Vaikuttaako astianpesukoneen pesuaine kuinka paljon pesuaikaan??

Mä olen jotenkin kuvitellut että pesuaika on suunnilleen sama riippumatta pesuaineesta. Kuitenkin tuo meidän vehje näyttää pesevän Sunin Green Powerilla 10 - 15 min nopeammin kuin Finishin All in Onella tai Fairyn Powerdropseilla. Pesutulos on sama, puhdasta tulee. Onko kukaan muu huomannut samaa ja millä pesuaineilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mistä se astianpesukone tietää millasta pesuainetta sinne laitetaan?
Nii-in. Ei se voi tietääkään, mutta silti pesu on lyhyempi kun käyttä tota Sunia...
jos sä oot aiemmin laittanut vesihanan kylmälle auki ja nyt kuumalle? kuumalla kaiketi kestää vähempi, kun vettä ei tarvitse niin kauan lämmittää.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mistä se astianpesukone tietää millasta pesuainetta sinne laitetaan?
Nii-in. Ei se voi tietääkään, mutta silti pesu on lyhyempi kun käyttä tota Sunia...
Ei se voi vaikuttaa mitenkään, pesuohjelma on vain yhden pituinen, useimmilla se on mekaanisesti toimiva ja toisilla elektroninen, mutta silti pesuaine ei siihen vaikuta ollenkaan.
 
Kyllähän periaatteessa olisi mahdollista että kone testaa jollain tekniikalla (veden kirkkaus/sähkönjohtavuus tms) veden puhtauden/likaisuuden ja vertaa sitä edelliseen kiertokertaan. Jos peräkkäisten testausten tulokset eivät enää juuri eroa, voidaan päätellä ettei astioista lähde enää likaa ja näin ollen parempi pesuaine pesisi nopeammin.
Tällaisesta koneesta en ole kyllä koskaan kuullut mutta eipä se sitä tarkoita etteikö sellaista voisi olla olemassa.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Kyllähän periaatteessa olisi mahdollista että kone testaa jollain tekniikalla (veden kirkkaus/sähkönjohtavuus tms) veden puhtauden/likaisuuden ja vertaa sitä edelliseen kiertokertaan. Jos peräkkäisten testausten tulokset eivät enää juuri eroa, voidaan päätellä ettei astioista lähde enää likaa ja näin ollen parempi pesuaine pesisi nopeammin.
Tällaisesta koneesta en ole kyllä koskaan kuullut mutta eipä se sitä tarkoita etteikö sellaista voisi olla olemassa.
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mistä se astianpesukone tietää millasta pesuainetta sinne laitetaan?
Juu, ei se voi tietää ellei ole jokin sumeanlogiikan uusin uutuus
 
Meillä on Whirlpoolin 6th sense tiskari. Mutta oikeasti se pesee lyhyemmin Sunilla niin hölmöltä kun se saattaa kuullostaakin. Kun mä laitan Sunin koneeseen niin näyttöön tulee pesuajaksi tuo 10 - 15 min lyhyempi aika.

*muoks koneen manuaalin mukaan pesu kestää noin 1.37 h keskimäärin ja Sunilla se tippuu tonne 1.22 h tietämille.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Meillä on Whirlpoolin 6th sense tiskari. Mutta oikeasti se pesee lyhyemmin Sunilla niin hölmöltä kun se saattaa kuullostaakin. Kun mä laitan Sunin koneeseen niin näyttöön tulee pesuajaksi tuo 10 - 15 min lyhyempi aika.
Kai se on sitten vain uskottava, kuinka uskomattomalta se kuulostaakaan.
mutta niin olisi kuulostanut kännykkäkin jos sitä olisi joku vuoskymmen sitten mainostanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Meillä on Whirlpoolin 6th sense tiskari. Mutta oikeasti se pesee lyhyemmin Sunilla niin hölmöltä kun se saattaa kuullostaakin. Kun mä laitan Sunin koneeseen niin näyttöön tulee pesuajaksi tuo 10 - 15 min lyhyempi aika.
Kai se on sitten vain uskottava, kuinka uskomattomalta se kuulostaakaan.
mutta niin olisi kuulostanut kännykkäkin jos sitä olisi joku vuoskymmen sitten mainostanut.
Kuuklailin tuota Wihrpoolin 6th senseä ja kyllä vain siinä on astioiden likaisuutta tarkkailevat sensorit jotka tuossa aikaisemmin heitin scifi-hatusta :D
Se on kyllä outoa että jo ohjelman alussa kone ilmoittaa lyhyemmän pesuajan toisella pesuaineella. :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Meillä on Whirlpoolin 6th sense tiskari. Mutta oikeasti se pesee lyhyemmin Sunilla niin hölmöltä kun se saattaa kuullostaakin. Kun mä laitan Sunin koneeseen niin näyttöön tulee pesuajaksi tuo 10 - 15 min lyhyempi aika.
Kai se on sitten vain uskottava, kuinka uskomattomalta se kuulostaakaan.
mutta niin olisi kuulostanut kännykkäkin jos sitä olisi joku vuoskymmen sitten mainostanut.
Kuuklailin tuota Wihrpoolin 6th senseä ja kyllä vain siinä on astioiden likaisuutta tarkkailevat sensorit jotka tuossa aikaisemmin heitin scifi-hatusta :D
Joo, näin on, mutta kun se pesee tuolla Sunilla joka tapauksessa lyhyemmän pesun. Yhtä likaisia tai puhtaita astiat ovat olleet kun koneeseen on laitettu Fairya tai Sunia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Joo, näin on, mutta kun se pesee tuolla Sunilla joka tapauksessa lyhyemmän pesun. Yhtä likaisia tai puhtaita astiat ovat olleet kun koneeseen on laitettu Fairya tai Sunia
Tästä voidaan vetää johtopäätös että Sun on tehokkaampi pesuaine. Pitääkin muistaa seuraavan kerran pesuainekaupoilla. =)
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Se on kyllä outoa että jo ohjelman alussa kone ilmoittaa lyhyemmän pesuajan toisella pesuaineella. :/
Mikrosiruja pesuaineessa, mikrosiruja^^
Pitäisköhän alkaa pitämään foliohattua myös kotioloissa? :/ :xmas:
Luulen että se on viisasta, eipä sitä tiedä missä kaikkialla niitä nykyään on :/
 

Yhteistyössä