Vähän törkeetä huijausta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetyttää

Vieras
SAAIN SÄHLÖPOSTIN NÄILTÄ JOTKA LÄHETTÄÄ NÄITÄ OSALLISTU KILPAILUUN YMS.

MENEE NÄIN :

Onneksi olkoon *****

Tarvitsemme osoitteesi, jotta voimme toimittaa 1000 euroa arvoisen palkintosi perille.
Tahtoisimme lähettää palkinnon mahdollisimman pian. Napsauta alla olevaa linkkiä, niin pääset antamaan osoitetietosi.
Napsauta, panosta kunnolla ja voita!

Paina tätä: Elokuvatutkimus

sit kun tota linkkiä likkaa joudut osallistumaan kilpailuun johon pitää laittaa syntymä aika ja henkilötunnuksen loppuosa.

ehkä en mennyt lankaan. en musta osallistuneeni kyseiseen kilpailuun. mutta samankaltaiseen kylläkin.

sopimus ehdoissa lukee että kilpalu päättyy 1.12.2010 mites mä nyt oon sen olvinaan voittanut? hah

Ainahan noita huijauksia liikkuu. Meille tuli pari päivää sitten kirje Espanjasta, että olemme ehkä voittaneet suuren rahapalkinnon. Mukana tuli lomake, jossa kyseltiin kaikenlaisia henkilökohtaisia tietoja. Googletin firman ja kilpailun niin oli Wikipediassakin mainittu huijaus.

samalta lähettäjältä tuli myös tälläinen:

Hyvä **** Sinut on koskien 2 vuoden ilmaiset vuokrat valittu mukaan. Mikä on osoitteesi niin että voisimme tämän sinulle maksaa? Sinähän asut kaupungissa: ****? Napsauta tästä: http://alennusvahti.com/l/f/fc8aa0279059009c9619b8903f3cff69/ Sinut on valittu mukaan kilpailuun – toivomme että voitat! Ystävällisin terveisin Maria Saat tämän sähköpostin, koska osallistuessasi tutkimukseen olet hyväksynyt sähköpostien lähettämisen. Voit peruuttaa sähköpostin täältä: http://alennusvahti.com/mailinglists/u/72418edf591bc915/ Mahdolliset kysymykset voit lähettää: info@alennusvahti.com

ei taida olla edes laillista.

Moi! Mulle tuli sama juttu tänään sähköpostiin,kuin sullekin! Tuo ELOKUVATUTKIMUS ja pyydettiin antamaan henkilötunnuksia!!!mitä teen?miten sulle kävi? (vieras 4.9. klo 17.25)

mulle lykkäs sähköpostia joku point shop tai vastaava päivittäin.Viimeisimmissä lukee et avaa tämä tai muuten ilmoitamme sp.osoitteenne kaikille roskapostilistoille.En avannut.

Mullekin tuli samantapanen! Ja paljon tulee roskaposteja joissa otsikossa mainitaan että olet voittanut vaikka arvonta on vasta joulukuussa!

Noista pitäis kyllä tehdä valitus!

Alkaa oikeasti ärsyttää kun sähköposti täyttyy näistä huijausroskapostiviesteistä. Kokoajan lähettäjän nimi vaihtelee, se on välillä Elina, välillä Maria, Anniina jne...

Näissä huijausviesteissä usein harhaanjohtavasti lukee, että on jo muka voittanut jotain, "meillä ei ole osoitettasi, anna se että voimme lähettää palkinnon" , olet valittu plää plää...
Joskus vielä klikkasin noita,mutta ne johtavat usein jollekin tilaussivulle, jossa saattaa puolihuolimattomasti kilpailuun osallistuessaan sitoutua johonkin jäsenyyteen.

Todella alkaa mennä hermot näihin viesteihin.. Näiden firmojen toimintaa pitäisi kyllä tutkia, sen verran harhaanjohtavaa on tämä homma.

Yhteistyössä