Vähän kouluttautuneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apteekin tantta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apteekin tantta

Vieras
Mitä työtä teette?
Palkkanne?

Meillä ollaan molemmat, mies ja minä pelkällä ylioppilastutkinnolla. Juu-u, kaikki sanovat, että siitä on taivas auki, vaikka yliopistoon. Mutta, se ei mene ihan niin.
Helpommin sanottu kuin tehty; lapset, omakotitalo, mökki ym., ei opiskelijan tuloilla pyöri, jos molemmat opiskelee sinne "taivaaseensa".
Itse teen lääketyöntekijän hommia apteekissa, mies vanhainkodissa hoitajana. (virallisesti taitaa olla hoitoapulainen)

Miten teillä muilla?

Molemmat ollaan ylioppilaita, minä lähden ensi kuussa opiskelemaan terveydenhoitajaksi, miehellä on yo-tutkinnon lisäksi erityisammattitutkinto. Me ollaan vielä nuoria, pärjätään hyvin miehen palkalla mun opiskeluajan ja katsotaan sitten oman kämpän ostamista yms. Meillä on parivuotias lapsi.

Helpommin sanottu kuin tehty; lapset, omakotitalo, mökki ym., ei opiskelijan tuloilla pyöri, jos molemmat opiskelee sinne "taivaaseensa".
Itse teen lääketyöntekijän hommia apteekissa, mies vanhainkodissa hoitajana. (virallisesti taitaa olla hoitoapulainen)

Miten teillä muilla?

Oiskohan ne omakotitalo ja mökki kannattanut hankkia vasta sinne "taivaaseen" opiskelun jälkeen. Ja aika kivasti olette tienanneet tuollaisilla matalapalkka aloilla, kun on omaisuutta noin kertynyt...

Oiskohan ne omakotitalo ja mökki kannattanut hankkia vasta sinne "taivaaseen" opiskelun jälkeen. Ja aika kivasti olette tienanneet tuollaisilla matalapalkka aloilla, kun on omaisuutta noin kertynyt...

No, mökki on ennakkoperintöä, että siitä emme ole maksaneet mitään, mutta ylläpito tietysti ottaa omat rahansa. Ja omakotitalosta ollaan korvia myöten veloissa vielä 25 vuotta... Niin, olisi kannattanut, mutta ei sitä tajua, muuta kuin jälkeenpäin...

Yhteistyössä