Vai että koulusta ei saa enää olla poissa jos lapsi on kipeänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Tosiaan yksi opettajani soitti: "Oletko tulossa kouluun" , totesin vain että "En ole, tyttäreni on kipeänä" ja hän totesi "selvä, tiedätkö että et pääse kurssiani läpi koska tänään tulee 7h poissa oloa, sitten on 15h täynnä ja lapsen sairastuminen ei ole syy olla poissa koulusta, hoitajia saa lapselle esim. MLL:n kautta"

ANTEEKS MITÄ VITTUA?

Jos on läsnäolopakko niin valitettavasti liikaa pois on liikaa pois ja kurssi uusittava, yksinkertaista. Itsekin olin viikon 40 asteen kuumeessa ja korvasin tunteja kun oli koko viikko samaa kurssia.

Ei töistäkään voi olla pois loputtomiin (palkallisena ainakaan), vaikka olisi lapsi kipeänä. Eikä kursseja voi suorittaa poissaolemalla, eikös nämä ole ihan selviä asioita? Kurjaa, mutta minkäs näille teet.

Meillä sairaanhoitajaopinnoissa on jotain juttuja mistä ei saa olla yhtään poissa (esim. laboraatiotunnit), vaikka olisi koko perhe 40 asteen kuumeessa, tai ne pitää korvata. Joskus ei ole mahdollisuutta korvata, joten kouluun mennään sairaanakin. Mutta jos ei ole mitään niin tärkeää, etteikö kotonakin voisi samat asiat opiskella, niin en kyllä ymmärrä tuota.. Meillä sellaisissa kursseissa on, että tulee vaan jotain lisätehtävää.

Juju on siinä, että mulla on tosi vähän poissaoloja, ihan minimissä ne on. Meillä ollaan harvoin sairaita, ja nyt kun olen raskaana on tullut muutama poissa olo koska on neuvola käyntejä, ultra ja opiskelen eripaikkakunnalla.
Ymmärrän toki tuon läsnäolo pakon, yms mutta rupes ärsyttämään :,/ hormoonit!

Tottakai saa olla poissa jos lapsi on sairas. Mutta et kai tosissasi kuvittele opintojesi etenevän ilman että olet paikalla?

Minulla on tullut aika paljon poissaoloja (ne sh-opinnot), oman ja lapsen sairastelun takia, vähän myös sen takia kun isä sairasti nyt syksyllä, syöpä loppuvaiheessaan (kävin mukana lääkärillä jne), ja hyvin on opettajat antanut korvata niitä poissaoloja esim. kirjallisilla töillä, ja on olleet ymmärtäväisiä..

Mun mielestä koulussa ja töissä pitäisi olla samat säännöt: kipeän lapsen kanssa saisi olla 3vrk poissa.
Kumminkin äiti on lapselle paras hoitaja!

Ei tuo toimi joka koulutuksessa. Meillä ainakin on läsnäolopakko ja jos on liikaa poissaoloja, niin kurssi ei mene läpi. On tietysti aika suositeltavaa, että lähihoitajat opettelee asiat opettajan valvonnassa eikä kirjekurssina...

Monille on yllätys se että kun oikeasti opiskellaan jotain niin siellä pitää olla ihan oikeasti paikalla. Moni on tottunut peruskoulussa ja lukiossa sluibaamaan jos jollain tekosyyllä. Mutta kun monissa opinnoissa on kursseja joissa on 100% läsnäolopakko niin siellä pitää ihan oikeasti olla ne kaikki tunnit.

Mun mielestä koulussa ja töissä pitäisi olla samat säännöt: kipeän lapsen kanssa saisi olla 3vrk poissa.
Kumminkin äiti on lapselle paras hoitaja!

En nyt itse ainakaan toivo, että esim. neuvolatätimme on ollut poissa tuon kolme päivää juuri silloin, kun koulussa on harjoiteltu esim. pistämistä. Tottakai voi koulusta olla pois, mutta ei voi olettaa, että opinnot edistyisivät poissaolosta huolimatta.

Tottakai koulusta voi olla pois ja pitääkin olla omaa lasta hoitamassa, mutta tärkeät tunnit on korvattava sitten kun se seuraavan kerran tulee mahdolliseksi. Joskus vasta seuraavana vuonna, mutta siltikin.

Meillä oli opiskellessa kursseja joilla ainoa hyväksyttävä poissaolosyy oli oma sairastuminen ja hyväksynnän saanti vaati lääkärintodistuksen. Lisäksi oli muutamia kursseja joille ei edes lääkärintodistus riittänyt poissaolon hyväksyntään, vaan kurssi oli suoritettava uudelleen. Muilla kursseilla poissaolo lapsen sairauden takia oli hyväksyttävää jos olli toimittaa lääkärintodistus. Niitä opintoja kun ei voi korvata sijaisella, niin kuin töissä.

Ihan luonnollista tuo on. Saatko ajokortinkaan jos oot poissa puolilta teoriatunneilta?

Koulussa on juttuja joilla on pakko olla paikalla jos haluu kurssit läpi. Tietty voit rästiä ne vaikka ensvuonna, mutta valmistuminen voi viivästyä.

[QUOTE="vieras";22611549]Meillä sairaanhoitajaopinnoissa on jotain juttuja mistä ei saa olla yhtään poissa (esim. laboraatiotunnit), vaikka olisi koko perhe 40 asteen kuumeessa, tai ne pitää korvata. Joskus ei ole mahdollisuutta korvata, joten kouluun mennään sairaanakin. Mutta jos ei ole mitään niin tärkeää, etteikö kotonakin voisi samat asiat opiskella, niin en kyllä ymmärrä tuota.. Meillä sellaisissa kursseissa on, että tulee vaan jotain lisätehtävää.[/QUOTE]

Juu tällaisin ehdoin sitä on tullu sh-opinnot suoritettua. Ja juu tuli oltua pois kun oli itse tai lapset kipeenä, mut sitte piti vaan tehdä lisää töitä. Se on ap aikuisten elämä sellasta :/

Yhteistyössä