vaide-v.

• Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti
Odottaja
Minua tosiaan ärsyttää, että vaihdevuosista kohutaan nykyisin niin paljon. Itse olen nyt kohta 53 v. ja mistään vaihdevuosista ei tietoakaan (hyvä niin), mutta, mutta..
Olen jo ainakin kolme vuotta elämästäni niitä odottanut ja kuulostellut kroppaani ja tuntemuksiani, että koska, koska ja ihan suotta. Tuleehan ne sieltä tietty, mutta aivan liian aikaisin aloin huolestumaan. Tuntuu että nykyisin jo 40-kymppisille tyrkytetään vv-oireita heti, jos jokin paikka aristaa tai kuumottaa.
Pitäis osata elää täyttä elämää miettimättä moisia, mutta joka tuutista tyrkytetään jos minkälaista apua ja neuvoa ja pahimpia ovat ihmiset, jotka jokaiseen pikku kiukunpuuskahdukseen toteavat, ahaa..sehän on siinä iässä. Muut ihmisethän ei koskaan kiukustu kuin vv-ikäiset..vai?
Eli eletään päivä kerrallaan ilman turhia murheita.

nainen 56
Ei niitä tarvitse odotella ja tunnustella. Jos sinulle niitä tulee niin huomaat kyllä taatusti. Olet ehkä siinä onnellisessa asemassa ettet tunne vaihtareista´mitään. En usko että kukaan käy lääkärissä valittamassa turhaan. Kyllä ne gynekologitkin tenttaavat ensin, ja tietävät milloin on muusta kyse kuin vaihdevuosioireista kun hormoneja kirjoittavat. Ja, kiitos luoja että niitä on olemassa niitä tarvitseville.

HOh hoijjakkaa
Pyydän sinua ystävällisesti kirjoittamaan tänne palstalle uudestaan kun alat saada vaihdevuosivaivoja. Äidilläni ne alkoivat 55-vuotiaana. Kerro sitten oletko samaa mieltä vielä.

Voihan se tosiaan olla, että pääset ""pälkähästä"".

Näihin vaivoihin olisi olemassa jo paremmat ja turvallisemmat lääkkeet jos vaivat olisivat miehillä.

Kanssasisareni voivat varmaan yhtyä siihen, että me emme vaihdevuosivaivoista turhia pulise. Vaivat ovat todelliset ja vakavat ja häiritsevät parisuhdetta ja työntekoa. Moni sairastuu vielä vakavaan vaihdevuosimasennukseen.

Terveisin leikkaushoidon takia vaihdevuosivaivainen ja hormoneja syövä 40 v.

vaihdevuodet
miksi sinä täällä palstalla käyt ?Suomessa on hyvin monta paljon vanhempaa kuin sinä joilla ei ole mitään vaihdevuosi ongelmia,et sinä mikään erikoinen ole.He ovat vaan viisaampia eikä tule tänne uikuttamaan vaihdevuosioireettomuuttaan,miten mahdat uikuttaa jos ja kun saat ne. Sinun valittelusi ei poista vaihdevuosioireita niiltä joilla ne on-ja tämä palsta on juuri niille tarkoitettu.Se että sinua ärsyttää toisten vaihdevuosi ongelmat,on pieni oire siitä että vaihdevuodet ovat sinullakin alkamassa-silloin nääs ärsyttää kaikki.

sisko
Mutta kyllähän nuo naiset näyttävät räjähtelevän nuorempinakin nykyään, eli ihan kolmikymppinen tänään käyttäytyi niin kiukkuisesti työpaikalla, että en usko yhdenkään vaihdevuosi-oireista kärsivän käyttäytyvän noin agressiivisesti. Joten pitää kai olla tyytyväinen, että ei ihan tuollaisia oireita ole vielä tullut.

minäkin
olen 45-vuotias ja kärsin inhottavista oireista, kiukkuisuuden ja yleisen ärsytyksen lisäksi masentaa ja olo tuntuu aika ajoin hyvin sekavalta. Elämänlaatu on heikentynyt huomattavasti, kyllä ottaa päähän kun ei saa olla oma energinen itsensä! Joten ole onnellinen jos ei tarvitse kärsiä.

Ap
Anteeksi te kaikki, jotka ärtyivät kirjoituksestani. Se ei ollut suinkaan tarkoitukseni. Ilmaisin itseni ihan väärin.
Mietiskelin vain omia tuntemuksiani, olen kai sellainen, joka murehtii asioita jo etukäteen. Olen 100 % varma, että tulen myös kärsimään vv-oireista, mutta aloin onneton odottamaan vain liian aikaisessa vaiheessa ja siksi täällä palstallakin käyn kuulostelemassa toisten alkamisikiä yms.

Eli sitä lähinnä harmittelin, että yleisesti kun tuntuu vv-ikä olevan aina vain alhaisempi, niin sitten tälläinen vähän normaalia myöhemmin alkavakin murehtii monta vuotta elämästään turhaan.

nainen 56
Ei ne kai nuorempana ala mutta niitä esioireita voi olla monta vuotta ennenkuin menkat loppuvat.Minulla oireet ilmestyivät 49vuotiaana ja vasta nyt vuosi sitten menkat loppuivat. Ja niin kuin sanottu kaikille ei tule oireita. Minulla on ystävätär joka ei ole huomannut mitään vaihdevuosista. Hän on mua vuoden vanhempi. Elä ja ajattele muita asiota. Sitähän voi tulla huonovointiseksi jo kun funtsii ja odottelee oireita!

Yhteistyössä