vaikea tilanne nyhverölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Sori vaan pitkä ja epäselvä kirjoitus.

Tilanne on sellainen että tykkäisin kovasti lenkkeillä ystäväni kanssa.
minulla on kaksi koiraa ja hänellä yksi. hän on yh ja vaikkei olisikaan niin toki hänen 4v poikansa tulee mukaamme ulkoilemaan.

poika on kuitenkin varsinainen riiviö. roikkuu minun koirien hihnoissa ja kaulapannoissa ja juoksee päin tai juoksee ohi ja läppäisee mennessään plus koko ajan muuta pientä kiusaa. Minun koirat on tosi kilttejä eivätkä varmasti tee mitään, mutta me asutaan vaan kolmistaan koirien kanssa joten eivät ole tottuneet samaan kuin vaikka heidän koiransa että on ok jos joku vetää korvasta tai hännästä ja huutaa kovasti. (Sellainen voisi olla rangaistus jostakin, vaikkei nyt sekään korvasta vetämistä olis). Ja niitä on alkanut jännittää kun niitä kiusataan ja väistävät poikaa.

minä olen vain kerran ärähtänyt pojalle kun tahallaan astui koirani hännän päälle. muuten en oikein uskalla komentaa ns. vierasta poikaa vaan toivoisin lapsen äidin tekevän sen. Äiti kieltääkin poikaa kyllä mutta ei joka kerta. En ymmärrä miksi minun koirien kiusaaminen on kiellettyä vaan joka kolmas kerta? Ymmärrän senkin ettei vilkasta poikaa jaksaisi olla koko ajan kieltämässä. Minä en kuitenkaan haluaisi ruveta inhottavaksi ja kieltämään koska pojan äitikään ei sitä tee. Minun koirani ovat aina pitäneet lapsista enkä haluaisi niille mitään lapsivihaa tämän lapsen takia. kurja tilanne :(

En pysty antamaan muuta neuvoa kuin sen, että jos ja kun joku omistani tai joku vieras lapsi käyttäytyy noin minun koirieni läsnäollessa, kiellän ja opastan miten koiran kanssa ollaan. Ei se ole sinulta inhottavaa käyttäytymistä jos asiallisesti neuvot poikaa miten koirien kanssa ollaan.

tää on siksikin aika hankalaa ku toisten lapsia ei mitenkään sais kieltää eikä kasvatukseen puuttua ja tämä lapsen äiti on ollut mulle rakas ystävä vaikkakaan en hänen lepsusta kasvatustavastaan olekaan samaa mieltä. lisäksi lähes ainoa ystäväni näillä main joten riitaakaan en haluaisi. toki voin lenkkeillä yksinkin mutta onhan se kurjaa kun koiratkin ovat kavereita keskenään.

[QUOTE="vieras";24987414]En pysty antamaan muuta neuvoa kuin sen, että jos ja kun joku omistani tai joku vieras lapsi käyttäytyy noin minun koirieni läsnäollessa, kiellän ja opastan miten koiran kanssa ollaan. Ei se ole sinulta inhottavaa käyttäytymistä jos asiallisesti neuvot poikaa miten koirien kanssa ollaan.[/QUOTE]

no siis heillä on itselläänkin koira.

ja äiti saattaa huikata jostain että ei saa kiusata koiria tai silloin oka viides kerta että ei enää lenkkeillä samaan aikaan jos ei lopeta mutta ei vahdi toimiiko kielto ja sama homma jatkuu viimeistään viiden minuutin kuluttua. mä en ehkä halua omia lapsia jos mikään ei mene perille...

Älä tee asiasta nyt kummempaa showta, kiellät lasta ja sillä siisti. Jos ystäväsi loukkaantuu niin voivoi! luultavasti on vaan helpottunut, kun joku muukin puuttuu huonostikäyttäytyvän kakaran touhuihin. Sitä paitsi lapset uskoo helpommin kun "vieras" sanoo.

niin se uskookin kun olen muutaman kerran nähnyt tarpeeksi kiusaamista ja sanonut että nyt riittää. menee heti valittamaan äidilleen... sit sama touhu jatkuu hetken päästä enkä mä kehtaa montaa kertaa ainakaan sanoa kun en meinaa kehdata kertaakaan :(

tää on siksikin aika hankalaa ku toisten lapsia ei mitenkään sais kieltää eikä kasvatukseen puuttua ja tämä lapsen äiti on ollut mulle rakas ystävä vaikkakaan en hänen lepsusta kasvatustavastaan olekaan samaa mieltä. lisäksi lähes ainoa ystäväni näillä main joten riitaakaan en haluaisi. toki voin lenkkeillä yksinkin mutta onhan se kurjaa kun koiratkin ovat kavereita keskenään.

Miten niin ei saa? Minä komennan vieraita lapsia siinä missä omiakin, jos ovat ns. hollilla, eli äiti on vaikka kaukana tai asia liittyy minuun (esim. kiusaa minun koiria). Ja todella toivon, että vieraat komentavat minun lapsia, jos en ole näkemässä heidän toilailujaan tmv.
Juttele tuosta äidin kanssa. Saat varmasti luvan ojentaa pojan käytöstä ja olekin tiukkana. Nelivuotias ei ole mikään vauva, joka ei ymmärrä mitään.

Yhteistyössä