Vaginismi-kuinka raskaaksi?Kertokaa!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija -72
  • Ensimmäinen viesti
vierailija -72
Täällä 37v nainen hakee apua kohtalotovereilta,kärsin todella pahasta vaginismista,yhdyntä ei onnistu,tampooneja turha yrittää laittaa,gynellä käynti-ei kukaan usko tuskaa. Kävin vaivani takia pari vuotta sitten yksityisellä gynellä,itkuksi meni,ei ymmärtänyt,haukkui ja solvasi,sanoi käykö mieheni vieraissa,mieheni on maailman paras ja ymmärtäväinen,haluamme todella kovasti lapsia,mut mitä teen,kuinka tulisin raskaaksi. Tämän ikäinen,tuntuu niin hävettävältä mennä apua kysymään,tuntui gynen mielestä jot vika korvien välissä,suorastaan äksyili,joten miten ilkeän mennä esim. omaan terveyskeskukseen apua hakemaan,papa-kokeet ei onnistu,menen niin lukkoon,mitä teen? Jäänkö lapsettomaksi? Mitä neuvoksi? Haluaisimme oman lapsen,useampikin menisi,mut ikä tulee kohta vastaan. Kertokaa kuinka olette raskaaksi tulleet kenellä sama vaiva ollut,saitteko mistä apua?
 
jassu
Täällä 37v nainen hakee apua kohtalotovereilta,kärsin todella pahasta vaginismista,yhdyntä ei onnistu,tampooneja turha yrittää laittaa,gynellä käynti-ei kukaan usko tuskaa. Kävin vaivani takia pari vuotta sitten yksityisellä gynellä,itkuksi meni,ei ymmärtänyt,haukkui ja solvasi,sanoi käykö mieheni vieraissa,mieheni on maailman paras ja ymmärtäväinen,haluamme todella kovasti lapsia,mut mitä teen,kuinka tulisin raskaaksi. Tämän ikäinen,tuntuu niin hävettävältä mennä apua kysymään,tuntui gynen mielestä jot vika korvien välissä,suorastaan äksyili,joten miten ilkeän mennä esim. omaan terveyskeskukseen apua hakemaan,papa-kokeet ei onnistu,menen niin lukkoon,mitä teen? Jäänkö lapsettomaksi? Mitä neuvoksi? Haluaisimme oman lapsen,useampikin menisi,mut ikä tulee kohta vastaan. Kertokaa kuinka olette raskaaksi tulleet kenellä sama vaiva ollut,saitteko mistä apua?


nooh kuule,raskaaksi tuleminen on yksinkertainen asia,tai kaikille se ei ole helppoa.sillä minä sain pienen lapsen,jota olin poika ystäväni kanssa toivoneet todella pitkään.mutta sitten kun minä olin synnytys salissa,niin poika ystäväni tuli sinne ja sanoi minulle: en tiedä enää,että rakastanko minä sinua,enkä enää halua tuota lasta.ja se kuule koski minua todella paljon....sitten poika ystäväni vaan lähti.enkä ole kuullut hänestä enää...
 
Viimeksi muokattu:
Vierailija -72
Viimeksi muokattu:
Tree
Harmi vain jot asutaan näistä klinikoista 500km päässä,eikä mitenkään päästä,mut kiitos viestistäsi,kävi lukasemassa ja näköjään kuulun juuri siihen 7% jolla näitä ongelmia on

Etsipä jostain lähistöltä fysioterapeutti, joka on erikoistunut lantionpohjan ongelmiin. Yleensähän ongelma on löysät lihakset, mutta periaate hoidossa on sama: lihakset on opittava tunnistamaan. Sut voidaan opettaa rentouttamaan ne lihakset.
 
Viimeksi muokattu:
kipusisko
Mulla ei ole vaginismia, mutta vulvodynia kylläkin ja suureksi avuksi ovat olleet puuduttava Xylocain2%-geeli (yhdyntäkipujen poistamiseen), Ceridal-öljy (hiivatulehdusten estämiseen), liukasteet, lantiopohjanlihasten tunnistaminen ja rentoutus ja e-pillereiden lopetus. Itse kävin fysioterapiassa vaivan takia ja suosittelen kyllä, että ainakin kerran kannattaa matkustaa pidemmällekin fysioterapiaa varten. Jatkossahan harjoitteita voi tehdä itsekin. Itse sain lähetteen ihan terveysaseman lääkäriltä, mutta tiedän, että moni ei vaivaa tunnista, jolloin avun saaminen voi olla hankalaa. Usein kuitenkin auttaa, jos kertoo lääkärille raskaustoiveistaan.
 
Vierailija -72
Auttaisko botoxi kipuihin? Miten miehesi tulee toimeen ongelman kanssa, onko teillä seksitön liitto? Entäs koeputkihedelmöitys?

Meillä ei yhdyntöjä ole,mut voi seksiä harrastaa ilman yhdyntöjä.Olen vain alapäästäni arka joten menen lukkoon heti kun jotain sinne yritetään laittaa tai työntää,en tiedä missä vika. Gynekologi joka haukkui minut ni määräsi kuitenkin xylocain-geeliä joka ei vaikuta mitenkään,en tiedä käytänkö oikein mut ei puuduta.
 
Viimeksi muokattu:
---
Meillä ei yhdyntöjä ole,mut voi seksiä harrastaa ilman yhdyntöjä.Olen vain alapäästäni arka joten menen lukkoon heti kun jotain sinne yritetään laittaa tai työntää,en tiedä missä vika. Gynekologi joka haukkui minut ni määräsi kuitenkin xylocain-geeliä joka ei vaikuta mitenkään,en tiedä käytänkö oikein mut ei puuduta.

Mitä jos menisit kuitenkin käymään psykologilla/seksuaaliterapeutilla vaivasi kanssa? Eihän se mitään otakaan, jos ei anna.
 
Viimeksi muokattu:
avun saanut
Hae ihmeessä apua! Äläkä kuuntele ammattitaidottomien gynekologien haukkuja. Onneksi on olemassa gynejä jotka ovat erikoistuneet seksuaaliongelmiin ja ymmärtävät mikä vaginismi on (esim. yksityisiltä lääkäriasemilta löytyy, jos on mahdollista mennä) Mutta fysioterapeutti ja seksuaaliterapeutti on tässä kohti oikeammat osoitteet.
Fysioterapiassa saa apua lihasten toimintaan ja esim. sähkön avulla lihakset saadaan rentoutumaan, mutta se ei vie ongelmaa pois sieltä korvien välistä :) eli seksuaaliterapeutin vastaanotolle vaan. itselläni ainakin vaati tämän reitin. Yhteensä reilu pari vuotta siinä meni terapiassa käydessä. Helppoa se ei ollut, mutta oli sen arvoista! Itsekin odotin ihan liian kauan ennen kuin hain apua eli rohkeasti vaan - älä odota enää! Ehdit vielä sitten saada niitä lapsia :) Tsemppiä!


Täällä 37v nainen hakee apua kohtalotovereilta,kärsin todella pahasta vaginismista,yhdyntä ei onnistu,tampooneja turha yrittää laittaa,gynellä käynti-ei kukaan usko tuskaa. Kävin vaivani takia pari vuotta sitten yksityisellä gynellä,itkuksi meni,ei ymmärtänyt,haukkui ja solvasi,sanoi käykö mieheni vieraissa,mieheni on maailman paras ja ymmärtäväinen,haluamme todella kovasti lapsia,mut mitä teen,kuinka tulisin raskaaksi. Tämän ikäinen,tuntuu niin hävettävältä mennä apua kysymään,tuntui gynen mielestä jot vika korvien välissä,suorastaan äksyili,joten miten ilkeän mennä esim. omaan terveyskeskukseen apua hakemaan,papa-kokeet ei onnistu,menen niin lukkoon,mitä teen? Jäänkö lapsettomaksi? Mitä neuvoksi? Haluaisimme oman lapsen,useampikin menisi,mut ikä tulee kohta vastaan. Kertokaa kuinka olette raskaaksi tulleet kenellä sama vaiva ollut,saitteko mistä apua?
 
Viimeksi muokattu:
MinäVaan
Mullakin on sama ongelma gynekologin käynneillä. Papa-koe oli ihan tuskaa, meinasin pyörtyä... Emätin kouristeli ja meni lukkoon kun yritimme yhdyntää, vaikka mulla ikää vaan 22... Mulla emätin koristeli ja meni lukkoon heti kun kalu kosketti, mutta sitten mies vaan pikku-hiljaa liukastusvoidetta käyttäessä vähän kerralla tuli sisään, otti pois ja sitten taas sisään, kunnes sain lihakset rentoutumaan...Eli kyllä siinä kärsivällistä miestä tarvitaan ;) Minua eniten haittasi e-pillereiden käyttö, koska ennen niiden aloittamista minulla ei ollut ongelmaa ja niiden lopettamisen jälkeen kouristelu on vähentynyt huomattavasti... Ja olen raskautunutkin ilman kivuliasta yhdyntää :) Toivon sinulle onnea ja yrittäkää tuota ¨pikku-hiljaa¨-juttua ;)
 
Venus
Täällä 37v nainen hakee apua kohtalotovereilta,kärsin todella pahasta vaginismista,yhdyntä ei onnistu,tampooneja turha yrittää laittaa,gynellä käynti-ei kukaan usko tuskaa. Kävin vaivani takia pari vuotta sitten yksityisellä gynellä,itkuksi meni,ei ymmärtänyt,haukkui ja solvasi,sanoi käykö mieheni vieraissa,mieheni on maailman paras ja ymmärtäväinen,haluamme todella kovasti lapsia,mut mitä teen,kuinka tulisin raskaaksi. Tämän ikäinen,tuntuu niin hävettävältä mennä apua kysymään,tuntui gynen mielestä jot vika korvien välissä,suorastaan äksyili,joten miten ilkeän mennä esim. omaan terveyskeskukseen apua hakemaan,papa-kokeet ei onnistu,menen niin lukkoon,mitä teen? Jäänkö lapsettomaksi? Mitä neuvoksi? Haluaisimme oman lapsen,useampikin menisi,mut ikä tulee kohta vastaan. Kertokaa kuinka olette raskaaksi tulleet kenellä sama vaiva ollut,saitteko mistä apua?
Olisin voinut kirjoittaa itse tuon. Ikäkin täsmää. Jouduin aivan samaan tilanteeseen. Lapsia ei tullut, koska vaivuin tuon tapahtuman jälkeen sellaiseen masennukseen, etten kyennyt selvittämään asiaa enempää. Kävin kyllä seksuaaliterapeutilla kysymässä, onko olemessa gynekologia, joka olisi kiinnostunut selvittämään tällaista oireyhtymää. Hän ei uskonut minua sen vertaa, että olisi sellainen löytynyt. Väitettiin vian olevan parisuhteessa. Mutta miten keskustelemalla saisi yhteistyön sujumaan mm tampoonin kanssa?

Nyt on lapsihaaveet haudattu ja miehen kanssa parisuhde juuri ja juuri kestänyt seksittömyyden taakan. Helvettiä on ollut.

Nyt jätin ensimmäistä kertaa papa-kokeen väliin kuten sinäkin. Kipu on niin kova. Haluaisin kohdusta eroon mahdollisten myöhempien vaivojen pelossa, mutta miten leikkaukseen asti pääsisi ilman alapään tutkimusta. Lääkärin istrumentit sattuvat aivan hirveästi. - Ja minä pidin itseäni tuon vaivan alkaessa jo kaiken kokeneena naisena. Ennemminhän olisi voinut odottaa paikkojen väljentyneen käyttökelvottomiksi.

Et kertonut, miten vaiva alkoi. Minä kerroin seksuaaliterapeutille, mutta ei sekään muuttanut hänen asennettaan. Näin: Koko kesän olin suorastaan ylivirittynyt seksuaalisesti. Miehen kosketus selkään nosti veret kaulalle ja olin aivan kuumana. Harrastimme yhdyntöjä ja seksileikkejä yltiöpaljon. Sitten tein pienen kohtalokkaan virheen, en pessyt käsiäni ennen alapesua. Alkoi virtsatietulehdus. Sain lääkkeet, paranin, mutta alavatsaan jäi paine. Ja se sitten todella jäi. Sen koommin en kyennyt yhdyntään. Ja muka psyykkinen vaiva, parisuhdevaiva, ...

Sorry, en tiedä parannusta. Olen vain joutunut sopeutumaan ja koetan nauttia siitä, että ei ole lapsia. Lapsettomuuden kivun olen painanut jonnekin kauas, syvälle...
 
Viimeksi muokattu:
Almiira2
Täällä 37v nainen hakee apua kohtalotovereilta,kärsin todella pahasta vaginismista,yhdyntä ei onnistu,tampooneja turha yrittää laittaa,gynellä käynti-ei kukaan usko tuskaa. Kävin vaivani takia pari vuotta sitten yksityisellä gynellä,itkuksi meni,ei ymmärtänyt,haukkui ja solvasi,sanoi käykö mieheni vieraissa,mieheni on maailman paras ja ymmärtäväinen,haluamme todella kovasti lapsia,mut mitä teen,kuinka tulisin raskaaksi. Tämän ikäinen,tuntuu niin hävettävältä mennä apua kysymään,tuntui gynen mielestä jot vika korvien välissä,suorastaan äksyili,joten miten ilkeän mennä esim. omaan terveyskeskukseen apua hakemaan,papa-kokeet ei onnistu,menen niin lukkoon,mitä teen? Jäänkö lapsettomaksi? Mitä neuvoksi? Haluaisimme oman lapsen,useampikin menisi,mut ikä tulee kohta vastaan. Kertokaa kuinka olette raskaaksi tulleet kenellä sama vaiva ollut,saitteko mistä apua?
Olen itse kärsinyt samasta vaivasta ja halusin silti lapsen. Saatiin se miehen kanssa aikaan mukin ja ruiskun avulla. Toisaalta sekään ei toimi, jos ei yhtään pysty työntämään ruiskua sisäänsä.
 
Viimeksi muokattu:
ainokainen
Meillä ei yhdyntöjä ole,mut voi seksiä harrastaa ilman yhdyntöjä.Olen vain alapäästäni arka joten menen lukkoon heti kun jotain sinne yritetään laittaa tai työntää,en tiedä missä vika.
Miten meinaat pystyä synnyttämään, jos tilanne on tämä?
Tiesithän että synnytyksen aikana joudut ottamaan kättä ja instrumenttia sinne. Puhumattakaan siitä mitä se lapsi ulos tullessaan tekee sun alapäälle.
Pelkästään pelon vuoksi et todennköisesti sektiota saa. Oletko miettinyt näitä asioita yhtään?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä