Vaihdatteko sellaiselle vauvalle yöllä vaipan, joka syö yöllä?

Mä olen nyt muutaman viikon ajan joutunut aamuyöllä vaihtamaan pissavaipan meidän 2,5kk pojalle. Muutama tuttu on ihmetellyt, miksi vaihdan, kun "yöllä ei tarvii vaihtaa". Joskus klo 5 aikoihin kun poika herää toisen kerran syömään, niin on aivan pakko vaihtaa kuiviin ennen syöttöä. Muuten lainehtis lakanat :/

Ei se vaipan vaihto todellakaan ole rasite, kunhan muuten vain kyselen. Ihan kiinnostaa tietää, kuinka moni vaihtaa ja kuinka moni ei.
 
Näin kahdentoista maissa laitan syötön jälkeen yövaipan, vaihdetaan yleensä jossain vaiheessa aamuyöstä kun herää syömään, herää yleensä klo 3 ja 5 suurinpiirtein, sitten taas kasin aikaan jolloin ei sit yleensä enää nukutakaan. En todellakaan pysty pitämään koko yötä samalla vaipalla vauvaa, kun pissaa kuitenkin ikäisekseen paljon, 6 viikon ikäinen.

Niin ja meilläkin kestoja käytetään, ehkä senkin takia vaihdan muutenkin useammin.
 
mä olen kanssa pohtinut tätä asiaa. minä kyllä joudun yöllä kerran vaipan vaihtamaan. kakkaa ei tule, mutta poika pissaa todella paljon.
yksi kerta koitin jos voisin samalla vaipalla mennä pidempään, mutta sitten aamulla haisi jo ihan vaippa amoniakille ja pissaa niin paljon, että pojan peppu ihan punainen. et kyllä se sit vaihdettava on. onneksi poika ei siihen juurikaan herää tai sitten jatkaa uniaan.
 
En vaihda vaippaa yöllä, jos ei ole sattunut yli tulemaan ja kastunut yöpuku, mutta niitä kertoja ei kyllä kahta kolmea enempää ole. Kakkavaipan tietysti vaihtaisin, mutta tällaista tilannetta ei pojan 11-kuisen elämän aikana ole ollu. Kyllä meillä poika pissaa paljon yöllä, aamulla vaippa on todella täynnä ja haiseekin jo pahalle, mutta iho on pysynyt liberoilla hyvänä.
 
mamma80
Mä vaihdan 2 kk pojalle joka yö vaipan tai kaksi. Pissii ja kakkii niin paljon.. Joskus jos jätän pissavaipan vaihtamatta, löytyy aamulla vaipasta selkäkakka joka ei ole mahtunut sinne vaippaan vaan on sitten kiivennyt selkää ylös. Aluksi raahasin pojan kylppäriin vaipanvaihdolle mutta nykyään vaihdan sängyn päällä ettei poika turhaa piristyisi.
 
En vaihda,meidän tyttö ei ole ikinä kakannut yöllä ja eipä ole paljon pissaakaan yö vaipassa!Mutta muistan että esikoisen kanssa niin vaihdoin monta kertaa yöllä,oikein sinappikone ja sit myöhemmin oli pissaa niin paljon että usein oli lakana märkä.Liekö mitään eroa onko tyttö vai poika?Esikoinen siis poika.
 
tietenkin. Vauvat on erilaisia. Esikolle oli pakko vaihtaa koska usenmiten kakkakin oli tullut joka syötön välissä. Tokallekin vaihdoin puolivälissä yötä. Tää kolmas vauveli saa vaipanvaihdon tarvittaessa. Ei todellakaan kakkaa öisin, mutta joskus on tullut pissi "yli" eli vaatteetkin pitää vaihtaa ja silloin käydään myös pyllynpesulla yöllä. :wave:
 
pripel
Vauvani on jo 11kk, mutta syö paljon öisin. En vaihda vaippaa, sillä häntä se häiritsee ja jää hihhuloimaan pirteänä. Kerran koitin laittaa potalle, kun ajattelin, että pissaaminen rauhottais unta. Poika tekikin molemmat asiat siihen, mutta jäi pirteänä hihhuloimaan 1,5 tunniksi :/ Aivan pikkuisena vaihdoin paljon vaippaa yöllä, kun melkein joka vaipassa oli aina kakkaa. Eli kakkavaipan vaihdan toki aina heti, pissavaippa saa olla. Meillä käytetään kestoja eikä oo falskannu ikinä.
 

Yhteistyössä