Vaihtelua salaattiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaihtelua toivoisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaihtelua toivoisin

Vieras
Nyt ollaan tosi paljon syöty salaattia,joka on rakennettu kaavalla:jäävuori-/lehtisalaattia/kiinankaalia,tomaatti,kurkku,paprika...Välillä oon raastanut jonkun porkkanan salaatin joukkon.Ananasta en voi laittaa,koska lapsi saa allergisia oireita,persikkaa ei,kun se on liian makea omasta mielestäni.

Nyt vaihtelua kehiin!!Vinkatkaa millasia salaatteja te syötte!?

idut sipuli kananmuna

jos vihreä itse salaatti alkaa tökkimään, tee väliin vaikka pelkkää hedelmäsalaattia tai pelkkää vihannessalaattia tai sitten esimerkiksi pasta/nuudeli/couscous salaattia

Välillä voi kokeilla raasteita, tee itse vaikkapa coleslaw raaste. Tai ihan vaan tomaatti-sipuli-paloiksi ja joukkoon yrttiä sekä oliiviöljyä. Ei salaatin tarvitse aina olla niin hieno ja monipuolinen, maustaminen ratkaisee. Kylkeen voi keittää vaikka kukkakaalin.

Mansikkasalaatti on tällä hetkellä mun lemppari.
Jää tai friseesalaattia
Fetaa tai vuohenjuustoa
Kurkkua
Oliiveja
Punasipulia
Mustapippuria ripsaus
Oliiviöljyä tupsaus
Välillä laitan mukaan vesimelonia tai hunajamelonia. Ja välillä teen pelkkää melonisalaattia. Rucola kuulemma kävis tähän hyvin mutta en itse tykkää sen mausta.

Feta, mozzarella, vuohenjuusto.
Siemenet, pähkinät, krutongit.
Viinirypäleet, meloni.
Punasipuli.
Herneet, maissi.
Aurinkokuivattu tomaatti, marinoidut v.sipulinkynnet.

Tuollaista mautonta vihersalaattia en jaksaisi syödä edes kerran viikossa, haluan että salaatissa on makua. Sen vuoksi laitan siihen lähes aina:
- Jotain makeaa (erilaiset melonit, viinirypäle, mansikka)
- Jotain suolaista (fetajuustoa, halloumijuustoa, paahdettuja kurpitsansiemeniä tai muita siemeniä)
- Jotain pientä säväystä tuovaa (rucola tai muut voimakkaammat salaattilaadut/yrtit, punasipuli, kevätsipuli)

Talvikaudella ostan aika usein kaupan palvelutiskiltä salaattia. Meillä kun on pieni perhe ja kun syödään kotona vaan kerran päivässä, tahtoo muuten osa aineksista pilaantua, kun haluaa perusvihersalaattia monipuolisempaa salaattia. Joten se palvelutiskin salaatti ei edes tule kalliimmaksi, kun välttää hävikin. Näin kesällä toki teen itse, kun syödään salaattia enemmän ja ainekset on edullisempia.

Yhteistyössä