Vähenikö teillä ruuan määrä, kun vauva siirtyi 8kk RAKEISIIN ruokiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esikoinen09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esikoinen09

Vieras
Meillä on siirrytty juuri 8kk ikäisen rakeisiin ruokiin. Ennen saattoi syödä niitä 5kk lihapilttejä jopa 2 kerralla, tai ainakin vähintään 1 - 1½. Nyt tuntuu, että 8kk isosta purkista ei mene edes puolta eli ei edes 100g kerralla. Maitoa juo edelleen 80ml ennen ruokaa, kuten ennenkin.

Onko nämä rakeiset jotenkin täyttävämpiä?

Paljon teidän liikkuvaiset 8kk ikäiset pojat syövät lounaalla / päivällisellä liharuokaa? Entä maitoa.

Hedelmäsoseet menee entiseen malliin välipalaksi, eli 1-2 purkkia kerralla.

Omat lapseni eivät oikein koskaan "syttyneet" noille 8kk tarkoitetuille purkkiruoille, jotka ovat rakenteeltaan karkeampia kuin ne 5-6 kk soseet. Joten harvoin niitä tarjosin, koska eivät tehneet kauppaansa. Tein ruokia itse tai jatkoin niitä 5- 6kk lihasoseita itse vihannessoseilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Bindi:
älä anna sitä maitoa ennen ruokaa. ruuan jälkeen niin menee kiinteää enemmän.

Näin juuri..

Mutta myös se "rakeinen ruoka" vaatii totuttelua joiltakin, eivät syö sitä heti samalla lailla kuin hienompaa..

Meillä 6kk vanha syö jo sillon tällöin rakeisempaa (esim haarukalla pilkottua spagettia, ruisleipää, kaurapuuroa..) ja hälle menee hyvin alas. Isoveljelleen taas joutui maanittelemaan ja odottelemaan kun maisteli ja totutteli niin pitkään noihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Omat lapseni eivät oikein koskaan "syttyneet" noille 8kk tarkoitetuille purkkiruoille, jotka ovat rakenteeltaan karkeampia kuin ne 5-6 kk soseet. Joten harvoin niitä tarjosin, koska eivät tehneet kauppaansa. Tein ruokia itse tai jatkoin niitä 5- 6kk lihasoseita itse vihannessoseilla.

sen takia ne ruoat on karkeampia että lapsi oppii pureskelemaan ja käyttämään kieltä. Lapsi vain tottuu aluksi niihin sileisiin ruokiin,mutta syöttää vain sitä karkeaa niin kyllä se menee alas.Sitten saa jatkossakin olla tekemässä sileää ruokaa kun sen on opettanut että sileää ruokaa saa aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja Bindi:
älä anna sitä maitoa ennen ruokaa. ruuan jälkeen niin menee kiinteää enemmän.

Näin juuri..

Mutta myös se "rakeinen ruoka" vaatii totuttelua joiltakin, eivät syö sitä heti samalla lailla kuin hienompaa..

Meillä 6kk vanha syö jo sillon tällöin rakeisempaa (esim haarukalla pilkottua spagettia, ruisleipää, kaurapuuroa..) ja hälle menee hyvin alas. Isoveljelleen taas joutui maanittelemaan ja odottelemaan kun maisteli ja totutteli niin pitkään noihin.

Ja isoveli opetteli siis vasta 8-kuisena..

Alkuperäinen kirjoittaja jej:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

sen takia ne ruoat on karkeampia että lapsi oppii pureskelemaan ja käyttämään kieltä. Lapsi vain tottuu aluksi niihin sileisiin ruokiin,mutta syöttää vain sitä karkeaa niin kyllä se menee alas.Sitten saa jatkossakin olla tekemässä sileää ruokaa kun sen on opettanut että sileää ruokaa saa aina.

omat lapseni ovat kyllä ihan hyvin oppineet syömään karkeampaakin ruokaa. =)
Ja tein niitä karkeampia itse. Mielestäni niissä 8kk ruoissa on karkeuden lisäksi makuero verrattuna ainakin niihin hienoihin lihasoseisiin.

Meillä tyttö ei oikein aluksi lämmennyt niille. Tosi vähän meni isosta purkista.
Kyllä se siitä ajan kanssa alko mennä :) Pakkohan se on joskus tottua karkeampaan ruokaan.

No kaipa pojan vatsa on täynnä kuitenkin, kun ei enää halua mitään. Eli syö karkeista jonkun verran ja sitten ei vaan enää halua mitään. Joten kai se täyttyy vähemmästä (onkohan täyttävämpää).

Mietin vaan, että kai se saa tarpeeksi ravintoa kun liikkuu TODELLA paljon. Nyt siis 75cm ja 9600g ja 8kk. Eli hoikahko poika jo nyt. Neuvolan mukaan kyllä kasvaa juuri hyvin...

Yhteistyössä