vai lähtee hoitajat nyt sitte norjaan jos palkka ei nouse

  • Viestiketjun aloittaja Taare-
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon kans mietiskelly noita hoitsujuttuja ja mulla alkaa oleen fiilarit :headwall:

Mitä h*lvettiä hoitsujen oikeen pitäis saada? Kuu taivaalta vai? Täs oli joskus viikolla lehdessä 2001 lääkärilakosta, saivat sillä 10,5% korotukset kahdessa vuodessa, hoitajille luvattu jo nyt enemmän, mutta sekää ei riitä, mikä sitte, onneks en oo itte tällä hetkellä töissä, joten ei koske mua ja toinen onneks kuulun Superiin :whistle:
 
mie lähtisin irlantiin samantein :D jos siis olisin hoitsu. ja kyllä ansaitsevat reilumman korotuksen, superin pomo lähti henkselit paukkuen mut tyyty siihen kertakorvaukseen. oisin eronnu siitä liitosta heti.
 
Minä en lähde minnekään Norjaan. Elän sillä palkalla minkä saan ihan hyvin, mutta ylipäätään naisten palkkojen pitäisi Suomessa nousta -en ymmärrä, miksi naiset nousevat Suomessa toisiaan vastaan, kun pitäis pitää toistemme puolta. Aika monessa asiassa. Jopa töissäkäymisessä tai kotiäitiydessä.

Ja palkan noston piiriin kuuluvat mielestäni hoitajat, siivoojat, kouluavustajat, opettajat, lastenhoitajat, sosiaalityöntekijät, keittäjät. Ja moni muu.
 
Siis jos hoitajilla keskiansio on 2400? kuussa niin ei se minusta ole vähän! En ole ikinä saanut palkkaa mistään noin paljoa.
Mistä tämä narina nyt tulee hoitajilla.
Painukoot sitten vaikka norjaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
No mulla hoitoalan tutkinto mut nyt toimsitotyössä ku tienaa paljon enemmän. :whistle:
Sama täällä :wave: (eikä hoitsuna olis ehtinyt keskustelupalstoilla roikkua...)
Ei oliskaa ollu aikaa :D Ja nyt käyn illat vaan töissä. Saa olla päivät lasten kanssa ja kun lapset nukkuu saa mieskin aikaa :D
 
Niitä hoitajia on yritetty houkutella takaisin Suomeen ihan hakureissuilla Ruotsista, Norjasta, Iso-Britanniasta, mutta eivät tule... Eräs sairaanhoitaja oli Norjassa töissä ja maksoi opintolainansa sillä reissulla.... :whistle:
 
samaa mieltä
SEURAAVA KOPSATTU TOISESTA KETJUSTA akattaasvauhdissa-nikiltä:


"Ei nosteta koskaan kenenkään palkkoja, kielletään korotusten vaatiminenkin, kun sittenhän ne kuvittelevat olevansa parempia kuin toiset....kaikille vaan todetaan, itsepä olet alasi valinnut. Turha siis siivojien, opettajien, kaupan kassojen tai kenenkään muiden koskaan marista mistään.

Tää on aina tätä, ja lyödäänkö vetoa, että reilusti yli puolet näistä Tehyn vaatimusten (tai ylipäätään hoitajien palkankorotusten) sättijöistä ovat naisia. "Jos emme me saa, ei saa kukaan muukaan saada" --> tyypillinen asenne naisvaltaisilla aloilla. Eikä mikään koskaan muutu. Kukaan ei voi kuvitella, että kaikki naisvaltaiset alat nostettaisiin palkkakuopasta yhdellä kertaa. Tällä kertaa se lupaus (tyhjä sellainen) ja vuoro annettiin hoitajille vaalien alla. Jostain ryhmästähän se aina on aloitettava. Nykytilanne: Ukot nauravat partaansa, kun naiset tappelevat keskenään.

Minusta on hyvä, että "munaton" liitto kerrankin repäisee. Eikä se ole yhden liiton syytä, jos muut liitot ovat sopimuksen allekirjoittaneet. Valittakaa omiin liitoihinne, älkääkä Tehyn kimppuun hyökätkö. Tehy ajaa jäsenistönsä etuja, kerrankin. Ja joo, olen entinen Tehyläinen, entinen vanhuspuolen sairaanhoitaja. Lähdin jo muutama vuosi sitten vaihtamaan alaa (uudestaan koulun penkille siis), enkä ole sekuntiakaan sitä katunut. "

Niin asiaa kuin olla ja voi. Hoitajia syytetään vertailusta muihin aloihin, mutta sitä samaahan te muutkin teette jatkuvasti. Mistään ryhmästä ei tuolla asenteella sitä korotusta koskaan aloiteta, kun joidenkin mielestä joku aina ansaitsee korotuksen enemmän kuin ehdolla oleva ryhmä. Ja todellakin, ukot nauravat partaansa, kun naiset tappelevat keskenään. Sehän niiden tavoitteenakin on ollut. Ja pääasia jää sopivasti tuon tappelun jalkoihin lopputuloksena se, ettei kukaan taaskaan saa mitään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis jos hoitajilla keskiansio on 2400? kuussa niin ei se minusta ole vähän! En ole ikinä saanut palkkaa mistään noin paljoa.
Mistä tämä narina nyt tulee hoitajilla.
Painukoot sitten vaikka norjaan!
Muistaakseni aamulehdessä oli just pari päivää sitten, että sairaanhoitajien keskiansiot on n. 2800 euroa kuussa.
 
sh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis jos hoitajilla keskiansio on 2400? kuussa niin ei se minusta ole vähän! En ole ikinä saanut palkkaa mistään noin paljoa.
Mistä tämä narina nyt tulee hoitajilla.
Painukoot sitten vaikka norjaan!
Muistaakseni aamulehdessä oli just pari päivää sitten, että sairaanhoitajien keskiansiot on n. 2800 euroa kuussa.
Just ja samaisessa yhteydessä että kaupantädin 2100 euroa;) Että molemmat varmaan pitää paikkaansa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis jos hoitajilla keskiansio on 2400? kuussa niin ei se minusta ole vähän! En ole ikinä saanut palkkaa mistään noin paljoa.
Mistä tämä narina nyt tulee hoitajilla.
Painukoot sitten vaikka norjaan!
Muistaakseni aamulehdessä oli just pari päivää sitten, että sairaanhoitajien keskiansiot on n. 2800 euroa kuussa.
Just ja samaisessa yhteydessä että kaupantädin 2100 euroa;) Että molemmat varmaan pitää paikkaansa.
Todennäköisesti pitääkin. :)
 

Yhteistyössä