Vaikuttaako laihduttaminen kilpirauhasarvoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kilppari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kilppari"

Vieras
Olen menossa parin viikon päästä lääkäriin, pyydän lähetteen kilpirauhastesteihin. Oireita on paljon, ja siskollani juuri todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Painoa on kertynyt nyt lyhyessä ajassa sen verran että alkaa jo todella häiritä joten aion alkaa sitä tosimielessä pudottamaan, mutta jos nyt aloitan laihiksen niin onko sillä vaikutusta noihin kilpirauhasarvoihin? Voivatko näyttää hetkellisesti parempaa tulosta kun muutan ruokavaliota ja alan kuntoilla jne?

Tottakai pyrinkin siihen että voisin paremmin mutta haluan kuitenkin testistä sen todellisen tuloksen. Epäilen aika vahvasti että mulla voisi vajaatoiminta olla.

Joo tiedän että laihis ei välttämättä tuo tuloksia jos kyseessä on vajaatoiminta mutta yritän ainakin. Jos kerran ei vaikuta labratuloksiin niin sitten pistän toimeksi. :)

Hei ap!
Voimakas laihdutus vaikuttaa arvoihin - ainakin SILLOIN kun sinulla jo ON lääkitys.
..itselläni vajis ja ekaa kertaa TSH on alle 1(98)..olen laihtunut vajaan 4kk aikana 31kg.

Mutta jos sinulla on hoitamaton vajaatoiminta, EI lahdutus arvoja muuta ns. "paremmiksi".
Suosittelen lämpimästi lääkärillä&labrakokeissa käyntiä - parempia vointeja!:wave:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä