S
surumieli
Vieras
Olen itse käynyt läpi onnistuneesti lapsettomuushoidot. Nyt olen kuitenkin joutunut yllättävän tilanteen eteen- miten suhtautua asiaan:Mieheni veli tyttöystävänsä kanssa tällä hetkellä hoidoissa, koska lasta ei ole kuulunut. Meillä on vauva 6 kk (inseminaatiolla), johon em. henkilöt eivät halua ottaa minkäänlaista kontaktia- nähdessään toimivat kuin lasta ei olisi edes olemassakaan. Itselleni tilanne on todella hankala, koska pitkään toivoimme lasta ja nyt sitten emme saisi tästä olla onnellisia. Mieheni veli kommentoi mm. "meillä meni pari viikkoa pilalle, kun saimme kuulla,että teille on tulossa vauva". Tiedän omasta kokemuksesta, että on raastavaa kuukaudesta toiseen tehdä negatiivisia testejä, mutta ainakaan itselleni ei koskaan tullut mieleen olla"onneton" toisten vauvauutisista. Vaikea on ymmärtää, kuinka pieneen vauvaan voi suhtautua tunteettoman välinpitämättömästi.... Eikö tällainen toiminta kuitenkin ole aika itsekästä? Miten suhtautua, pitäisikö asia ottaa puheeksi vai? Varmasti monenlaisia näkökulmia, mutta mielenkiinnolla kuulisin tällä palstalla.