Vaikeuttaako valoisuus teidän lasten unen saantia?

  • Viestiketjun aloittaja hämärähyssyt
  • Ensimmäinen viesti
hämärähyssyt
Meillä ainakin nukahtamiseen menee paljon pidempi aika kuin talvella. Olen miettinyt pimentävän verhokankaan ostamista, mutta teenkö siinä virheen jos totutan vain hämärässä nukkumaan? Joskus tulee kuitenkin niitä tilanteita, että pitäs nukkua valoisassa esim. mummolassa. Lapsi on pari vuotias.
 
kitty
meillä vaikuttaa paljonkin... mökki on Kuusamossa jossa ollaan paljon.Tummat verhotkaan ei pohjoisessa auta, eli rytmi aina vähän muuttuu, mutta kun väsyneitä ovat niin toki nukahtavat.
 
Meillä on koko yläkerta pimeänä, kun joka ikkunassa on pimennysverhot. Kesällä siellä tosin on vain hämärää, kun valo puskee verhojen raoista, mutta parempi sekin kuin ilman pimentäviä verhoja. Suosittelen mäkin niitä =) Ja kyllähän noita on mummuloissakin nukuttanut, vaikka siellä ei ihan pimeää olekaan.
 
Meillä vaikuttaa.

Kotona on pimentävät verhot, joten nukkuvat rauhallisesti (elleivät ole kipeitä ). Mummoloissa ei ole pimentäviä verhoja, joten nukahtaminen kestää pidempään ja kuopukselle uni on selkeästi levottomampaa.
 
Meillä ei ainakaan huomattavasti vaikuta, vähän helpommin saa heitä hereille näin keväällä/kesällä.
Ollaan kyllä alusta asti totutettu nukahtamaan valoisassa, liekö sillä merkitystä. Kyllä me vanhemmatkin osaamme nukahtaa vaikka olisi valoisaa, pikemminkin itse en osaa, jos on aivan pimeää :headwall:
 
Ehkä vähän vaikuttaa...
Tänään saunottiin, että lapsia väsyttäisi... :whistle:

Itse tykkään nukkua hämärässä (en säkki-pimeässä ) ja valot häiritsevät unen saantia/unta.

Meillä on sälekaihtimet ikkunoissa ja ne himmentää hiukan.


 
En tiiä oliko tää ilta poikkeus mutta meidän nuorin ei meinannu malttaa nukahtaa olleskaan vasta puol yksitoista hiljeni sänkyynsä.. Aamulla sitten taas on toistepäin isommat lapsoset heräävät kun on valosaa, aivan liian aikaisin. Onneksi kuiteskin ovat menneet takaisin nukkumaan kun olen selittänyt ettei vielä ole aamu.
 

Yhteistyössä