Vahinkoraskaus- kuinka kertoa miehelle?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Apua! Olen uudessa parisuhteessa, ja olen tullut ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Minulla on jo lapsia,
miehellä ei: Hän on kyllä kertonut toivovansa lapsia tulevaisuudessa. Hön on myös useamman kerran vitsaillut siitä että onkohan mahassa vauva, kun olen valittanut turvotusta.
Sain tiedon tänään,
miten kerron tämän hänelle? Ahdistaa ja pelottaa. En tiedä mitä tehdä, jos hän ei halua että jatkan raskautta.
Olemme molemmat lähempänä 40v.
Kaikki vinkit ovat tervettuleita! Kuinka kerron? Olen itsekkin todella shokissa.

vierailija
Paras vaa suoraan sanoa että oot raskaana. Ei ainakaan kannata salata ja mennä esim aborttiin ilman että mies tietää. Se vaan aiheuttaa ongelmia parisuhteeseen ja mahdollisesti sun psyykkeeseen.

vierailija
Jos hän on ilmaissut, että haluaa tulevaisuudessa lapsia ja olette kuitenkin molemmat jo lähemmäs 40 niin äkkiseltään tuntuisi, että mies ottaisi uutiset ihan innolla vastaan. Ymmärrän kyllä, että uudehko parisuhde varmasti jännittää. Kertoisin kuitenkin suoraan, siinä samallahan näet, miten mies reagoi tällaisiin tapauksiin. Ei kannata miettiä toisen puolesta pahimpia skenaarioita, todellisuus voi olla aivan toinen.

• Tykkää
Reactions: Emmelie75
vierailija
No joo tottakai! Odotan muutaman päivän, eka viikko kuitenkin iso km riski…
Mies on ihan yhtä lailla oikeutettu tietää raskaudesta ja myös mahdollisesta keskenmenosta.

Minusta outo ajatus jos olisin raskaana ja saisin keskenmenon, etten kertoisi miehelle siitä mitään.

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni, kerrot miehelle että olet raskaana ja keskustelette asiasta.

vierailija
Jos hän on ilmaissut, että haluaa tulevaisuudessa lapsia ja olette kuitenkin molemmat jo lähemmäs 40 niin äkkiseltään tuntuisi, että mies ottaisi uutiset ihan innolla vastaan. Ymmärrän kyllä, että uudehko parisuhde varmasti jännittää. Kertoisin kuitenkin suoraan, siinä samallahan näet, miten mies reagoi tällaisiin tapauksiin. Ei kannata miettiä toisen puolesta pahimpia skenaarioita, todellisuus voi olla aivan toinen.
kiitos rohkaisusta!
Näin teen kun näemme ensi kerran. Eihän tämä ole yksin minun vastuulla.

Yhteistyössä