vaikeuttaako sektio seuraavan kerran raskautumisessa?

• Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mulle sano lääkäri kahden sektion jälkeen, ettei enää kannata hankkia lapsia. Arvet ja jatkuva kohdun kasvaminen ei tee hyvää. Kiinnittymiseen se sattaa vaikuttaa,

elina
ja jos on muodostunut tavallista enemmän arpikudosta eli ns. kiinnikkeitä ekassa sektiossa,niin on voinut munanjohtimet mennä tukkoon. Mulla on käynyt niin että ekan sektion jälkeen muodostui niin paljon kiinnikkeitä että toinen munanjohdin tukossa. ja toinen kuitenkin toimi ja tulin raskaaksi. Ja sitten kun se sektioitiin niin huomattiin kuinka paljon kiinnikkeitä oli ja ne kaikki poistettiin. Yleensä arpikudos uusiutuu aina samoihin kohtiin vaikka olis poistettu joten jos kolmosta haaveilemme, niin jos ei vauvaa heti kuulu niin pitää mennä tarkistuttamaan lääkäriin että onko munanjohtimet auki vai ei...

usa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle sano lääkäri kahden sektion jälkeen, ettei enää kannata hankkia lapsia. Arvet ja jatkuva kohdun kasvaminen ei tee hyvää. Kiinnittymiseen se sattaa vaikuttaa,
Varmaan tapauskohtaista. Mikään yleinensuositus tämä ei ainakaan ole. Mulla 3sektiota takana. Eli kolme lasta ja sanottiin että saan tehdä vielä 4sen jos haluan. Kun ei ollutkohtukaan ohentunut. Mikä on se tavallisin syy miksi useampia sektioita läpi käynyt kohtu ei kestä raskautta enää

Voi olla että arpikohtaan ei munasolu pääse kiinnittymään, mutta minulla ei ainakaan vaikeuttanut. Kolmonen sai alkunsa heti ensimmäisestä yrityskierrosta, takana kaksi sektiota (niitä raskauksia yritettiin 3 ja 5 kk).

Minulta ei kielletty neljättäkään raskautta. Kohdun supistumista tunnusteltiin sairaalassa ja jälkitarkastuksessa eikä kukaan mitään erityistä siitä sanonut. Imetys ainakin edesauttaa kohdun supistumista, itse tunsin pitkäänkin (viikkojen ajan) pieniä supistuksia imettäessäni.

Mulla oli 2 sektioo takana (5v ja 4v sitten) ja ekasta yrityskierrosta tulin raskaaksi kolmatta lasta yrittäessä. Ja sainkin terveet kaksostytöt viikolla 38+0. Ja kaksosetkin leikattiin, tosin nyt pystyyn koska ei haluttu haurastuttaa entistä sektiohaavaa. Iltatähti tullaan 10vuoden päästä saattamaan maailmaan sektion turvin.. Ja kohtu on supistunut norm. (yleensä kaksosraskauksissa kohtu laiskustuu, tässä tapauksessa ei muut tainu laiskistua kuin minä).

mulla näin...
Ensimäinen lapsi syntyi kiirreellisellä sektiolla -12, toista yritetty 1,5 vuotta. Munanjohtimien aukiolotutkimuksessa huomattiin että molemmat tuubat tukossa. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa ekasta yrityskerrasta...

Yhteistyössä