Vaikuttaako painonpudottajan lyhyys dieetin ruokamääriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni ja pyöreä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pieni ja pyöreä

Vieras
Olen 150-senttinen ja painan 65 kiloa. Haluan laihtua 10 kiloa. Ei ole helppoa. Samaan aikaan aloittanut 170-senttinen ystäväni laihtui Painonvartijoissa ollessaan aivan eri tahtia kuin minä SAMALLA ruokavaliolla. Jos minä sain hikisesti pudotettua max 100g viikossa, niin hän ja muut minua 10-20 senttiä pidemmät pudottivat 400-800g viikossa.
Ei paljon motivoi, kun päästäkseen samaan, saisi syödä porkkanan päivässä.
Voiko siis lyhyys vaikuttaa siihen, että kulutus on vieläkin vähempää kuin pidemmillä, vai mistä tämä huomattavasti hitaampi painon putoaminen johtuu. Kuka osaa ohjeistaa miten onnistun.

Paljonko ystäväsi painoi aloittaessaan laihdutuksen? Se on ratkaisevaa. Samoin päivittäinen kulutus voi muutenkin aktiivisuuden mukaan vaihdella suuresti eri ihmisillä - vaikkei varsinaisesta liikunnan harrastamisesta olisikaan kyse. Toiset heiluvat ja liikehtivät, seisovat ja touhuavat enemmän kuin toiset. Itse kuulun liikkumattomaan, usein paljonkin istuvaan porukkaan (työkin on istumista koneen ääressä). Saan vetää kalorit melkoisen alas, jotta laihdun.

Kerrotko lisää miten onnistuit. Luulen, että muitakin pieniä ja pyöreitä lukee tätä ketjua epätoivoissaan painonsa kanssa. On tosi masentavaa todeta, että kaveri laihtuu ja itse ei samalla safkalla. Vastaus edellä olevaan kysymykseen: Kyllä, pidemmällä kaverillani oli enemmän pudotettavaa. Hän oli ehkä noin 165-senttinen ja ylipainoa 15 kiloa.

http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus

Laitoin tuohon 150cm ja 65 kiloa, ja antoi peruskulutukseksi jotain 1600 kaloria. Mulla 170-senttisenä ja ylipainoisena (bmi n.30) kulutus on yli 2000 kaloria. Sun kannattaa lisätä kulutusta liikunnalla (esim. kävely on hyvä) ja lihastreenillä, koska lihakset lisää sun peruskulutusta ihan levossakin.

ei sillä pituudella ole mitään merkitystä. Vaan painolla. Noin rautalankamallilla ei pitäisi olla kovin vaikea ymmärrtää.

150cm pitkä, BMI 30 => paino 67,5kg
175 cm pitkä, BMI 30 => paino 91,9 kg

Kumpaakohan kroppaa liikutellessa kuluu enemmän kaloreita ;) ?

Energian lait ei muutu mihinkään ihmisen koon mukaan, eli periaatteessa lyhyemmän on ehkäpä tehtävä vähän enemmän.

Itse laihdutin tässä 20kg (olen 156cm) ja hyvin tuo paino tippui 1500kcal ruokavaliolla siten että liikuin 4-5 kertaa viikossa 45min -1h. Kannattaa katsoa vähän mistä nuo kalorit kerää ja kiinnittää huomiota ruokailun säännöllisyyteen joka tehostaa aineenvaihdunnan toimintaa.

Yhteistyössä