Vai muodollisuus :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuulin siskoltani mielestäni aika uskomattoman jutun.

Olimme joulupäivänä koko perhe äitini luona, samoin sisarukseni puolisoineen/perheineen. Lähtiessämme sanoin siinä äidilleni että "tulkaa vielä ennen vuodenvaihdetta käymään".

Olen tännekin kirjoittanut usein, kun äitini vetää jotain omituisia johtopäätöksiä ties mistä ja yksinään kehittää kaikenmaailman draamaa päässään. Tyyliin jos en soita viikkoon niin minulla täytyy olla jotain äitiäni vastaan tms.

Mainitsin myöhemmin siskolleni, että ei äiti sitten edes soittanut ennen vuodenvaihdetta. Itse yritin uudenvuodenaattona soittaa, mutta en saanut kiinni eikä soittanut takaisinkaan missään vaiheessa.

Siskoni oli nyt kysynyt äidiltäni, että kävitkö ennen vuodenvaihdetta siellä niin äitini oli sanonut että hän ajatteli, ettäse oli sellainen muodollisuus mitä sanotaan lähtiessä.

Siis mitä? Muodollisuus? Ai omalle äidille? Ei jumankauta. :D Ongelmia toki saa kun niitä kehittää. :D

Tänään poikkesin äidillä ja sanoin hänelle KAKSI kertaa, että tulkaa ensi viikolla käymään ja vastasi välinpitämättömästi, että "katotaan nyt". Silloin en vielä tiennyt tuota muodollisuus-juttua, kuulin sen vasta äsken.

Täytyy siis varmaan jatkossa alkaa lähetellä paperisia kutsuja.

Pitää vielä lisätä tähän tämä... Äitini mielestä minä huolehdin liian hyvin lapsistani. Siitä olen kuullut kieron kautta monet kerrat.

Tänään sitten kahvittelimme siinä ja 6v hävisi yhtäkkiä jonnekin. Sanoin sitten, että "no minne se Matti nyt katosi" johon äitini että "no mihinkä se nyt olis voinut kadota - avaruuteen varmaan tipahti". Minä totesin vain, että "ihmettelin vain, että menikö vessaan vai mihin lähti kesken syömisen". Minusta siis ok jos meni vessaan, mutta ei tarvi muuten kahvipöydästä pomppia minnekään menemään. Mutta tästäkin siis varmaan kertoo siskolleni ja puhuu puhisten siitämiten kyttään aivan liikaa lapsiani. Vaikka minusta tuo oli ihan normaalia, että odottaa jotain käytöstapoja lapseltaan kylässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
en mä kestäis tollasta äitiä. äitin pitää olla äiti eikä mikään poliisi.

Ei tätä enää oikein kestäkään. Ei tee mieli olla yhteydessä kauheasti, kun on mennyt tälläiseksi. Ja sitten haukkuu minut aina selän takana. Ja kun mitään ei ole oikeasti tapahtunut. Olemme olleet läheisiä ja paljon tekemisissä ja soitelleet jne aina paljon, mutta nyt parin vuoden aikana on yhtäkkiä muuttunut tälläiseksi. Ja kiihtyy vain. Haukkuu ja ihmettelee jatkuvasti kaikkea. Näkee ihan omituisia piilomerkityksiä kaikessa.

Yhteistyössä