Vaihtaisitteko tässä tilanteessa työpaikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Työskentelen tarjoilijana, tykkään työstäni muuten mutta työajat ovat huonot. Työ on hyvin iltapainotteista, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa on sellainen viikonloppuvapaa että lauantai ja sunnuntai on vapaa. Pääsisin nyt siivoamaan, työ olisi maanantaista perjantaihin 8-16 mutta palkka noin 200 euroa pienempi kuukaudessa (nettona siis). Vaihtaisitteko? Nuorena olen siivonnut työkseni joten ihan vierasta ei ole, pidän myös itse nykyistä työtäni ja siivousta ihan saman arvoisina.

No riippuu ihan miten ratkaiseva talouden kannalta tuo menetys olisi? Mulle toi perus työaika olisi kyllä tosi tärkeässä roolissa, mieluummin vaikka paljon ylitöitä kunhan aamulla alkaa työt. :D Vain jos olisi ihan pakko, ottaisin ne iltavuorot. 8-16 olisi vielä jotenki tosi ihana. 7-15 on mulle aavistuksen turhan aikaisin ja 9-17 harmillisen myöhään, mutta nää nyt on ihan makuasioita. Eli jos ihan täydellistä työaikaa voisin shoppailla niin ottaisin juuri tuon, vaikka toki muutkin kelpaisi jos olisi kiva työ :D

No riippuu ihan miten ratkaiseva talouden kannalta tuo menetys olisi?

Tätä oon yrittänyt miettiä 200 euroa kuukaudessa vähemmän vaikuttaisi varmaan niin etten ihan hetken mielijohteesta olisi aina lähössä ulos syömään, enkä ehkä kävis kaupungilla shoppailemassa samalla tavalla kun nyt vaikkei mitään erityistä ostamista olisi Muutama ulkona syöminen tai shoppailureissu vähemmän.

Jos olet kerran ennen siivonnut, niin osaat varmaan verrata töiden rankkuutta keskenään. Kummat vaivat sulle on pienempi paha, tarjoilijan vai siivoojan työstä aiheutuvat? Kuinka vakaalta ja varmalta tuo siivoojan pesti vaikuttaa? Jos on nuo jutut samalla tai paremmalla tasolla tarjoilijan työn kanssa, niin ottaisin sen uuden.

Työajoilla on huima vaikutus jaksamiseen ja elämänlaatuun. Saisit vähän sosiaalista elämääkin tai ehtisit ylipäätään tekemään työpäivänä muutakin kuin nukkua, syödä ja käydä töissä. Itsellä ainakin iltavuoropäivinä en pysty aloittamaan mitään, kun koko ajan mietin, että pian pitää mennä. Se 200 e on loppujen lopuksi pieni raha. Toki jos sulla on talous tiukilla, sillä on vaikutusta. Mutta sitten saisit varmaan asumistukea.

Kumpaakaan työtä en ole tehnyt, mutta voisin kuvitella siivoojaan työn olevan vähemmän stressaavaa. Voi varmaan tehdä sen yhden kohteen kerrallaan, eikä ympärillä ole jatkuvaa melua ja työkaverien tai asiakkaiden keskeytyksiä. Toki on kamala kiire kohteesta toiseen ja tuleehan niistä laitteista melua. Kuvittelisin siivoojan työn olevan silti sikäli mukavampaa.

Yhteistyössä