Vaikeuksia järkätä polttarit, apua kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton:(

Vieras
Elikkäs morsiammen lisäksi polttareihin ei osallistu kuin 3 sukulaista. Kavereita ei oikein ole ja ne vähäisetkään ei pääse yms. Morsian kuitenkin haluaa polttarit pidettävän.

Aattelin et käytäis pienellä porukalla keilaamassa, sit piknikille jonnekin kauniiseen paikkaan ja lopulta leffaan vielä.

Osaisko joku ehdottaa jotain perinteistä polttarileikkiä, systeemiä mitä voitais toteuttaa pienessä porukassa? Morsiussauna ei onnistu kun ei oo saunaa käytössä. Et saatais hieman polttarituntumaa päivään vaikka vaikeaa se on.

Mun mielestä leffa polttariohjelmana kuulostaa kyllä aika tylsältä. Miten olis vaikka jonkun bändin keikka?

Piknikille saatte helposti kivaa tunnelmaa kuoharilla, mansikoilla, vaahtokarkeilla jne.

Leffa on vähän outo lopetus polttareille. Ennemmin sitten vaikka jonkun teistä kotiin syömään hyvin ja istumaan iltaa jos ei saunaa ole käytössä. (Saunoja saa vuokrata tietenkin, mutta kustannukset voi tietty olla liikaa kun osallistujia noin vähän). Onko sukulaiset suunnilleen samaa ikäluokkaa morsiamen kanssa?

En suosittele leffaa! Mieluummin jotain sellaista, jossa voitte samalla keskustella jne., menkää vaikka karaokebaariin tai porukalla meikattavaksi jonnekin ja siinä samalla siemailette kuohuviiniä; sitten nättinä ulos ihmisten ilmoille tulevan morsiamen kanssa! Ja pieni porukka on oikein hyvä!

Kun polttareita lähdetään pohtimaan, tärkeintä on miettiä mistä morsian tykkää! Sit sitä, mikä sopii vieraille ja budjettiin.

Onko morsian baarikärpänen, tykkää karaokesta, hevosista, konemusiikista, tanssimisesta jne...

Kaupungilla morsiamelle mukaan säkki, jossa sekalaisia tavaroita, joita morsian voi sieltä myydä osta sika säkissä meiningillä. Morsian saa sitten valita tienaamillaan rahoilla jonkun kivan huomenlahjan itselleen vaikka koruliikkeestä :) Sitten tietysti vaikka kiva rooliasutus, että kaikille kukkia hiuksiin ja pinkkiä päälle tai vastaavaa. Olisiko kesäinen sisävesiristeily mitään?

En mäkään leffaan lähtisi. Ennemmin sitten vaikka joku polttari- tai hääaiheinen leffa jonkun kotona ja siinä samassa tekisitte yhdessä jotain iltapalaa ja naposteltavaa. Ja siitä sitten vaikka kaupungille, jos se on morsiamen toive. Keilaaminen ja piknik kuulostaa tosi kivoilta. Ja ennen kaikkea kohtuhintaisilta, ettei polttareista tule ihan älyttömiä kustannuksia.

Morsian itse tykkää elokuvista paljon, joten se tuli mieleen, morsian liikkuu niin vähän kodin ulkopuolella joten hälle ihan leffakin on elämyksellinen juttu...ja meillä on niin "sairas sakki" koolla ja rajoitteita täynnä et bändijuttu ei onnistu, kuten ei baaritouhutkaan.

Kuoharia ja mansikoita ainakin hankitaan.

Tunnetko näitä sukulaisia? Joissain hotelleissa on esim. saunallisia huoneita, joten jos haluaisitte viettää iltaa pidempään niin se voisi olla yksi vaihtoehto keilauksen ja piknikin jälkeen. Mutta jos tuntuu, että kaikki haluaa lähteä ajoissa kotiin, niin kai leffaankin voi mennä. Itse olen vaan tottunut että polttarit päättyy baariin tai ainakin kivaan iltaan kaveriporukalla saunoen jne, niin tuntuu ehkä oudolta leffa-ajatus.

Keilaamaan, piknikille, jonkun kotiin viettämään leffailtaa ja tekemään iltapalaa, sitten höpöttelyä niin kauan kun kaikkien vointi sietää. Ja tietysti morsian hoidetaan asianmukaisesti kotiin.

Mulla lyö ihan tyhjää pää.. myydä ei halua mitään (hyvin ujo ja sisäänpäinkääntynyt persoonana), pukeutuakaan ei miksikään, usein polttareissa on ollut kivoja leikkejä tyyliin jokainen tuo esineen josta morsian arvaa keneen ystävään liittyy...no ei musta sovi näihin polttareihin kun jokainen osallistuja tulevan miehen lähisukua ja ns. pakosti tunnetaan.

Tunnen osallistujat koska heidät itse väkisin "pakotin" osallistumaan, toisen revin lapsivuoteesta osallistumaan ja toinen on morsiammen anoppi. Hotellijutut ei onnistu, hintaakin tulisi nopeasti kun kolme maksajaa ja kaikki pienituloisia elämäntilanteen vuoksi.

Kyllä me toi rakenne pidetään mut kaipaisin ideoita millaista ohjelmaa voisi piknikille keksiä... et tulisi vähän polttarifiilistä...vaikka se tuntuu vaikealta luoda kun olennainen asia puuttuu...morsiammen ystävät ja lähipiiri. Itse olen sulhasen sisko.

Toisaalta, mikä on polttarifiilis? Musta se on juuri se, mikä tulee kun vietetään sitä aikaa yhdessä. Sen ei tarvitse olla mitään erikoista ja ihmeellistä, ei remuamista tai myymistä tai kännäämistä. Pääasia, että morsiammella on mukava, hänen näköisensä päivä ja hyvä olo :).

Eikö morsiamen puolelta kukaan tule polttareihin? Onpas kurja (ja outo) juttu. Anoppi, sulhasen sisko ja kolmaskin sulhasen puolelta? No ei tosta sitten peruspolttareita saa millään mutta ei vissiin tarkoituskaan jos morsiankaan ei mitään erikoista halua. Leffa alkaa ton pohjalta kuulostaa tosi hyvältä! Ottakaa piknikille kauniit astiat ja herkkuja muutenkin niin saatte vähän enemmän spesiaalitunnetta. Onko morsiamella erityistaitoja? Osaako piirtää/laulaa/tanssia jne? Jotain mistä voisitte tehdä "ohjelmanumeron" häihin? Polttarikansiot tm yleensä on kuitenkin esillä häissä..

Kyllä me toi rakenne pidetään mut kaipaisin ideoita millaista ohjelmaa voisi piknikille keksiä... et tulisi vähän polttarifiilistä...

Mun mies täytti jonkun tällaisen lupa-anomuksen polttareissa, jos tuntuu että voisi yhtään sopia morsiamen huumorintajuun niin tuolta esimerkiksi löytyy yksi versio: Loma-anomus Tuosta voisi muokata vaihtoehtoja heidän elämäntianteeseensa sopivammiksi, jos se tuollaisenaan on huono.

Mun piti ottaa jostain kipost lappuja joissa oli sanoja, ja käyttäen niitä kirjoittaa runo, joka piti käydä lausumassa yhdessä tilaisuudessa, mutta morsianhan voisi vaikka kirjoittaa sen miehelle.

Laittakaa morsian kirjoittamaan ylös esim. 30 syytä, miksi haluaa naimisiin sulhasensa kanssa. Sitten hän soittaa sulhaselle, luettelee syyt ja pitää puhelimen kaiuttimen päällä. Tuollaista oli yksissä polttareissa leikkinä, ja oli oikein kiva ohjelmanumero :) Sulhasen liikuttunutta reaktiota oli ihana kuunnella.

• Tykkää
Reactions: nokkimus
Jos ei rahasta kiinni, niin kuumailapallolento olisi aika huikea ja mahtuisitte koko porukka samaan koriin. Ja jos jollakulla on korkeanpaikankammo, ei se tässä haittaa, sillä sitä korkeutta ei siellä ilmassa tunne. mukaan hiukan kuohuvaa ja jotain pikku herkkuja.

Kiitos ideoista... lisää näitä leikkisysteemejä.. tota soittojuttua vois miettiä

Toi runojuttu kiposta kuulostaa kivalta mut mietityttää onko liian haastava morsiammelle, ettei pilaa sit fiilistä.

Kuumailmapallo ei sovi kun morsian todella oksennusherkkä ja maksajia niin vähän.

Mun polttareissa kaikki vieraat olivat keksineet itsestään jonkun faktan, jota oletettavasti en tiennyt, vaikka kaikki olivatkin omia kavereitani. Tyyliin, mitä on harrastanut lapsena/mistä ammatista haaveillut/mitä joskus tehnyt/ei koskaan tehnyt jne. Mun piti sitten yhdistää väitteet oikeaan henkilöön. Se oli ihan hauskaa.

Toinen juttu oli sellainen, että mun piti vastata kysymyksiin meidän parisuhteesta. Esim. Mikä miehessä ärsyttää minua? Mikä minussa ärsyttää miestä? Mihin ihastuin? Mihin mies ihastui minussa? Missä järjestyksessä luen Hesarin? Entä mies? Mikä on mielestäni päivän paras hetki? Mikä on miehen mielestä päivän paras hetki? Olivat kysyneet kaikki samat kysymykset myös mieheltäni. Siis molemmilta sekä omalta että toisen näkökannalta jokainen kysymys. Jutu toteutettiin niin, että kaikkien läsnäollessa vastasin ääneen niihin kysymyksiin ja sitten kun olin vastannut kaikkiin, sain kuulla, mitä mies oli vastannut. Vieraistakin se oli hauskaa ja liikuttavaa, itseni lisäksi itki jokunen muukin. Kysymykset ja vastaukset ovat liitettynä polttarikansiooni.

Yhteistyössä