. Mistä löytyykään taas se nuoruuden into. Äitiys, isyys muuttaa. Kertokaa kokemuksia.
Ei naisen seksielämän tarvi lapsen saantiin loppua. Sanoit olevasi äiti, et mikään seksikone. Tuskimpa miehesi vaatii sinua kuitenkaan olemaan 'seksikoneena'. Joillakin naisilla on ihme asenne seksiin äidiksi tultuaan. Onko se tosiaan niin vaikea vaihdella roolista toiseen?

No mutta vaikka onkin äiti, ei sitä naisena oleminen siihen paikkaan lopu kun äidiksi tulee. Ja useimmiten naisen elämään luonnollisena osana kuuluu myös seksi: ilman seksiä ei äitejäkään oltaisi meistä kukaan. Siis tarkoitan että ei se äidin rooli voi olla kaikkea: kyllä äidinkin elämään kuuluu, saa kuulua ja pitää kuulua monia muita eri asioita minkä kanssa lapsella ei tarvitse olla mitään tekemistä. Esim seksi, omat ystävät, harrastuksia... monia asioita. Mä en oikein pysty ymmärtämäään tätä ajattelutapaa, että äidit ei harrasta seksiä eikä ole seksikkäitä. Ja valitettavasti olen kuullut, että on olemassa miehiä, jotka ikävä kyllä tätä ajatusta tukee: että seksielämä on ollut loistavaa lapsens syntymään asti, mutta äidin kanssa ei enää seksiä sovikaan harrastaa. Tosi kieroa. Sä olet kyllä äiti omalle lapsellesi, mutta yhä miehellesi nainen: ja miehen ja naisen on tapana kumppaninsa kanssa seksiä harrastaa. Kuinka yksinkertaista se onkaan kun sitä oikein alkaa ajattelemaan.

no mun täytyy tähän vaan kirjoittaa meidän tilanteestamme vaikken mitään ohjetta osaakaan antaa:
Esikoisen raskauden aikana miehen halut minua kohtaan loppuivat kuin seinään kun plussa tuli. Se oli raskasta aikaa sikäli, kun itse olin himoineni aivan taivaassa, valmiina kaiken aikaa toimintaan :D

Minulle jäi jotenkin kammo raskautta kohtaan juuri siitä syystä, että koin asian niin, ettei mies halua minua enää äitinä.

Halut palautuivat jonkinlaisina synnytyksen jälkeen ja normalisoituivat ajan kanssa.

Kun aloin tätä toista, miehen nin kovasti toivomaa!!!, lasta odottamaan, kerroin peloistani miehelle, joka oli unohtanut kaiken tuollaisesta haluttomuudesta. vakuutti ettei sellaista voi tapahtua enää ja hän haluaa minua yhtä lailla.
Vaan taas ollaan samassa tilanteessa :eek:
Onneksi "enää" 10 viikkoa laskettuun aikaan, mutta silti...

Se on kummallista mitä raskaudet ja synnytykset saavat aikaan...

Meillä esikoinen ei aiheuttanut seksuaalisuuteen oikeastaan mitään muutosta. Ainut suurempi vaikutin oli se että olin saanut turhia kiloja niin paljon että se vaikutti omaan halukkuuteen, en kokenut itseäni haluttavaksi. Mieheni ei koskaan sanonut kiloista mitään poikkipuoleista. Toki alettuani elämäntapa remontin ja laihduttuani huomasin että innokkuus molemmin puolin kasvoi.

Kun löytää niitä yhteisiä juttuja vauva-arjen ulkopuolelta tai sen vierestä niin kyllä se mieskin sen tajuaa että vaimo on edelleen nainen eikä pelkkä äiti. Ja onhan pienen lapsen äidilläkin tarpeensa on harmi jos mies ei sitä ymmärrä.

Minulla on ollut samoja ongelmia. "Äitiys jää päälle". Olen järjestänyt mieheni kanssa kahden keskistä aikaa. Lapset on viety hoitoon taikka kun ovat nukkumassa. Olemme menneet rauhassa saunaan taikka istuneet vierekkäin sohvalle. Kyllä se vaimouskin sieltä pulpahtaa, kun on toista lähellä.

jimin äiti
tuleehan miehestäkin isä, onkohan kellään kammoa niinpäin? Meillä onneks on hyvä tilanne, ettei lapsen syntymä ole muuttanut meidän suhdetta, muuta kuin parempaan.

LydianÄiti75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2004 klo 15:30 Arjensankari kirjoitti:
Minulla on ollut samoja ongelmia. "Äitiys jää päälle". Olen järjestänyt mieheni kanssa kahden keskistä aikaa. Lapset on viety hoitoon taikka kun ovat nukkumassa. Olemme menneet rauhassa saunaan taikka istuneet vierekkäin sohvalle. Kyllä se vaimouskin sieltä pulpahtaa, kun on toista lähellä.

Juu sama täällä. Seksistä keskellä päivää ei enää puhettakaan, ei yksinkertaisesti voi puolentoistatunnin päiväunien ajaksi kääntää äitiyttä pois päältä ja alkaa seksipedoksi. Illalla kun pienen on saanut unille, ehtii herättelemään vaimo-osiotakin, yleensä käydään saunassa tai lojutaan muuten vaan - silloin se kyllä onnistuu jos sitten taas en ole liian väsynyt. Harmi vaan että mies on yötöissä 5 iltaa viikossa alkaen klo 20...

Rauha
Täällä on sekä vaimo että äiti! Olen nainen ja molemmat arvonimet siis kuuluvat asiaan. Tärkeää on, mitä ajattelet itsestäsi, kun sinulla on hyvä ja varma olo, myös se heijastuu kumppaniisi. Kannattaa yrittää estää tylsyyden esiintulo, pienillä asioilla onnistuu! Koskettelu, vaikka ihan muuten vaan on tärkeää, että myös fyysinen yhteys säilyy puolisoon. Koeta löytää kahden keskistä aikaa, jos tuntuu vaikealta lapsen nukkuessa. Seksuaalisuus on sen verran tärkeä osa ihmistä, myös äitejä, ettei kannata antaa sen peittyä vaippa-arkeen!

Yhteistyössä