Vaihdoin limpsat mehuihin. Oliko järkevää vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Toivottavasti mehu on hammasystävällisempää kuin limpsa. Kalorimäärältään mehut on suurempia, mut ei niitä tule juotua kuin 1-3 lasia päivässä. Eli Rybb & Deckerssiä ja Marli Vitalia, entisten coca cola zero ja light tilalle.

Viime aikoina oon osanut niitä valion mustissa purkeissa olevia mehuja jotka sisältää pelkkää hedelmäsokeria. Marli vital juomissa näyttäis olevan ihan tavallista sokeria makeutusaineena.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En oo koskaan pystynyt juomaan vettä. En edes muista koska viimeksi olisin juonut vettä :o

Se olis hyvä opetella. Mehut ja limpparit tekee oikeasti tosi pahaa hampaille.

Nimimerkillä 9 reikää viime tarkastuksessa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen limsan ja mehu erottaa ainoastaa hiilidioksidi mitä on limsassa, mutta ei mehussa.

Niin. Mä oon yrittänyt selvittää mikä on mehujen ph-arvo mut mistään ei oo äkkiseltään tullut semmosta tietoa vastaan.

Kokeile vaikka alkuun juoda vettä niin, että laitat vesikannulliseen makua antamaan esimerkiksi mansikoita, sitruuna- tai appelsiinirenkaita, minttua tms. Jos haluat juoda jotain, jossa on makua.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Olis tietysti, mut jostain syystä pelkkä vesi ei mee kurkusta alas, ei vaikka lisäisin joukkoon minttumaustetta tai vähän sitruunanlohkoja. Tulee semmonen en niele refleksi. Onneksi vielä ei oo tullut reikiä (koputtaa puuta )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olis tietysti, mut jostain syystä pelkkä vesi ei mee kurkusta alas, ei vaikka lisäisin joukkoon minttumaustetta tai vähän sitruunanlohkoja. Tulee semmonen en niele refleksi. Onneksi vielä ei oo tullut reikiä (koputtaa puuta )

Joskus on vaa pakko opetella =)

(mun reiät johtuu pääosin kiilteenkehityshäiriöstä, mutta mäkään en jossaki vaiheessa elämääni juonu vettä ollenkaan, pahensi varmaan tilannetta...)

En minäkään oo joskus osannu juoda vettä... Mut siihe oppii kyllä ku rupiaa vaan juomaan, vähän kerrallaan!

Kunnon hikilenkin jälkeen ei mikään oo niin hyvää ku raikas vesi! :p

Mua vähä on ihmetyttäny nyt työharjottelussa, ku kyselevät että juonko kahvia.. "en juo", "keitä teetä"/"juotko sitte teetä?" "en mä juo oikeen teetäkään" (en juo ku vaan yrttiteetä ja vihreää teetä), "no ota mehua" tai "mitä sä sit juot".. No mähän juon ihan vettä vaan... (Ja tasan sillon ku ite tahon ottaa..) :attn:

Mulla on ihan sama juttu kuin ap:llä! En vaan pysty juomaan vettä, se on mielestäni pahaa ja alkaa oksettamaan :O
Juonkin zeroa aivan liian paljon... Vichyä rakastan myös, mutta tulee vaan loppujen lopuksi kalliiksi noin zerot ja vichyt... Tuleeko sillä sodastreamerillä hyvää vichyä??

Joskus on vaa pakko opetella =)

(mun reiät johtuu pääosin kiilteenkehityshäiriöstä, mutta mäkään en jossaki vaiheessa elämääni juonu vettä ollenkaan, pahensi varmaan tilannetta...)

No onhan sitä kohta 27 vuotta opeteltu. Vesi on samaa kategoriaa ruskean kastikkeen, kesäkeiton ja piimän kanssa. Ennen join litra tolkulla maitoa päivässä, vähensin maidon ja siirryin noh.. mehupuolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
mistä sä saat riittävästi nestettä jos juot vaan 3 lasia mehua päivässä?

Maidosta ja ruuasta. Ihminen tarvii 1-2 litraa nesteitä päivässä ja pelkästään ruuasta tulee melkein litra. (ainakin finelin mukaan )

Yhteistyössä