vaikea isä

hei kaikki.
olisin kysynyt löytyykö täältä " vertaistukea" vaikean eron jäljille.

itse erosin avopuolisostani helmikuussa. sain selville että hänellä on lisäkseni suhde työpaikalla....
ero oli ainoa oikea ratkaisu. päätin että pärjään yksin lpun odotusajan ja syntymän ym.
kaikki on mennytkin hyvin. minulle tehdään sektio ensi viikolla . jännittää jo kamalasti...

eli ongelma on se että erosta lähtien on isä kiristänyt ja uhkaillut minua etten laittaisi häntä maksamaan elatustukea.
hänen mielestään se ei ole vastuun jakamista vaan minun puoleletani rahastamista.... hänen mielestään voin aivan hyvin nostaa rahan valtiolta ja valehdella ennen tiedä kuka isä on ....
hän ei kuitenkaan ole pätkääkään enää kiinnostunut koko vauvasta. ei edes muista milloin leikkaus on vaan kyseli sitä yksi päivä tekstiviestillä. en sitten vaivautunut vastaamaan sillä en halua olla tekemisissä.
hän jopa sanoi tahtovansa veritestin jota voi siirtää maksun alkamista.
hän on etukäteen ilmoittanut ettei tahdo nähdä "pentua" ikinä mutta vaatii silti paperille oikeutensa jos nostan maksun. vaatii ne vain sen takia jotta vaikeuttaisi minun elämää... tämä kyseinen mies on jo 36 vuotias ja käyttäytyy kuin olisi 16.
pelkään jo etukäteen mkikä kamala riita tästä vielä tulee. en jaksaisi kuluttaa omia voimiani tappeluun.
hänellä on ennenstäänkin lapsi 10 v jota hän tapaa tosi harvoin. jopa 3kk välissä ettei näe vaikka matka on lyhyt. toisen lapsen elatustuki ulosmitataan hänen palkasta...

jos jollain on vastaavaa tai edes sinnepäin kokemuksia niin kerotakaa ihmeesä miten tilanteet on ratkaistu.
mistä olette saaneet voimaa taostelemiseen...

hyvää kesää kaikille
 
mamma vaan
Voi kurja, kuinka nuo jotkut miehet ovat hankalia. Kipin kapin lastenvalvojan puheille ja mies tunnustamaan isyytensä. Kyllä hänen on maksettava elarit, eikä veronmaksajilla noita maksattaa. Sitä paitsi: onhan isyyden tunnustamisella oleellinen merkitys lapselle. Kyllä lapsen oikeus on tietää, kuka isä on ja periä isänsä aikanaan. Jos mies haluaa isyystestit, muista, että tilaaja maksaa!

Onko miehesi hyvätuloinen? Voit saada suuremman kuin minimielarin lapsellesi. Ota oikeusaputoimistoon yhteyttä. Sieltä voi saada maksuttoman oikeudenkäynnin, jos olet äitiyspäivärahalla ja pienituloinen. Taistele, älä luovuta, vaikka nyt tuntuukin raskaalta. Huomaat myöhemmin, että se kannatti. Lapsesi kasvaa pian ja huomaat, että menotkin lisääntyvät roimasti.

Kokemuksesta voin kertoa, ettei ole lystiä käydä oikeutta ja vieläpä asioida voudinvirastossa välillä elareiden takia, mutta on pidettävä lapsen puolta. Lapsen etu ennen kaikkea menee muiden asioiden edelle kaikessa.
 

Yhteistyössä