Vaihdevuosien kesto ?

• Viestiketjun aloittaja kun on niin kuuma
  • Ensimmäinen viesti
kun on niin kuuma
Kyselin tuossa toisessa ketjussa, mutta kukaan ei vastannut, joten yritän uudelleen.
Olen 55-vuotias, kuukautiset loppuneet puolisen vuotta sitten, kohtu tallella. Nyt on alkanut tämä hikoilu, joka tosi kurjaa, en varsinaisesti "vuoda" , mutta olo on kuin olisi tropiikissa, aina kuuma ja alusvaatteet märät. Ei välttämättä aaltoja, vaan jatkuva hiki. Olo on inhottava ja vie voimat, ja nukkuminen on huonoa, vaikka lakanoiden vaihtoon en ole joutunutkaan.
Miten on, jos nyt alan hormonihoidon, siirtääkö se vain vaihtareiden ajankohdan tuonnemmaksi, vai saako pysyvästi pois. Olen luullut aikaisemmin että kerran hoidettuna vaihatarit pysyy myös poissa, ilman jatkuvaa korvaushoitoa, nyt olen kuitenkin jotenkin ymmärtänyt asiaa tutkiessani, että kuumuus palaa, kun lopettaa pillerit. Miten kauan tämä "kuumuusaika" kestää, jos yrittäis sinnitellä?
Entä keltarauhashormoni, olisiko turvallisempaa käyttää hormonikierukkaa, ja saada siitä paikallisesti keltarauhashormonia, vai onko niissä eroja.
Te jo kokeneemmat ja viisaammat Ellit, vastatkaa minulle tietämättömälle. Kiitos.

Yhteistyössä