Vähähiilihydraattinen dieetti, paljonko hiilareita päivässä??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiilis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiilis

Vieras
Tätä haluaisin kokeilla, mutta paljonko hiilareita per päivä. Mitään ketoosijuttuja en siis tavoittele, vaan laihtumista pikkuhiljaa. Onko ihan mahdoton yhtälö laihtua vähähiilarisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Hiilis:
Tätä haluaisin kokeilla, mutta paljonko hiilareita per päivä. Mitään ketoosijuttuja en siis tavoittele, vaan laihtumista pikkuhiljaa. Onko ihan mahdoton yhtälö laihtua vähähiilarisella.

Mulla lähteny vähähiilarisella reilu 6kg.

Alle 60g päivässä ois aluks hyvä tavote.

Lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia, juustoa, rasvaa... Pois leivät, pastat, riisit, perunat, pullat. Siinä tiivistettynä. Sanoit että aluksi 60g/pv on ok, pitääkö sitä vielä myöhemmin vähentää???

Lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia, juustoa, rasvaa... Pois leivät, pastat, riisit, perunat, pullat. Siinä tiivistettynä. Sanoit että aluksi 60g/pv on ok, pitääkö sitä vielä myöhemmin vähentää???

Jos paino ei sillä lähde laskuun, niin sitten voisi koittaa esim. pariksi viikoksi vetää ihan sinne alle 20g päivä. Mutta muuten voi tuossa paikkeilla pitää ihan sinne asti kun on tavotepainossaan.

no ei se vähähiilarinen oliskaan sitten niin vaikeeta toteuttaa :D
noista sun mainitsemista en syö kun joskus pullaa ja pastaa.
pitää lähteä kahlaamaan karppisivuille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
no ei se vähähiilarinen oliskaan sitten niin vaikeeta toteuttaa :D
noista sun mainitsemista en syö kun joskus pullaa ja pastaa.
pitää lähteä kahlaamaan karppisivuille :wave:

Suosittelen lämmöllä! Kananmuna näemmä puuttu listasta ;)

OHO, moka, muna puuttui... Makeanhimosta kun vielä pääsis eroon ja toisten syömisten kuolailusta....

Jos makeanhimosta et oo vielä päässy eroon, ja se tuntuu olevan isoimpia ongelmia, niin sitten suosittelen sitä, että vedät aluksi tiukemmalle hiilarit. Se monesti auttaa siihen.

Ja monipuolista ja tee itsellesi sopivampaa safkaa, niin toisten ateriat eivät kuolauta vähääkään ;)

OHO, moka, muna puuttui... Makeanhimosta kun vielä pääsis eroon ja toisten syömisten kuolailusta....

mulla on kans toi makee semmonen heikko kohta..varsinkin illalla :ashamed:

Siulle sama - vhh auttaa tosi hyvin makeenhimoon! Että pariks viikoks hiilarit esim. alle 20g / pvä, niin johan mänöö makeenhimo :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Siulle sama - vhh auttaa tosi hyvin makeenhimoon! Että pariks viikoks hiilarit esim. alle 20g / pvä, niin johan mänöö makeenhimo :)

palailen tuolta karppausken maailmasta tänne kaksplkussalle takasin..huh,täytyy pitää pientä taukoa,pää ihan tukossa kun yritän siäsitää kaiken tiedon ja neuvot tuolta karppisivuilta.
onneks on tuo kalorilaskuri tässä seurannassa välineenä,helppo sinne merkata ja katsoa ettei mee hiilarit ja proteiinit yli äyräiden.

palailen tuolta karppausken maailmasta tänne kaksplkussalle takasin..huh,täytyy pitää pientä taukoa,pää ihan tukossa kun yritän siäsitää kaiken tiedon ja neuvot tuolta karppisivuilta.
onneks on tuo kalorilaskuri tässä seurannassa välineenä,helppo sinne merkata ja katsoa ettei mee hiilarit ja proteiinit yli äyräiden.

Juu itsekin aloitin kiloklubin avustuksella - merkkailin sinne alussa ihan kaikki, ja sitten kun alkoi pikkuhiljaa tulla tuntumaa, että minkä verran voi syödä, milloin on sopivassa suhteessa p/hh/r, jne, niin olen vähentänyt. Ja sitten jos paino meinaa jumittaa, niin ei tartte ko parina päivänä hyödyntää laskureita, ja jo taas rullaa :)

Juu itsekin aloitin kiloklubin avustuksella - merkkailin sinne alussa ihan kaikki, ja sitten kun alkoi pikkuhiljaa tulla tuntumaa, että minkä verran voi syödä, milloin on sopivassa suhteessa p/hh/r, jne, niin olen vähentänyt. Ja sitten jos paino meinaa jumittaa, niin ei tartte ko parina päivänä hyödyntää laskureita, ja jo taas rullaa :)

miten noi arvot menee viitteellisesti karppauksessa?hiilarit nyt sinne minimiin mutta entäs se proteiinin määrä?

Ei välttämättä järkeä pyrkiä minimiin jos vähemmälläkin laihtuu. Atkinsin induktiollakin on tarkoitus syödä 20g hh/vrk ja sen jälkeen hitaasti lisätä. Proteiinin määrässä helposti ampuu yli, eikä siitä kauheasti ole haittaa varsinkaan alussa. 1 gramma protskua per painokilo on aika hyvä mittari.

Partaäijä on paljon parempaa kuin rasvaton jogu. Ja jos on järjellinen hyvä karppaaja, niin syö silloin tällöin sen ruisleivän ja suomalaisia marjoja päivittäin 1-2 dl.

Tyhmä kyssäri, mut pakko kysyä...
Miten noi hiilarit lasketaan? Onko kyse siitä, että syöt vaan kaikkee sellaista, missä on esim. 20g hh/100g vai pitääkö punnita jokainen ruokalaji ja sitä kautta laskea hh määrä? Esim. 5 rkl jugua vaakaan ja sitä kautta laskemaan? Ei mulla riitä aika punnitsemiseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ei välttämättä järkeä pyrkiä minimiin jos vähemmälläkin laihtuu. Atkinsin induktiollakin on tarkoitus syödä 20g hh/vrk ja sen jälkeen hitaasti lisätä. Proteiinin määrässä helposti ampuu yli, eikä siitä kauheasti ole haittaa varsinkaan alussa. 1 gramma protskua per painokilo on aika hyvä mittari.

oho,kirjotimpas ihmeellisesti,meinasin siis että hiilarit minimiin noihin muihin arvoihin nähden..siis että hiilarit jää vähemmälle..
:laugh:

yleensähän noissa jogupurkeissa lukee että paljon on kahta desiä kohden (=annos) hiilareita.
mulla auttaa tuo kalorilaskuri kun se ilmoittaa yhteenvetona kaiken.

-tietääkö kukaan miten kalorilaskurin sais asetettua niin että se näyttää vähähiilarista ruokaympyrää jne.? :attn: - muoks. löysinkin jo,tosin siinä näkyis että 20%rasvaa,40%prot ja rasva..tuntuu oudolta

oon nyt muutaman viikon lukenut tuota karppaus sivua ja rupeen olemaan jyvällä :saint:

Mäkin käytin eilisen illan karppaussivuilla sekä ravintoainetaulukkosivuilla ja olen koittanut miettiä, mitä sitä karppaajana sitten lopulta söisi. Muuta kuin kurkkua ja parsakaalia :D Pavuissa, linsseissä, herneissä,,,, niissä kaikissa on hiilihydraatteja paljon enemmän kuin proteiineja :/ Jos normaalisti syö riisiä, pastaa, quinoaa, perunaa, papuja ja erilaisia herneitä, maitoa, juustoja ja muita kasviksia, niin karppaamalla jäisi jäljelle enää maito, juusto ja ne muut kasvikset. Epistä.

Yhteistyössä