Vahingossa

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kävelin koti pihalle Naapuri pakkasi tavaroita pakuun. Moikkasin ja kysyn mitä teet. Muutan mökille. Tulee halvenmaksi. Laitan asunnon myyntiin. Muija lähti viikonloppuna vanhempien luokse. Sanoi että ei tule takaisin. En rupee sellaisen akan takia ryyppää. Miehen puhetta sanoin ja avasin oven.

vierailija
Jätin vaatteet eteisen ja avasin jääkaapin vain muutama kalja tölkki. Voi perkele ei mitään syötävää. Pakko lähteä kauppaan. Otin pari kassia mukaan ja lähdin kaupalle. Piti kävellä vähän mutta ei haitannut. Kaupan pihalla oli nuorisoa. Istuivat penkillä olivat laittaneen 2 penkkiä vastakkain ja braattailivat. Joku joi energia juomaa joku soitti musaa kännykästä. Normaalia.

vierailija
Avasin kaupan oven. Myyjät juorusivat keskenään. Yhden kassan ympäri. Praattailu oli äänekästä. Mutaa en saanut kunnolla selvää. Jatkoin matkaa ja otin korin käteeni. Kiersin ja lappasin ostokset koriin. Kassalla oli vain 1 toiminnassa. Kävelin siihen. Myyjät hiljenivät. Ja kassa neiti toimi eleettömästi muta nopeasti. Laitoin ostokset kassiin. Myyjät aloittivat heti taas puhee.. En kuunnellut vaan lähdin kaupasta. Nuoret tulivat luokseni. Mitä myyjät sanoivat hän kysyi. Ei mitään sanoin. Kauppa menee kiinni ensi viikolla yksi sanoi. Pitäjä lopettaa. Eikä löydy uutta. Ja keskusliike ei jatka jollei uutta pitäjää löydy. Jaa sanoin. Täytyy sit hakea kaljat kauenpaa vastasin. Luulin nuorten valehtelevan. Eime puhuta paskaa yksi sanoi. Se lopettaa. En voi mitään mutta ose paska juttu. Miksi se tapahtuu noin äkkiä. Keskusliike oli unohtanut pitäjällä oli määräaikainen sopimus ja ei haluu enää jatkaa. Ei sitä huvita. On sillä joku syy sanoin. Mutta en voi mitään. Me etitään uusi pitäjä nuoret sanoivat. Moikkasin ja lähdin kävelee kotiin. Naapuri lähtee hyvään aikaa. Ei sitten nälkä yllätä. Naapuri paku ei ollut pihalla. Oli varmaan lähtenyt mökille. Tavaraa viemään. Aukasin oveni ja otin ulkovaatteeni pois. Kun joku soitti ovikelloa. Avasin naapurin muija oli siellä. Kysyi olenko nähnyt miestään. Sanoi että tunti sitten pihalla. Mutta ei taida olla kotona. Ei ole sanoi naapurin muija. Se saisi lainata bakuaan. Olin hiljaa ja leikin tietämätöntä. Kai hän yöksi kotiin tulee sanoin. Niin tulee sanoi muija ivallisesti. Ja lähti. Otin

vierailija
Otin kengät pois. Ja otin kassin ja kävelin keittiöön. Ja taas soi ovikello. Kirosi kuka siellä taas on. Avasin oven johtokunnan puheenjohtaja oli siellä antoi kutsun vuosi kokoukseen. Sanoin että oon vuokralla. En voi ottaa sitä. Toimita omistajalle. Ei perkele miksi se ei ole ilmoittanut uutta osoitetta. Luulin että sinä olet uusi omistaja. En ole vuokrasin tän joltain lakimieheltä. Kohtuu hintanen mutta. Jääkaappi pitää kamalaa ääntä. Han vuokrasopimuksen jossa oli lakimiehen tiedot soita numeroon sanoin. Puheen johtaja otti kännykän taskusta ja soitti. Sieltä vastattiin. Moikkasin ja laitoin oven kiinni. Kiersin ovikellon kellon pois ja pudotin sen lattialle. Ja menin keittiöön tekee ruokaa. Nyt saan olla rauhassa. Laitoin viellä puhelimen äänettömälle. Tein ruokaa lihapullia laitoin niihin punasipulia ja ciliä. Ja keitin spagetti. Lappasin niitä lautaselle kun joku koputti terassin oveen ikkunaan. Avasin terassin oven. Naapurin tytär oli siellä. Se tuli sisälle 15 vuotta nuorta energiaa. Mun vanhemmat on tulleet hulluksi. Ne eroaa. Toinen muuttaa vanhempiansa luokse ja toinen mökille. Mä jään tänne asuu. Mutta annatko mulle ruokaa kans ne ei välitä minusta haukkuvat vain toisiaan. Laitoin spagetti ja lihapullia lautaselle. Ja annoin hänelle. Niissä on sitten ciliä ole varovainen ja juo vettä jos polttaa. Laiton hanasta vettä pulenlitran kalja lasiin ja annoin sen. Neito söi kysyi vain onko ketsuppia.. Mutta hyvin maistui ilman sitäkin. Söin itsekin. Ja join kaljaa täytyy vetää kännit kun sotku on ohi. Syötyään neito kiitti. Onko sulla huonetta jossa voin tehdä läksyt neito kysyi mulla on huomenna kokeet ja pitäis viellä lukeakin. Ei oikeen ole mutta tee täällä pöydällä. Lähen pois siksi aikaa tuun 21.30 takaisin keksitään sit jotakin. Otin jo ovikellon kellon pois kukaan ei pysty häiritsee. Jää kaapissa on 2 tölkkiä kolaa voit juoda ne. Jos janottaa.. Laitoin loput lihapullat jääkaappiin ja lähdin. Otin polkupyörän ja ajoin kirjastolle. Omatoimi aika kello 21 ja kulman takana baari kyllä saisin ajan kulumaan. Luin päivän lehtiä selasin koneelta ulkomaalasia lehtiä. Ei mitään uutta. Ulkomaileaisessa erä lehdessä oli mielenkiintoisia uutuuksia erä retkeilyyn. Ei mitään roska tavaraa vaan kirjoittajan mielestä hyödyllisiä ja toimivia. Kello 20 kävin baarissa juomassa pari olutta ja ajoin kotiin. Siellä neito luki viellä kokeisiin menin 15 minutoksi terassille. Että sai keskittyä kunnolla loppuun. Kysyin häneltä voitko mennä kotiin nukkumaan voin mennäkin jos eivät tappele hän sanoi. Annoin kolat mukaan. Ja sanoin tuu takas jos et saa olla rauhassa. Neito pujahti ulos terassilta. Istuin ja katsoin hetken tv tä. Uusintoja ja politiikkaa. Menin nukkumaan. Aamulla Pomo soitti kun viellä nukuin. Tuu töihin hän sanoi. Tuu tuun sanoin. Ei kun nyt heti hän lisäsi. Laitoin vattet päälle ja lähdin pysäkille. En paljon normaalia aikaisemmin kerkinyt. Pomn auto oli pihalla. Avasin versttan oven Pomo jo siellä odotti. Kato nyt hän sanoi joku terroristi lauma on yöllä käynyt täällä ja hajottanut paikkoja joo vähän sanoin. Tää päivä menee ainakin siivoamiseen Pomo sanoi. Ju ju sanoin ja menin vaihtaa vaatteet. Pian ilmestyi pari poliisia paikalle tulivat katsomaan tuhoja. Teidän täytyy soittaa vaikutus yhtiöön he sanoivat. Mutta ottakaa itsekin kuvia varmuuden vuoksi. Vihdoin Pomo sai yhteyttä vaikutus yhtiöön

vierailija
Tarkastaja tuli käymään yllättävän nopeasti. Ja anto luvan siivota paikat. Koko päivää ei siinä mennyt mutta juotiin kaljaa loppu päivä. Pomon muija heitti kotiin ja koko matkan motkotti pomolle kaljottelusta. Kiitin matkasta ja hyppäsin pihalle. Kävelin koti ovelle olin avamassa ovea kun naapurin nuori neito tuli luokseni. Teetkö mulle taas ruokaa hän kysyi. Mulla on vielä niitä eilisiä lihapullia sanoin. Keitä spagetti ja syö ne. Mutta sitä ketsuppia ei ole. Sanoin. Meni. Sisälle ja neito rupesi kokkaamaan. Istuin sohvalle. Sanoin neidolle että en syö. Ja nukahdin. Heräsin tunnin päästä ja neito teki läksyjä keittiön pöydällä. Riitelevätkö vanhempasi. Kysyin. Ei ne kerkiä kumpikin kerää tavaroitaan. En tajuu niitä ne on sekoja hän vastasi. Tee rauhassa läksysi meen terassille. Avasin terassin oven ja istuin penkille. Ilta oli kyllä pimeä. Kääriydyin ottamaan vilttiin. Ja laitoin musiikkia soimaan vanhasta matka radiosta. Pian paikalle tuli 3 teiniä. Onko toi Nella sun luon ne kysyi. On se tekee läksyjä keittiön pöydällä. Joo se on nero sanoi kaikki yhdessä. Jos se kerkis tulla meidän kaa kaupalle. Käykää kysymässä sanoin. Pian nuoret lähtivät Nella sanoi että ei viivy kauan ja pyysi että saisi jättää laukun. Lupasi tulla sen hakemaan. Voi perkele joudun huolehtii naapurin lapsesta. Menin sisälle mutta en laittanut ovea lukkoon. Rojahdin sängylle.

vierailija
Eri oikein nukuttanut. Joten kävelin jääkaapille ja otin oluen katsoin viellä tietokoneella sähköpostia. Lehti tilaus mainoksia ja matka tarjouksia. Ei mitään järkevää. Eikä tvstäkään tullut mitään. Otin toisen oluen ja totesin että menee se ilta näinkin. Parin tunnin päästä Nella tuli kavereineen takaisin. Olivat tehneet kyltin rupea kaupan pitäjäksi ja laittaneet siihen jonkun puhelinnumeron ja sähköposti osoitteen. Sanoivat vievänsä sen kaupan sisäänkäynnin viereen.

vierailija
Neito otti kassinsa ja sanoi menevänsä kotiin jos vanhemmat eivät ole siellä. Otin viellä pari olutta. Huomenna ei ole töitä eikä mitään muutakaan. Aamulla neito tuli terassin ovesta sisään ja kysyi voiko hän tehdä aamiasta kun heiilä ei oo enää mitään ruokaa. Sanoin tee vaan mutt ei siellä jääkaapissa ole muuta kun kaljaa ja munia. Pian kuului ääniä keittiöstä. Oli tehnyt jotain muna tonnikala risottoa. Ja tarjosi minullekin. Ei ollut pahaa. Kysyin häneltä saatko ruokaa tänään. Haetaan kaupasta jotain sanoin. Otin kaapista pari kassia ja sanoin että meen kaupalle tuutko mukaan. Kävelimme kaupalle. Ulko ovella oli paljon nuorten tekemiä mainoksia rupea kaupanpitäjälsi ja siihen liittyviä. Asiakkaat pysähtyivät hetkeksi niitä katsomaan ja jatkoivat matkaa. Neito otti korin ja lappasin siihen ruokia.. Kysyi saako ottaa pakaste pizzaa. Menimme kassalle missä oli nuoria jotka moikkasi at neidolle. Ja hän jäi hetkeksi heidän kanssaan puhumaan sanoin että voit hyvin jäädä tänne jaksan kantaa ostokset tuu kello 13 syömän. Neito jäi kauppaan ja lähdin. Kun kassa neiti tuli luokseni. Onko sinulla jotain peliä Nellan kanssa hän kysyi. Mitä nyt ihmettelin. Olin hölmistynyt. Nussitko sinä Nellaa hän kysyi. Voi perkele sen vanhemmat riitelevät eikä tee sille ruokaa. Ja mua syytetään pedofiiliksi kun autan sitä Kuka perkele sinä olet. Olen Nellan täti hän sanoi. Etkö tiedä että Nellan vanhemmat eroaa eikä ne välitä neidistä mitään. Oon hänen Naapuri ja teen sille ruokaa ja annan sen tehdä luonani läksyt rahassa. Kun sen Vanhemmat huutaa toisilleen. Rupea sinä vielä sotkee niin hyvä tulee sanoin. Jatkoin matkaa kun Nella juoksi kuuntelee meitä. Sanoi että olen hänen otto isä. Ja muutaa luokseni jollei vanhemmat tule järkiinsä. Voi perkele ajattelin mielessä mutta jatkoin matkaani. Nella ja kassaneiti jäivät juttelee kun kävelin kohti kotia. Tein makarooni laatikkoa ja laitoin sen uuniin. Sen pitäisi olla valmista 13.30. Rupesin siivoamaan terassia. Kun joku soitti ovikelloa. Siellä oli 2 naista jotka esittelivät itsensä sosiaalista tanttoja sosiaalista päivityksestä. Sanoin mennään terassille keskustelee. Niin nähdään jos naapurit on kotona niin nekin voivat liittyä siihen. Istutiin tantat muovi tuolille ja hain itselleni retki tuolin. Tantat kysyivät asuuko Nella luonani. Sanoi että käy tekemässä läksyt ja syömässä. Käy kotonaan nukkumassa eikä viet muuta aikaa luonani. Sen vanhemmat on eroo massa ja ne on taitanut unohtaa että heillä on 15 vuotias tytär. Kaikki on ok ei teidän kannata häiritä neitoa. Sen koulun käynti ja muukin voi häiriintyä. Sen täti on kaupassa kassalla se luulee että panen Nellaa mikä ei pidä paikkansa. On liian nuori minulle. Keskustelkaa sen opettajan kanssa onko kaikki ok. Mutta jättäkää neito rauhaan katon että se saa ruokaa ja että sillä on kaikki ok. Se kyllä huolehtii itsestään. Tekee kaiket illat läksyjä ja lukee tiede kirjoja. Nähdään vaikka 2 viikon päästä uudelleen. Meidän pitää kyllä puhutella vanhempia sanoi toinen. Puhutelkaa vaan sanoin jääkää kytikselle jos ne tulee hakee tavaroita. Eikö ne asu täällä enää toinen kysyi. Ne on koko viikon muuttaneet toinen mökille ja toinen äitinsä luokse. Kyllä 15 vuotiaalle pitää olla vanhempi toinen ärähti. On sillä minä joka tekee ruuat ja kuuntelen sitä ja sen murheita. Nyt ne on hommaamassa uutta kaupan pitäjää. Kun vanha lopettaa. Nella tulee kello 13 syömään. Soittakaa poliisit ja viekää käsiraudoissa pois. Mutta kahdestaan ette häntä vie. Tantat jupisivat keskenään.

vierailija
Me tullaan ensiviikolla uudestaan. Toinen sanoi. Mutta me mennään nyt anna tämä kirje kuori Nellalle. Morjen sanoin tantat lähtivät terassilta katsellen naapurin ikkunoita. Siellä ei ollut ketään kotona. Laitoin oven kiinni. Vähän ennen yhtä Nella tuli terassin kautta. Täällä kävi sosiaalista tanttoja sanoi mutta älä hermostu ei ne sua viellä lastenkotiin vie. Joo mun täti oli ne soittanut. Se on samanlainen kahjo kun vanhemmat. Mutta en lähde mihinkään hän sanoi. Mulla menee koulu hyvin enkä käytä päihteitä. Ne ei voi mua ottaa huostaan. Kirjoitan tänään suomen Kuvalehden toimittajalle ja pyydän häneltä apua. Tunnetko jonkun sieltä. Olen netissä keskustellut muutaman toimittajan kanssa tiede asioista ja ne kyllä auttaa ja tekee asiasta julkisen jos ne tantat ei kuuntele minua. Tässä on kirje tantoilta ja annoin kirjeen Nellalle. Laiton lautaset pöytään ja odotin vielä hetken kun otin laatikon uunista. Se on sitten kuumaa eikä mulla ole vieläkään ketsuppia. Sä et tykkää ketsupista neito sanoi. En enkä osta. Vastasin Nella söi ja kiitti meen viellä kaupalle siellä alkaa kello 15 nuorten pika miekkari kaupan jatkumisen puolesta. Neito lähti ja istuin sohvalle. Ja join olutta. Tekis mieli lähteä grillaa. Jonnekin. Kun ovikello soi. Pari poliisia oli siellä pyysin sisälle. Ja kysyin mitä asiaa. Olen kuulema juottanut alkoholia naapurin tytölle. Katsoin poliiseja voi että sanoin mitä muuta olen tehnyt. Täällä kävi 2 sosiaalista tantraa 3 tuntia sitten eikäne siitä mitään puhuneet. Minua on tänään nimitelty kyllä kaikella tavoin. Sanoin. Nella on kyllä niin fiksu että se ei alkoholin koske sanoin. Enkä anna sitä kenelle alaikäisellä. Mutta meille on soitettu. Toinen poliisi sanoi. Pidätetäänkö minut kysyin. Kyllä toinen poliisi sanoi. Et ole tosissasi vastasin. Jonkun juoruakan puheista pidätetään syytön. Toinen poliiseista kysyi voiko katsella paikkoja. Ihan vapaasti sanoin. Poikamiehen asunto. Jääkaapissa kaljaa tiskit tiskaamatta ja vaateet pesemättä. Toinen kiersi 30 neliön yksiötä ja toinen soitti jollekin. Menin terassille että saavat olla rauhassa. Toinen poliiseista tuli sulla on jääkaapissa kaljaa niin on ja Jun sen kaiken. Neela ei käytä mitään päihteitä eikä notku iltaisin ulkona. Sillä on ystäviä suomen tiedelehtien toimittajia. Se on viisaampi kun me 3 yhteensä. Ja sen vanhemmat eroaa tai ainakin niiden pitäisi. Missä tyttö nyt on. Se on ostarilla pitävät pika miekkarin että kauppaa ei suljeta että uusi pitäjä löytyy. Tulee varmaa ajoissa kotiin kyllä. Tulee ensin moikka minua. Toinen tuli ulos tarvii lähteä se sanoi. Joku mellakka. Polisit lähtivät. Puolen tunnin päästä Nella tuli. Kuulin että täällä on käynyt poliisit. Lähdin heti tulle tulin urheilukentän kautta että eivät huomaisi minua. Tos on mun puhelin numero soita minulle että saa sinun numerosi. Ja anto paperi lapun minulle. Meen kirjoitta niille toimittajille saavat auttaa minua..

vierailija
Lähden kävelee sanoin. On. Ainakin 4 tuntia poissa. Ju juu neito sanoi ja lähti. Pakkasin reppuun bratvursti paketin ja tee pannun ja 4 olutta ja lähdin kävelee kohti pururataa. Puolen tunnin päästa saavuin laavulle siellä oli riittävästi porukkaa. Moikkasi ja sanoin jatkavani matkaa. Tiesin että 15 minutin päässä on vanha laavu. Se on vanhan reitin varrella eikä siellä käy juuri ketään. Ennen laavua keräsin sylisen risuja. Siinä se oli ajan kyllästämä mutta toimiva ei se varmaan enää kyllä vettä täysin pidä mutta minulle riittää. Taitoin risuja ja heitin ne nuotio paikkaan. Kaasin vähän sytytysnestettä joukkoon j heitin tuli tikun. Annoin tulen rauhassa palaa ja käänsi ritilän sen päälle. Laiton tee pannun lämpiäään. Pian se kiehui ja lisäsin irto teetä. Ja laitoin bratvursti tulille. Ja avasin oluen. Nautin hiljaisuudesta. Kun huomasin pienen koiran tulevan laavulle. Pian sen jäljessä tuli nainen jolla oli viimeisen päälle ulkoilu vaatteet moikkasin. Ja hän vastasi. Tulitko tuolta metsälammen laavuta kysyin. Siellä oli puolituntia sitten paljon porukkaa. En tullut sanoi nainen. Tulin vaan hetkeksi istumaan ja ulkoilee koiran kanssa. Se aina kävelee tänne. Sen entinen omistaja kävi aina täällä. Ja koira jatkaa perinnettä. Hieno perinne. Ei tää ne taida enää ketään eksyä. Ei olet ensimmäinen kenet nään täällä sanoi nainen. Onko tämä sinu mailla. Pitääkö minun lähteä. Ei pidä nainen vastasi. Sain tämän perinnöksi. Taitaa olla rauhoitettu tai jotain nauraa. En tiedä. Mutta kiva paikka pitäis kunnostaa tai purkaa. Niin on vastasin mutta pidän tällaisenään. Ei eksy turhaa purukkaa. Mulla on tee tä bratvursti ja olutta kelpaako. Koiralle kelpaa bratvursti ja minulle tee. Hän vastasi. Kaadoin vihreään kuppiin teetä ja ojensin sen naiselle. Ojensin sokeri pussi jossa oli pala sokeria. Nainen otti yhden. Ja laittoi sen kuppiin. Otin nuotiota yhden bratvursti ja annoin sen koiralle. Tulin hetkeksi ulos sanoin naiselle. Naapurit tekee eroa ja niiden tytär on kärsijänä. Käy minun luona syömässä. Onneksi on jo 15 vuotias. Ja sosiaalista tantat sitä jahtaa. En oikein ymmärrä. Vai tantat sanoi nainen. Minäkin olen sellainen. Sit mun pitää olla hiljaa ettei poliisit tuu taas pidättää minua. Ne kävi jo päivällä mutta lähtivät tyhjin käsin pois. Niille tuli joku kiireempi keikka. Miksi ne sua tuli pidättää. Pitkä juttu join kaljan loppuun ja kaadoin kullallekkin teetä. Selitin naiselle jutun juurta jaksaen senkin että Nella otta yhteyttä suomen Kuvalehden toimittajiin. Voisinko minä auttaa jotenkin nainen kysyi lopussa. Et varmaan sanoin. Voin minä sanoi nainen. Mutta oikeassa he ovat. Ei nuori voi yksin kotona nukkua noin kauan. Minä olen naapurissa turvana. Nainen katsoi minuun. Ei taida sinuun voida luottaa. Kun tarjoat vieraille teetä. Söin bratvursti ja annoin koiralle vielä yhden. Ja lähdimme naisen kanssa saman aikaan pois laavuta eri suuntiin.

vierailija
Kävelin kotiin ja kävin suihkussa. Laitoin likaisia pyykkejä pesukoneeseen kun netio tuli luokseni. Siellä kaupalla oli poliisikin. Käskivät meitä lähtemään mutta porukka ei lähtenyt. Otin valokuvin. Kirjoitan jutun paikallislehteen. Toivottavasti julkaisevat. Neidon silmät olivat täynnä energiaa.. Mee sitten nukkuu sanoin ettei. Kukaan soita poliisit. Katselin hetken tv tä ja nukahdin. Aamulla jatkoin terassin siivousta. Naapurin terassilla oli joukko nuoria neitoja. Näkivät minut ja tulivat moikkaamaan. Nella ei päästä heitä sisälle. Tuli yhtenä äänenä. Fiksu neito sanoin joku soittaa heti että siellä on kotipileet ja Nella huostaan otetaan. Tulkaa mun terassille ja odottakaa Nella täällä. Sisälle ette tuu. Mua on jo syytetty pedofiiliksi ja ties miksi. Pian Nella tuli ja neidot hävisivät. Olisi tehnyt juoda kunnon kännit ja unohtaa asia. Mutta neidon olisi voinut käydä huonosti. Soitin Nellalle ja kerroin missä on vara avaimeni ja sanoin että tänää on sitten se pizza päivä lähden kävelylle. Laitoin 6 tölkkiä kaljaa reppuun ja lähdin laavulle. Metsälammen vaa Ulla oli kunnolla porukkaa. Sen kuuli jo kaukaa. Kiersin sen ja jatkoin vanhalle laavulle. LItoin nuotion palamaan ja avasin oluen. Istuin vaan ja katselin tulta ja luontoa. Puolen tunnin päästä eilinen koira tuli yksin. Taisit karata sanoin sille. 15 minutin päästä eilinen nainenkin tuli. Arvasin että olet täällä. Mulla olisi muuta tekemistä. Hän ojensi talutushihnan minulle ja näytti mml kartalta paikan mihin koiran saa palauttaa. Join viellä pari kaljaa ja annoin koiralle pätkän metvurstia ja kaadoin vettä kuppiin. Lähdimme kävele kohti naisen näyttämää paikka. 15 päästä tulimme hirsitalon pihalle soitin ovikelloa. Nainen tuli avamaan viitoi sisälle ja puhui puhelimeen. Otin kumi saappaat pois ja kävelin eteen päin. Nainen viitoi istumaan pirtti pöytään. Ja koira meni takan viereen. Nainen lopetti puhelun. Otatko kahvia hän kysyi. En juo kahvia vastasin. Ei mitään nainen toi lasin pöytään ja kaatoi siihen wiskyä. Jim Beamia. Maistelin ja kiitin.

vierailija
Miten Nellalle menee. Hän kysyi. Hyvin vastasin ei päästä ketään sisälle ettei joku soita bileistä. Viisas tyttö nainen sanoi. Mutta ei sitä voi yksin kotiin jättää. Asunhan minä vieressä sanoin. Ei riitä. Niille vanhemmille pitää saada järkeä päähän. Ei ne taida heti rauhoittua. Sanoin. Ja se oli yhteydessä eilen illalla suomen Kuvalehden toimittajiin. Nella ei aio antaa periksi. Se ei aio muutaa mihinkään. Sit jonkun täytyy muutta hänen luokseen joku sukulainen. Ei taida neito sitä hyväksyä. Sanoin. Unohdetaan hetkeksi koko juttu ja syödään. Mulla on uunissa evakko paistia. Syödään ja mennään yhdessä jututtaa neitoa niin kun sinä sanot. Täytyy toimia muuten hänet otetaan huostaan jonkun yli innokkaan tantan toimesta. Naisen tekemä evakko paisti oli hyvää. Mennään kävelten sanoin ettei luule että on menoa.. Lähdimme kävelee luokseni. Menimme suoraan terassille ja koputin neidon ikkunaa. Neito luki jotakin vilkutti ja tuli ulos. Mun luona on sosu se haluaisi auttaa sun huostaan otetaan jos ei tehdä jotain sanoin. Kävelimme minun terassille jätin heidät keskustelee. Ja menin sisälle. 15 minutin päästä he tulivat sisälle. Olis pari vaihtoehtoa.. Nella muuttaa minun luokse tai sinun luokse. Tai kaikki muuttaa minun luokse. Sanoi nainen. Katsoin kumpaakin ei onnistu. Päivä tuttavuuden jälkeen yhteen. On tää vedätystä. Ootte liittoutuneet. Niin ollaankin. Mutta ne hake muuten Nellan huostaan. Voi hitsi. Onko meillä paljon aikaa huomiseen sanoin nainen. Ne hakee huomenna Nean koulusta jollen puutu asiaan. Huomenna koskee minuakin. Kyllä Nella ei tuu muuten minun luokse. Kiristätte Mitä kello on ei mitään. Huomenna on huomenna. Nyt lähden kauppaan. Sulkekaa ovi kun lähdette nähdään huomenna. Lähdin kävelee kohti kauppaa. Nuorison julisteet olivat lisääntyneet. Kävelin kaupan olut hyllyille ei ollut paljon jäljellä. Laitoin 15 lonkeroa koriin ja menin kassalle maksoin en kiittänyt. Oven ulkopuolella avasin ensimmäisen. Mikä noin janottaa kuulin. Katsoin taakse. Toinen poliiseista oli silit päällä. Moi sanoin joudun teidän takia muuttaa 2 naisen kanssa samaan taloon. Miten niin se Nella huostaan otetaan jollen muuta sen ja jonkun sosiaalitantan kanssa samaan asuntoon huomenna. Juonittelivat tän yhdessä. Poliisi rupes nauraa. Lähin kävelee ja haistatin paskat. Istuin penkille ja avasin toisen tulle kiire huomisesta lähtien pitää olla hyvä isä. Kävelin kotiin ja menin terassin ovesta sisään. Avasin lonkeron ja join sitä kun Nella tuli takaovesta. Se sossu tulee hakee mun tavaroita tunnin päästä. Muutan jo tänään sinne. Mä tulen vasta huomenna sanoin ja istuin sohvalle. Rupesitko juomaan Nella kysyi. Yritän mutta oon niin vihainen ettei mee päähän. Meen nukkuu ja huomenna töihin tuun ilta kuudelta. Sinne sossun luokse. Osaat sä sinne neito kysyi osaan mä oon käynyt siellä. Te seurusteletre. Ei seurustella sanoin. Tä on pahemman luokan kiristystä.

vierailija
Maanatai päivä tuntui menevän nopeasti. Liian nopeasti. Mutta kotiin oli lähdettävä. Pakkasin vaatteita kassiin ja suureen reppuun laitoin parit lenkkarit roikkuu repun sivuille. ja lähdin käveelee tantan luokse. olin perillä 19.30. kokeilin ovea ja se oli auki. Astuin sisää ja laitoin kengät eteiseen ja avasin vöi oven.Moi sossu sanoi neiti on huoneessaan tekemässä läksyjä. En oo koskaan nähnyt noin ahkeraa oppilasta. Lukee aiheista viellä netistä ja muista kirjoista. Se on kuulema nero sanoin. Sen kaveritkin ihmettelee, Ei taida tänään lähteä ulos sanoin. Mulla on vielä sitä sun evakko paistiasi jos maistuu. Ju juu sanoin. Laitoin repun ja laukun lattialle ja istuin pöytään. Nainen oli laittanut lautaselle peruna muusia ja evakkopaistia. Laitto suolakurkkuja toiselle lautaselle. Söin evakkopaistia. etkö syö suolakurkkuja. En en mitään missä on etikkaa. Enkä ketsuppia. Mitä sinä sitten syöt. Ihan hyvin olen elänyt tähän asti sanoin. Ei jutella siitä nyt. Missä minä nukun kysyin. Minunkanssaan nainen sanoi. Ennenkun kerkesi reakoida. Mulla on vain 2 makuhuonetta ja tää iso keittiö olohuone tila. Ja neito tarvii oman huoneen. Ajattelin että tä ei voi mennä pahenmaksi. Niin menihän se. Onko sun vaatteet kaikki noissa kasseissa hä kysyi. On mulla lisää sanoin mutta noi riittää viikoksi. Ja tossa muovikassissa on pari pakaste pitzaa neidolle se pitää niistä. Neito tuli kans syömään te nukutte samassa huoneessa hän sanoin tiesin että seurustelette. Hillitsin itseni ja menin ulos. Hetken päästä nainen tuli hakee sisälle. Kyllä tämå menee niin kauan kun sen vanhemmat riitelee. Menin suihkuun ja nukkumaan oli työviikko viellä edessä. Keskiviikona menin töiden jälkeen kaupalle. Joku oli poistanut laput ovelta. Ostin Juomaa itselleni Pepsiä ja tuoremehua. Nostin pankki automaatista ruokarahaa naiselle. Katsoin paikalla olievia nuoria ja kysyn onko teidän kapina loppunut. Kyllä me voitettiin . Keskus liike jatkaa kaupan pitämistä siihen asti kun löytyy uusi kauppias. Nella oli kirjoittanut keskusliikkessen ja saanut ne puolellemme. Moikka sin jä lähdin kävelee rivitalolle. Otin polkupyörän ja poljin naisen luokse. Siellä oli pari autoa pihassa. Sossu näki minut ja tuli ulos. Sen vanhemmat on sisällä ne vaan tappelee keskenään. Nella lähti ulos jo 15 minuttia sitten lähti kävelee koiran kanssa ja on jo aika pimeää kohta. Ei hätää Nella osaa suunistaa vaikka tähdistä ja mä köyn heittämässä sen vanhemmat ulos. Kun olin saanut vanhemmat ulos. Kysyin soosulta onko sillä toimivaa taskulamppuja. Pian kädessä oli 2 taskulamppua. Lähtään hakee se neito. Kävelimme laavulle siellä neito istui koiran kanssa. Ne on ihan sekoja sanoi Nella. Ne lähti jo pois sanoi Sossu. Mä jään tänne teidänkanssa asuu sanoi Nella. Katotaan nyt sanoi sossu. Täytyy saada toi mies samalla puolelle ensin. Onko teillä tulitikkuja hän kysyi ei ole mutta tuolla laavun sisällä om toi laatikko siellä on pari sytkäriä en tiedä toimiiko ne. Otin niistä toisen ja kokeilin kyllä toimii. Kiitos sanoi neito ja nappasisen ja sytytti nuotion. Miten toi koira tänne osasi. Se kävi täällä sen entisen omistajan kanssa. Jos se saa päättä se tulee aina tänne. Oote voitta neet sanoin. Keskusliike jatkaa kaupanpitämistä siihen asti että saavat uuden kauppiaan. Kuulema sinun ansiosta kirjoitit heille. Taidat olla nuorten sankari. Joo ne kirjotti mulle sähköpostia ja ilmoitti sen. Annoin tulen saammua ja hain läheisestä ojasta vettä ja kaadoin sen hiiloksen päälle mennään.
Perjantaina töiden jälkenn lähdin hakee lisää tavaroita. Latasin repun ja kassin täyteen siihen loppui mun vaatteeet. Jotain työvaateita jäi viellä. poljin polkupyörällä naisen luokse. Avasin oven. Neito lähti ostarille nuorilla on kuulema siellä jotkut markkinat. Lupas tulla enne 22. Nainen sanoi. Mennään laavulle grilla hän ehdotti. Ja nappasi kassin kainaloonsa. Nainen päästi koiran irti ja kävelimme laavulle tein nuotion ja nainen laitto hetken päästä kanaa ritilälle. Nella on viisas sanoi soosu. Se tietää mitä se voi tehdä. sanoi sossu. Jaa vastasin. Antaa sen tehdä omat ratkaisut ei puututa siihen. Se taitaa haluta elää nuoruuttaan eikä leikkiä aikuista. Vastasin. Se voisi jo päästä opiskelee yliopstoon. soosu lisäsi. Pääsisi varmaan mutta se on mielummin nuori ja elää nuoruuttan. SEn vanhemmat on nyt ridoissa. Antaa neidon tehdä omat ratkaisunsa. Sanoin. Mutta puhutaan musta sanoin. Joo puhutaan meistä sanoi Sossu. Huomasin tehneen virheeni. Me nukutaan samassa sängyssä voitaisiin rupee seurustelee hän sanoi. Ja suuteli minua. Ei nyt sanoin liikaa liian äkkiä. Must on tullut isä alle viikossa ja pitäis viellä seurustellakin. Ei seurustella mennään naimisinn sanoi sossu pelästyi ja katsoin sossua. Olen tosissani hän sanoi. Olet kultainen ja huolehtiva. Mutta en kelpaa isäsi sanoin. Ja unohda koko juttu. Nella menee sekasin jos me viellä ruvetaan sekoilee. Katotaan miten tässä käy niin tehdän sen mukaan mutta unohda se naimisiin meno. Syötiin ja teimme lähtöä kun koira haukku muutaman kerran. Nella tuli 4 tyttökaverinkanssa lavulle. Noi ei uskonut että täälä on salainen lavu hän sanoi. Meillä on makkaraa ja limsaa. voidaanko me jäädä tänne. Jääkää vaa me jätetään koira teille. Tulkaa sitten kotiin ja ilmoittakaa vanhemmille missä olette. Vien teidät kotiin kun tuute takaisin. Sossu sanoi. Neidot rupesivat lisämään risuja nuotioon ja me lähdettiin kävelee. Nyt siellä rupee käymään porukkaa sanoi kun kävelimme. Nuoriso ainakin. Ei taida se metsälammen ja sairaalan laavu ovat parempia niissä on halotkin valmiina. Sossu tuli viereeni ja tarttui käsivarresta tänään kyllä saat pitää minua hyvänä. puristelin päätäni. Ota nyt rennosti sanoin.

.

vierailija
Syksy meni ja joulu oli tulossa. Neito rupesi saamaan kirjeitä eri Lukioilta. Siinä ne oli tietokoneen vieressä. Ei halunut että puutumme asioihin. Sosu kyylä ei voinut pitää suutaan kiinni. Aina välillä jouduin topputtelee. Kyllä hän pääsee kunnon lukioon sanoin. Antaa hänen rauhassa päättää. Itsenäisyys päivänä hänen vanhemmat tulivat yhdessä käymään ja pyysivät anteksi käytöstään kiitivät meitä. olivat tehneet päätöken etä hän saisi vuoro viikoin asua kummankin luota. Nella sanoi että ei muuta kummankaan luokse. Ennemin menee lastenkotiin. Ei jaksa heidän riitojaan sanoi että me olemme kunnon vanhemmat emme riitele kokoajan. emmekä jätä häntä heitteile. Sossu rupesi itkemään ja minä pyörittelin päätän. Olisi saanut tekosyyn muutta yksin. Olin kestänyt kahta naista koko syksyn ja kaipasin omaa rauhaa. Muutakin kun koiran kanssa laavulla istumista. Nellan äiti suuttui ja lähti menee. Isä sanoi että hekyllä ansaitsevat tuon ja pyysi neitoa joluksi mökille. Nella sanoi ei yhtään enää teidän riitoja. Hänen pitää päättä mihin hän hakee lukion. Ja viettää Joulunsa medänkanssaan joulu kirkossa. Saatte tulla sinne jos haluatte. Kirosin taas. Olin ajatellut mennä jouluna laivalle ja sossulla oli joku päivystys vuoro. Olin toivonut saa viettää joulun yksi laivan baarissa. Se siitä. Vihdoin Nellan isä lähti. Oli kyllä aikamoista tykitystä sanoin neidolle. Ne hylkäs mut kun ne erosi ne ansaitsi sen. Mutta e sun tarvi tulla kirkkoon. voin minä tullakin Muutta otetaan jouluna rennosti. Otetaan vaan sanoi neito. Sossulla on päivistys slloin kun lapsiperheet haluu olla yhdessä. sanoin. Voitaisi tehdä jotain hyvä vaikka mennä kaupunkiin jakamaan kahvia kodittomille. Katsoin neitoa ei mennä. Menään sinne kirkkoon. Jolukuun viimeisenä koulu päivänä hain Nellan koululta. Hånen Opettajansa tuli jututtaa. Ootko sinä se otto isä hän kysyi. Oot luokan legenda Nellan kaverit puhuvat sinusta. Voi hitsi sanoin annoin vaan Nellalle ruokaa ja sitten lähti lapasesta. Sinunlaisia saisi olla enemmän. Täällä on muutama eroperheen lasta je hekin tarvitsisivat otto isän. Katsoin häntä ei tä yksi kin on liikaa. Joudun asumaan kahden naisen kanssa ja kuuntelee heidän kiukutteluaan. Voisit tulla puhumaan seuraavaan vanhenpain iltaan hän pyysi ei kiitos vastasin hommaa joku muu. Nella saapuikin opettaja moikkasi. sun isäsi ei tuu puuhuu vanheinpainiltaan. Ei niin sanoin Nella mä tiesin sen. Me mennään nyt sanoi Nella. Joluna käytiin aamukirkossa ja ilta kirkossa. Ei näkynyt vanhempia. Sen jälkeen Nella luki jotain kirjoja. Aamulla sossu tuli kotiin. Kyllä oli rankka yö han sanoi ja meni nukkumaan. Nukuttuaan hän tuli viereeni sohvalle ja sanoi tehdään lapsi. katoin häntä oot kyllä nyt seonnut sanoin. En ole olisit hyvä isä. Eikö sulla ala päivystys. Ei ala viellä Hän sanoi ja suuteli minua. Nella tuli huoneestaan lähden koiran kanssa laavulle sinne tulee mun kavereita. Hän sanoi ja hävisi.

vierailija
Taidatte olla yhdessä minua vastaan sanoin. Oon viellä nuori ja mun pitää elää. Voit elää minun kanssani sossu sanoi ja vei minut makuhuoneeseen. Parin tunnin päästä Sossu lähti töihin. Ja kävelin laavulle. Siellä Nella oi kaveritten kanssa. Nella sanoi että he ovat viellä hetken jos vien kaverit kotiin. Lupasin viedä kun tulevat pois. Kävelin takasin kun sossu soitti ootko harkinnut sitä lasi juttua. Ei nyt enää sanoin. Vien kota Nellan kaverit kotiin. Annoin heille lämmitä glögiä. Vien teidät kahdessa osassa kuka lähtee ensi. Ei kukaan he sanoivat me jäädän yöksi tänne meillä on maku pussit. annoin periksi ja menin nukkumaan. Aamulla neidot hääräsivät keittiössä nukuitteko kysyin. Ja join teetä Sitten lupauduin viemään osan tytöistä kotiin. Ei tartte he kävelevät kaupalle siellä on tänään uusi kauppias. Menkkä vaan sanoin.

Yhteistyössä