Vahingossa myymälävaras!

  • Viestiketjun aloittaja "Minni--"
  • Ensimmäinen viesti
"Minni--"
vahingossa näpistelijä. :(

Sattuipa omituinen kohtaus ollessani lähikaupassa ostoksilla. Kiersin kauppalapun kanssa pitkin kauppaa
ja keräsin korin täyteen viikonloppu-ostoksia.
Karkkihyllyn kohdalla päätin ostaa jotain makeisia ja valikoinkin pitkään, välillä nappuloin kännykkääni ja aivan vahingossa
työnsin sufu patukan taskuuni puhelimen mukana.(en tarkoituksella, vaan ihan ajatuksissani).

Jatkoin ostoskierrostani, kunnes kaksi kassaneitiä tulee luokseni ja sanoo sun pitäs lähteä meidän mukaan.
Tuijotan hölmönä heitä ja kysyn mitä nyt? He väittävät minun varastaneen karkkihyllyltä.

Itse nauran ajatukselle ja samalla muistan patukan, laitan sen ostoskoriin, ja sanon kyseessä olleen ihan puhdas vahinko.
Jatkan matkaani kassoille päin kunnes nämä tytöt ottavat minusta kiinni ja sanovat tuutko mukaan vai haluatko että soitetaan poliisille.
Niin sitten lähden kassaneitien välissä takahuoneeseen, jossa minut pyydetään tyhjentämään kaikki taskut ja kerrotaan miten näpistely ei kannattaisi.
Itse selitän kyseessä olleen ihan puhas vahinko ja sanon että annetaan asian olla ja olen lähdössä pois, kunnes nämä tarttuvat taas
kiinni ja sanovat ettei rimpuilu nyt kannattaisi. 10 minuuttia sain kuunnella selostuksia myymälävarkauksista ym. plaa plaa.
kunnes sain lähteä. Ostokset jäivät kauppaan ja minä poistuin kadun toiselle puolelle olevaan markettiin.

Onneksi en sentään saanut vielä poliiseja kimppuuni. Olin tosiaan syytön! kaikkea mokia sitä voi sattua. No olen tyypillinen toilailija..

-Minni
 
2. "myymälävaras"
Mä olen useamman kerran huomannut vahingossa "varastaneeni" jotain, mutta en oo onneksi jäänyt kiinni. Varmaan olis nolo tilanne. Kerrankin maksoin ostokseni ja kävelin kaupasta ulos niin että mulla oli koko ajan semmoinen pesusieni, "puffi", ranteen ympärillä roikkumassa. En kyllä kehdannut mennä palauttamaan vaan pidin sen...
 
''''''''''''
viimeks tänää autokärryn korii multa unohtu kauppakassin lisäks tosi kallis kajaali... vasta kärryä pois viedessä sen huomasin, no pistin kassiin ja lähin pois :p
 
vartia
sua ei voi syyttää varkaaksi eikä taskuja tyhennyttää ennenkuin olet poistunut kassan ohi! on laitonta tehdä noin! Jos olisit mennyt ulos niin sitten olisvat saaneet puuttua asiaan mutta sitä ennen ei! ihmiset voivat kerätä tavarat taskuun tms. ja sitten kassalle ne latoa! mee valittaa huomenna ja kerro tää niille, koska tämä on totta!!!!
 
"wtf"
sua ei voi syyttää varkaaksi eikä taskuja tyhennyttää ennenkuin olet poistunut kassan ohi! on laitonta tehdä noin! Jos olisit mennyt ulos niin sitten olisvat saaneet puuttua asiaan mutta sitä ennen ei! ihmiset voivat kerätä tavarat taskuun tms. ja sitten kassalle ne latoa! mee valittaa huomenna ja kerro tää niille, koska tämä on totta!!!!
No voi herranisä sentään. Kyllä voi ottaa kiinni jos joku laittaa tavaroita taskuunsa.
Ja tässä tapauksessakin ei niille poliiseille soitettu kuten oltais varmasti tehty jo uloslähtiessä, joten hyvän teon teki myyjä+vartijat. Säästyi ap rikosrekisteriltä, olisi epähuomiossa muuten kävellyt ulos kaupasta ja saanut rikosrekisterin sen patukan takia.

Miksi kaikki on aina teitä kohtaan niin epäoikeudenmukaista? Kaikesta kitistään vaikka oma virhe (jonka ap kuitenkin tajusi ja pisteet siitä)
 
[QUOTE="wtf";22111453]No voi herranisä sentään. Kyllä voi ottaa kiinni jos joku laittaa tavaroita taskuunsa.
Ja tässä tapauksessakin ei niille poliiseille soitettu kuten oltais varmasti tehty jo uloslähtiessä, joten hyvän teon teki myyjä+vartijat. Säästyi ap rikosrekisteriltä, olisi epähuomiossa muuten kävellyt ulos kaupasta ja saanut rikosrekisterin sen patukan takia.

Miksi kaikki on aina teitä kohtaan niin epäoikeudenmukaista? Kaikesta kitistään vaikka oma virhe (jonka ap kuitenkin tajusi ja pisteet siitä)[/QUOTE]

No onhan se väärin syyttää toista varkaudesta. Olisivat vaan kutsuneet poliisin niin olisi kauppa joutunut korvaamaan asiakkaalle ahdistelunsa. Ainoa mitä myyjien olisi kannattanut tehdä olisi ollut huomauttaa, että taskussanne on patukka. Siinä se. Varkautta ei ole tapahtunut eikä ole edes syytä uskoa että sellainen tapahtuisi.

Kyllä minäkin laitan tavaraa taskuun tai laukkuun tai vaunujen tavaratilaan ym. jos ei koriin mahdu tms. Ja en todellakaan katselisi jos tulisivat paasaamaan, hääräämään ja syyttelemään. Miksei omista oikeuksistaan saa pitää kiinni?

Ja ihan varmasti tulee rikosrekisteri jos olet unohtanut jonkun patukan taskuun ja menet kassan ohi, HUOH...
 
No mulla on sellainen kassi mitä voi vetää perässä ja kerään ostokset sinne, kassalle tullessa tyhjennän kassin hihnalle, eikä kukaan ole koskaan syyttänyt varkaaksi vaikka omaan kassiin tavarat keräänkin.
 
"vieras"
Ei se mikään varkaus ole, ennen kuin tavara on viety kassojen ohi. Ei ostoksia ole pakko ostoskoriin kerätä. Ainakaan itse en ole nähnyt sellaista määräystä kaupan seinällä.
Mä oon nähnyt joissakin kaupoissa kyltin että "kerätkää ostoksenne koriin tai kärryihin". Ilmeisesti eivät halua, että kerätään taskuihin, jolloin voisi tulla väärinkäsityksiä.
 
nanensådvg
No minne ap sen patukan oli laittanut ja miksi ei ostoskoriin?
Kummallista meininkiä. Mulla jäi viime viikolla kassaneidin ja itseni huomaamatta ripsiväri ostoskoriin, huomasin sen palauttaessani koria. En pistänyt taskuun tai laukkuun vaan kävin maksamassa. No jokainen tyylillään.
 
Miettikää vähän!
Olet sitten syytön tai et niin mun mielestä sä kuitenkin käyttäydyit kuin myymälävaras. Nekin aina aluksi hekottaa että oho, mikä moka ja koko ajan kovasti pyrkivät pois tilanteesta kunnes yht äkkiä pyrkivät täyteen juoksuun. Mulle ei tulisi mieleenkään kerätä ostoksia omaan laukkuun (jollei ihan oikeasti ole ostoksia varten kotoa otettu kauppakassi. Ja jos ei kaupan työntekijöillä ole oikeutta tutkia taskujanne näiden taskuostoksien jälkeen niin mistä ne voi tietää tuliko kaikki varmasti tiskille vai jäikö paljonkin näitä hupsis ostoksia taskuun! Mun mielestä on ärsyttävää että asiakkaat vittuillakseen kerää kamansa mihin sattuu kun idioottikin tietää että ne on tarkotettu kerättäväksi koreihin tai kärryyn. Mitä varten pitää tehdä kaupan työntekijöille kiusaa tollasella kun ne on kaikki siellä teitä varten että saisitte päivittäisen ruokanne pöytään. Ja vielä valitus, voi jestas! Tollasista asiakkaista pitäis tehdä valitus. Ja varkaita kuuluu joka kastiin ja ihonväriin kuuluvista joten turha marista että minä tunnollinen, kunnollinen kotiäiti...
 
"tirppana"
minulle sattui eräänä lauantaina isossa marketissa,et kallis ripsari oli jäänyt ostoskärryyn pimentoon.No ruuhkat kassalla oli melkoset joten pukkasin ostokseni(joita oli paljon;4 kassillista..)kärryillä infon luokse ja kerroin et tää ripsari jäi maksamatta kun oli jäänyt piiloon tonne kärryn kulmaan,et tulin tähän et josko voisin tähän maksaa tän tai jos ei voi,nii jätän sit tän tähän.Etten viitsis enää näitten ostosten kanssa uudestaan lähtä jonottaan kassoille.
Infon muija vaa sano et kyllä olisit saanu kylmää kyytiä jos vartijat olisivat nähneet,et lähet kassoilta pois ja sulla maksamattomia ostoksia!!!
Mää monttu auki tuijotin infon muijaa ja sanoin ,et ei kuule ollu tarkotuskaa lähtä ilman maksamista,mutta tää oli vaan NIIN PIILOSSA kärryissä etten huomannut sitä.
Sit se vaan rahasti sen siinä ja ittelle tuli semmonen olo että voi prkl***teinkö jotain väärin???
 
"vieras"
Kylläpä täällä(kin ) on paljon epärehellisiä ihmisiä.. Aika moni laittaa vaan kärryyn unohtuneen tavaran kassiinsa kun huomaa asian.

Kuinkahan monta kertaa vartijat kuuleekaan selityksen, joo tää vaan unohtui. Ja eihän ap varmaan olisi maksanut patukkaa kassalla, koska ei muistanut sitä taskuunsa laittaneensakaan. Kyllä se on varastamista, jos kaupasta jotain vie maksamatta. Tai vähäarvoisen tavaran kohdalla näpistys. Mutten kyllä usko, että olisi kiinni otettu ENNEN kassoja. Kassallahan sen vasta näkee, aikooko ihminen maksaa sen taskussa olevan tavaran vai ei. Jos ei, sitten voi ottaa kiinni.
 
Vartija
Ei se mikään varkaus ole, ennen kuin tavara on viety kassojen ohi. Ei ostoksia ole pakko ostoskoriin kerätä. Ainakaan itse en ole nähnyt sellaista määräystä kaupan seinällä.
Juu, sen takia esim. myymäläetsivät/vartijat ottavat niskasta kiinni vasta kun ollaan mnety kassan ohi muuten oikeus on aina ostajan/näpistelijän puolella, ja kaiken lisäksi loukattu henkilö voi nostaa syytteen
 
kaupan täti
No mulla on sellainen kassi mitä voi vetää perässä ja kerään ostokset sinne, kassalle tullessa tyhjennän kassin hihnalle, eikä kukaan ole koskaan syyttänyt varkaaksi vaikka omaan kassiin tavarat keräänkin.
Siis miksi ihmeessä se on niin vaikea käyttää kaupan tarjoamia koreja/kärryjä??
Tuo on ihan oikeasti todella rasittavaa kun tullaan kassalle maksamaan ostoksia, kaivetaan niitä jostain oman kassin pohjalta "olikohan ne nyt siinä kaikki". Ei kaupan myyjätkään voi kerätä omiin kasseihin/taskuihin ostoksia. Poistumistarkastuksessa jos jotakin maksamatonta löytyy, se on lopputili välittömästi!
 
myyjä/järjestyksen valvoja
a) et ollut syyllistynyt myymälävarkauteen, se on varkaus vasta kun olet mennyt kassojen ohi!
b) myyjillä ei ollut oikeutta otta sinuun fyysisesti kiinni!

Taitamatonta väkeä..
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"eikkis"
uskomatonta miten moni teistä varastaa :O
Minä oon hokara, monesti oon unohtanut kärrynpohjalle tms jonku, kerran oli jopa vaippapaketti, ja monesti jotain pienempää.
Aina palaan maksamaan!!
 
sydänsydän
Mulle kävi kerran niin, että sovittelin eräässä vaatekaupassa kauppakeskuksessa kasan farkkuja. Osa niistä oli hengareissa ja osa ilman hengaria. No en ostanut yhtään farkkuja ja vein hengarilliset takaisin mutta yhdet hengarittomat olin asetellut toiselle käsivarrelleni roikkumaan ja laittanut siihen talvitakin päälle. Nepä sitten unohtui siihen. Menin toiseen kauppaan ja siellä huomasin kun rupesin vetämään takkia päälle että voi ei, ne toisen kaupan farkut roikkuu täs vieläkin. Juoksin äkkii takasin kauppaan ja laitoin ne siihen mistä otinkin eikä myyjät huomanneet tätäkään...onneksi oli paljon ihmisiä, koska tosta olis mulle tullu rikosrekisteri vaikka vahinko olikin. aavistuksen harmitti että farkut oli liian pienet (;))
 
Dementikko?
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä/järjestyksen valvoja;22112107:
a) et ollut syyllistynyt myymälävarkauteen, se on varkaus vasta kun olet mennyt kassojen ohi!
b) myyjillä ei ollut oikeutta otta sinuun fyysisesti kiinni!

Taitamatonta väkeä..
A) olishan tuo sen "varastanut" jos ei henkilökunta olis asiaan puuttunut! Ja hän pääsi vain saarnalla mutta jos olis hups ups mennyt kassojen ohi namit taskussa niin asia ei olis mennyt näin! Olis ap onnellinen että muut huomasivat kuinka hänen namit vahingossa sujahti taskuun!
 
Dementikko?
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä/järjestyksen valvoja;22112107:
a) et ollut syyllistynyt myymälävarkauteen, se on varkaus vasta kun olet mennyt kassojen ohi!
b) myyjillä ei ollut oikeutta otta sinuun fyysisesti kiinni!

Taitamatonta väkeä..
B) USKOMATONTA että täällä puolustellaan myymälävarkaita!!!! Varkaus on ok mutta se että myyjä "käy käsiksi" on rikosilmotuksen paikka?!??!!!! :O
 
Ikea
Meillä on jäänyt kokonainen hoitopöytä maksamatta ikeaan. Itsepalvelujutussa skannailtiin tuhottomasti tavaraa ja myyjäkin tuli hei-kortin vetämään. Himassa aloin kattoo kuittia et miten meni niin vähän rahaa :) en lähtenyt kyllä takaisin, myönnän.
 

Yhteistyössä